Gå til innhold

Barndommen avslører vår personlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viktig å forske på ting som "alle vet", også, ikke bare på kontroversielle tema. =)

Enig! Dette ser man jo når folk møter opp i slike 20årsjubileum siden ungdomsskolen.

Nerden er fremdeles nerd. Den kule er fremdeles kul...(i egne øyne..hehe) den stille er stille fremdeles. Og den som ble plaget møter ikke opp..

Gjest De ville ikke kjent meg igjen
Skrevet

Enig! Dette ser man jo når folk møter opp i slike 20årsjubileum siden ungdomsskolen.

Nerden er fremdeles nerd. Den kule er fremdeles kul...(i egne øyne..hehe) den stille er stille fremdeles. Og den som ble plaget møter ikke opp..

Nei, der vil jeg si meg uenig.

Det jeg har merket er at de som var kule - har blitt teite og feite, de som var outsidere og sjenerte, har blitt pene og utadvendte...

Tror ikke de hadde kjent igjen meg. Jeg var litt grå mus og veldig stille og forsiktig av meg.

Nå liker jeg å pynte meg og prater som en foss :-)

Men å møte opp på 20 års jubileum? Vet ikke helt, har liksom ikke helt interessen. Er nesten som facebook, får vite hva de har gjort siste åra, at de er gift og bla bla bla, så hører man ikke mer. Helt ærlig DRITER jeg i hva mine gamle klassekamerater gjør nå. De var ikke greie mot meg på skolen, så føler det blir litt falskt å møtes nå og være hyggelig mot de som ikke var grei da. Greit nok, folk forandrer seg og de angrer nok på at de ikke var så grei mot meg som var så forsiktig og ikke turte å ta igjen,

jeg har intet nag eller noe sånt, men har liksom ikke så stor interesse av å møte dem på en sånn gjenforening.

Har møtt en del på gata og på facebook eller ute på byen og prata med dem da liksom, men har liksom ikke giddet å holde kontakta mer enn det.

Tida har jo gått, vi har hver våre venner og kontaktnett, jobb, familie osv.

Uansett, poenget mitt er at folk forandrer seg.

Sjenanse og dårlig selvtillit er noe man ofte vokser av seg, selv om noen sliter med det livet ut... men man må bare ta tak i seg selv og møte situasjoner man føler seg utrygg i.

Og hva er en nerd? De som var nerder, de har høye stillinger og masse penger.

De kule har vanlige vaskejobber, butikkjobber osv, er kanskje alenemødre og sliter med å få endene til å møtes.... Jau :)

Neeeeeeeeeeeh er i alle fall glad jeg ikke gikk på amerikansk highschool :D Sett de filmene der hehe :)

Gjest selvtillit/arroganse
Skrevet

De er skremmende og tenke på at personer med god selvtillit også har en nedlatende atferd som det står. Desverre mye sant i det. Ikke noe er i såfall verre enn personer med nelatende atferd.

Gjest mener nå jeg
Skrevet

De er skremmende og tenke på at personer med god selvtillit også har en nedlatende atferd som det står. Desverre mye sant i det. Ikke noe er i såfall verre enn personer med nelatende atferd.

Min erfaring er at de med høy selvtillit og nedlatende atferd egentlig ikke har så god selvtillit som de gir uttrykk for, at de prøver å tråkke ned på andre for å fremheve seg selv slik at de virker bedre enn de er.

Hadde de virkelig hatt så god selvtillit hadde de ikke hatt behov for å tråkke på andre.

Skrevet

Nei, disse sammenhengene har psykologene gnålt om i en årrekke. Dette dreier seg mer om presisering. Men uinteressant er det jo ikke - selv om det ikke er rakettforskning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...