briv Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Er visst ingen hjertespesialist her nå? Men har noen erfaring med dette? Har hatt uregelm. hjerte siden mai en tid og nå fått diagnosen atrieflimmer hvor ekg avslører at P-takken ser ut til å mangle. Og minuttvolumet har vel vært redusert en 20 % under trening. Men etter å ha fått bedøvelse hos tannlegen, med septokain/artikain var formen tilbake som før, med bra løpefart og ikke så høy, men regelmessig puls. Kan dette middelet, som jo likner lidokain, ha en slik rytmeregulerende virkning? Står ikke nevnt i Legem.håndboken av 2004. Briv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351312-atrieflimmer-som-blir-borte-etter-tannbed%C3%B8velse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Prokainamid som i mange år har vært i lokalbedøvelser, har også en effekt på hjertemuskulaturens elektriske ledningsevne. Dette har vært benyttet både i dyre- og menneskemedisin. Om denne egenskapen også er i lokalbedøvelsen du fikk hos tannlegen din,vet jeg egentlig ikke, men kan vel helt ikke utelukkes. Hvis din atrieflimmer dukker opp igjen, bør du nevne det du har opplevd med indremedisiner/cardiolog. Ellers minner dette meg om at "selv om 2 ting skjer samtidig, så behøver det nødvendigvis ikke være noen årsakssammenheng". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351312-atrieflimmer-som-blir-borte-etter-tannbed%C3%B8velse/#findComment-3005628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Prokainamid som i mange år har vært i lokalbedøvelser, har også en effekt på hjertemuskulaturens elektriske ledningsevne. Dette har vært benyttet både i dyre- og menneskemedisin. Om denne egenskapen også er i lokalbedøvelsen du fikk hos tannlegen din,vet jeg egentlig ikke, men kan vel helt ikke utelukkes. Hvis din atrieflimmer dukker opp igjen, bør du nevne det du har opplevd med indremedisiner/cardiolog. Ellers minner dette meg om at "selv om 2 ting skjer samtidig, så behøver det nødvendigvis ikke være noen årsakssammenheng". Takk til TØE for svar! Har nok nevnt for flere leger den ene gangen hjerterytmen (og minuttvolumet) virket normal siden jeg fikk denne flimmeren - permanent siden april/mai i år. Og (tilfeldigvis) en dag jeg løp og hadde nummen kjeve. Men de på fastlegesenteret kan ikke si noe bestemt og viser til spesialistene, og disse (på Ahus) er ikke lett å få i tale og følger sine opplegg. Så langt er det visst usikkert hva de vil foreslå, men standardforsøket med konvertering med elektrisk støt trodde de ikke hadde noe for seg. Og i mellomtiden er det jo helt greit å leve som før, bare litt redusert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351312-atrieflimmer-som-blir-borte-etter-tannbed%C3%B8velse/#findComment-3083415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.