Gå til innhold

Nordens beste campingplass - kandidater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha opplevd hele skalaen av campingplasser, er jeg interessert i å høre hvilke campingplasser dere gjerne besøker igjen. Det må være barnevennlig med godt utstyrte lekeplasser, gode sanitære forhold, og det skal være pent.

Gustavsvik Örebro er en klar svensk favoritt. Har også hørt positivt om Daftö i Strømstad.

Gullvåg i Soknedal er veldig koselig, pent, leker/lekeplass. En liten idyll.

I Danmark husker jeg ikke navnet på campingplassene. Det er forøvrig flere år siden vi har vært der, også...

I motsatt ende av skalaen, så har vi vært innom noen rett og slett tragiske "campingplasser". Hva er kriteriene for å kunne kalle ei uflidd slette for "campingplass"? Er det kun ei brakke for å sitte i og kreve inn penger, en strømboks og en utedo? *har vært sjokkert og skuffa*

Gjest likte sæ der
Skrevet

I Sverige nært strømstad: Daftø resort.

De er en 5 stjerners campingplass og har fått flere priser.

De er inndelt i fire eller fem soner tror jeg,

www.dafto.se tror jeg er nettsiden, der kan du se tomtene.

Noen er nært sjøen og stranden, noen er nærmest piratlekeland og

resepsjonen hvor der er oppvarmet svømmebasseng, bar, restaurant, minimarked osv.

De har flere lekeplasser spredt på campingen og en liten fotballbane,

samt som sagt piratlekeland, der har de også en liten kiosk/cafe hvor de selger forfriskninger.

Prisene på denne campingplassen er litt dyrere enn andre, men da er liksom alt inkludert, de har god standard på sanitæranlegg hvor du kan dusje så lenge du vil,

vann- elektrisitetilkopling, adsl og kabeltv er inkludert mener jeg.

Eneste du må betale ekstra for er vaskemaskin og tørketrommel, tror det koster 20 eller 25 SEK pr vask, da lader du en brikke du har på et armbånd du får utdelt de med et visst beløp.

God mat i restauranten :) De har alt fra pizza til biff.

Skrevet

Vi likte veldig godt campingplassen i Billund (nær Legoland)

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...