Gjest Og ivareta sin anonymitet? Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Dersom man skal lage en blogg. Kan man kjøpe et domene som .no, .net eller .com eller noe. Kan man be om at navnet ikke utleveres, eller kan alle be om navnet? Ønsker å ha en anonym blogg. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Du kan kjøpe domene på www.domeneshop.com f.eks. Om du vil at det skal være hemmelig kan du sperre siden med passord. Men et domene som er litt innviklet er det jo ingen som vil finne om de ikke søker på det, eller om du ikke gjør siden søkbar i søkemotorer. 0 Siter
Gjest Og ivareta sin anonymitet? Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Du kan kjøpe domene på www.domeneshop.com f.eks. Om du vil at det skal være hemmelig kan du sperre siden med passord. Men et domene som er litt innviklet er det jo ingen som vil finne om de ikke søker på det, eller om du ikke gjør siden søkbar i søkemotorer. Jeg ønsker jo å gjøre bloggen tilgjengelig. Men jeg ønsker ikke at noen skal kunne få frem mitt navn. Tenker å lage en personlig blogg, men ønsker ikke at noen skal vite hvem jeg er likevel. Jeg kan gjerne hete Bloggetrulte, men vil ikke at noen skal vite mitt virkelige navn. Mulig du misforsto meg? 0 Siter
Sør Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Jeg ønsker jo å gjøre bloggen tilgjengelig. Men jeg ønsker ikke at noen skal kunne få frem mitt navn. Tenker å lage en personlig blogg, men ønsker ikke at noen skal vite hvem jeg er likevel. Jeg kan gjerne hete Bloggetrulte, men vil ikke at noen skal vite mitt virkelige navn. Mulig du misforsto meg? Det er noen domene-steder som har domenet ditt (inkl. server), og da er det de som har navnet ditt. Er du ikke rimelig anonym på Wordpress eller Blogspot? Helt anonym er du selvsagt ikke, fordi noen vet jo hvem du er. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Og ivareta sin anonymitet? Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Det er noen domene-steder som har domenet ditt (inkl. server), og da er det de som har navnet ditt. Er du ikke rimelig anonym på Wordpress eller Blogspot? Helt anonym er du selvsagt ikke, fordi noen vet jo hvem du er. Med vennlig hilsen Jo de er vel ganske anonyme. Men jeg ønsker et enklere domene enn bloggspot.com osv..... Hvis domene mitt skal hete f.eks elsker katter vil jeg at navnet skal være enkelt. elskerkatter.no f.eks. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Jo de er vel ganske anonyme. Men jeg ønsker et enklere domene enn bloggspot.com osv..... Hvis domene mitt skal hete f.eks elsker katter vil jeg at navnet skal være enkelt. elskerkatter.no f.eks. Ja, og jeg skjønte hva du mente - men det er ingen som får frem ditt navn der. Du kan jo bare se på hvilke som helst blogger som ligger ute, svært få av dem er med ekte navn - de fleste har nick, som her. Jeg har et par domener hostet av Domeneshop, og det er kun de som vet hvem jeg er. Utover det er det kun informasjonen jeg VELGER å publisere som synes. Altså ikke mitt navn, bosted osv. 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 En finner eieren til domenet på whois eks denne linken: http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/ 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Ja, og jeg skjønte hva du mente - men det er ingen som får frem ditt navn der. Du kan jo bare se på hvilke som helst blogger som ligger ute, svært få av dem er med ekte navn - de fleste har nick, som her. Jeg har et par domener hostet av Domeneshop, og det er kun de som vet hvem jeg er. Utover det er det kun informasjonen jeg VELGER å publisere som synes. Altså ikke mitt navn, bosted osv. EH dette er ikke riktig. En finner eieren til domenet på whois eks denne linken: http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.