Gå til innhold

Gjelder frikort vaksiner hos fastlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest sol & ferie
Skrevet

Jeg skal utenlands. Reisebyrået sa jeg ikke trengte vaksiner, mens en privatklinikk sa jeg måtte oppdatere barnevaksinene + en til. Fastlegen min er fullbooket, og legesekretæren kunne ikke si hva som stemte. Jeg er ikke så redd for å bli syk, men dersom vaksiner anbefales så tar jeg det. Men jeg tar det ikke på privatklinikken - da har jeg ikke penger til å reise.

Prøvd å google, men ikke klart å finne ut om vaksiner hos fastlege går under frikort eller ikke. Noen som vet?

Gjest sol & ferie
Skrevet

Vaksiner går ikke på frikortet.

Takk,

vet du hva det koster eller hvor jeg finner en prisliste? Eller er det kanskje ikke en fastsatt pris?

Gjest arturP
Skrevet

Takk,

vet du hva det koster eller hvor jeg finner en prisliste? Eller er det kanskje ikke en fastsatt pris?

www.felleskatalogen.no Venstre kolonne "vaksiner".

Gjest annlovinda
Skrevet

Vaksiner må du selv betale, frikort eller ikke frikort.

Gjest sol & ferie
Skrevet

www.felleskatalogen.no Venstre kolonne "vaksiner".

Takk!

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor gamle er barna? Om de er små er vel vaksiner uansett gratis.

Hvor skal du? De færreste voksne tar jo vaksiner når de reiser til de "vanlige" reisemål, med mindre man er spesielt utsatt.

Gjest god tur
Skrevet

Her står gjeldende anbefalinger for vaksiner:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,2386:1:0:0:::0:0

prisene finner du i felleskatalogen, eller stikk innom apoteket og spør.

Å sette vakisnen koster basre en bitteliten egenandel når man er barn eller har frikort. mens å kjøpe selve vaksinen på spoteket (eller hos legen hvis de har den i kjøleksapet sitt) kan koste en del. Kommer an på hvilke dere må ha.

Ta det som trengs, ikke gamble med helsen!

Skrevet

Kontakt vaksinasjonskontoret i kommunen. De kan fikse dette. Men kostnaden må du dekke selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...