Gå til innhold

Kan man kjøpe et domene?

Anbefalte innlegg

Gjest Og ivareta sin anonymitet?
Skrevet

Dersom man skal lage en blogg. Kan man kjøpe et domene som .no, .net eller .com eller noe. Kan man be om at navnet ikke utleveres, eller kan alle be om navnet?

Ønsker å ha en anonym blogg.

Persille1365381127
Skrevet

Du kan kjøpe domene på www.domeneshop.com f.eks.

Om du vil at det skal være hemmelig kan du sperre siden med passord. Men et domene som er litt innviklet er det jo ingen som vil finne om de ikke søker på det, eller om du ikke gjør siden søkbar i søkemotorer.

Skrevet

Du kan kjøpe domene på www.domeneshop.com f.eks.

Om du vil at det skal være hemmelig kan du sperre siden med passord. Men et domene som er litt innviklet er det jo ingen som vil finne om de ikke søker på det, eller om du ikke gjør siden søkbar i søkemotorer.

Jeg ønsker jo å gjøre bloggen tilgjengelig. Men jeg ønsker ikke at noen skal kunne få frem mitt navn. Tenker å lage en personlig blogg, men ønsker ikke at noen skal vite hvem jeg er likevel. Jeg kan gjerne hete Bloggetrulte, men vil ikke at noen skal vite mitt virkelige navn. Mulig du misforsto meg?

Skrevet

Jeg ønsker jo å gjøre bloggen tilgjengelig. Men jeg ønsker ikke at noen skal kunne få frem mitt navn. Tenker å lage en personlig blogg, men ønsker ikke at noen skal vite hvem jeg er likevel. Jeg kan gjerne hete Bloggetrulte, men vil ikke at noen skal vite mitt virkelige navn. Mulig du misforsto meg?

Det er noen domene-steder som har domenet ditt (inkl. server), og da er det de som har navnet ditt.

Er du ikke rimelig anonym på Wordpress eller Blogspot?

Helt anonym er du selvsagt ikke, fordi noen vet jo hvem du er.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er noen domene-steder som har domenet ditt (inkl. server), og da er det de som har navnet ditt.

Er du ikke rimelig anonym på Wordpress eller Blogspot?

Helt anonym er du selvsagt ikke, fordi noen vet jo hvem du er.

Med vennlig hilsen

Jo de er vel ganske anonyme. Men jeg ønsker et enklere domene enn bloggspot.com osv.....

Hvis domene mitt skal hete f.eks elsker katter vil jeg at navnet skal være enkelt. elskerkatter.no f.eks.

Persille1365381127
Skrevet

Jo de er vel ganske anonyme. Men jeg ønsker et enklere domene enn bloggspot.com osv.....

Hvis domene mitt skal hete f.eks elsker katter vil jeg at navnet skal være enkelt. elskerkatter.no f.eks.

Ja, og jeg skjønte hva du mente - men det er ingen som får frem ditt navn der. Du kan jo bare se på hvilke som helst blogger som ligger ute, svært få av dem er med ekte navn - de fleste har nick, som her.

Jeg har et par domener hostet av Domeneshop, og det er kun de som vet hvem jeg er. Utover det er det kun informasjonen jeg VELGER å publisere som synes. Altså ikke mitt navn, bosted osv.

Gjest ingen nick
Skrevet

Ja, og jeg skjønte hva du mente - men det er ingen som får frem ditt navn der. Du kan jo bare se på hvilke som helst blogger som ligger ute, svært få av dem er med ekte navn - de fleste har nick, som her.

Jeg har et par domener hostet av Domeneshop, og det er kun de som vet hvem jeg er. Utover det er det kun informasjonen jeg VELGER å publisere som synes. Altså ikke mitt navn, bosted osv.

EH dette er ikke riktig.

En finner eieren til domenet på whois eks denne linken:

http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...