Gå til innhold

spiser masse nudler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt dilla på nudler for tiden, yum yum. Vet at det ikke er så sunt. Men er det så fetende?

Skrevet

Veldig, veldig fetende. Det er nesten som potetgull.

Det er greit som en av-og-til ting, men nudler inneholder like mange ckal osm potetgull. En pakke om dagen gjør nok ikke noe om du ikke slenger den oppå alle andre måltider, men bruker den som et mellommåltid. Imidlertid er det ikke spesielt sunt med tanke på næringsinnholdet. Man får jo sånn nuddelpasta man kan koke. Ikke så mye fett på det, men det er raske karbohydrater. Derfor passer nuddelpasta best sammen med annen mat som inneholder masse proteiner og fiber :)

Skrevet

Nei det er IKKE spesielt fetende og inneholder ikke så mange flere kcal enn ris og pasta kokt i olje/smør. Nudler blandet sammen med kylling og wok grønnsaker er min favoritt! Og et sunnere alternativ enn det meste!

Skrevet

Les gjerne næringsinnholdet på baksiden av pakken. :0)

Bare et tips.

Snakket ikke næringsinnholdet, kcal innholdet. Er ikke spes mye næring i ris og pasta heller. Det er feks ikke mer usunt med kylling og nudler enn kylling og hvit ris. Nudlemåltidet er så sunt/usunt du gjør det til selv. Det

Gjest verinoca
Skrevet

Er det ikke veldig mye salt i det krydderet som følger med?

Skrevet

De fleste nudler er frityrstekte og inneholder masse fett. I tillegg er det masse salt i krydderposen.

Men det finnes også nudler som ikke er frityrstekte. Lurer på om de heter eggnudler????

Skrevet

I en liten pakke med nudler fra Mr.Lee er det 370 kcal. Det er MYE for så lite mat. I tillegg er det så og si 0 næring i det.

Med andre ord - ikke noe man bør spise så mye av.

Skrevet

I en liten pakke med nudler fra Mr.Lee er det 370 kcal. Det er MYE for så lite mat. I tillegg er det så og si 0 næring i det.

Med andre ord - ikke noe man bør spise så mye av.

''I tillegg er det så og si 0 næring i det.''

Litt feil bruk av næring, det er MASSE næring (=engeri=kalorier) i nudler, men ikke mye sunt, altså TOMME kalorier.

*litt irritert på feil bruk av ordet næringsrikt"

Skrevet

''I tillegg er det så og si 0 næring i det.''

Litt feil bruk av næring, det er MASSE næring (=engeri=kalorier) i nudler, men ikke mye sunt, altså TOMME kalorier.

*litt irritert på feil bruk av ordet næringsrikt"

Når jeg tenker næring tenker jeg næringsverdi - altså at man faktisk får i seg næring kroppen trenger. Og det er det ikke mye av.

Skrevet

Når jeg tenker næring tenker jeg næringsverdi - altså at man faktisk får i seg næring kroppen trenger. Og det er det ikke mye av.

''Når jeg tenker næring tenker jeg næringsverdi - altså at man faktisk får i seg næring kroppen trenger. Og det er det ikke mye av.''

Egentlig er det jo først og fremst kcal kroppen trenger, det er bare at vi får så mye av det at vi har "glemt" det. Det er jo derfor vi liker næringsrik mat (søt og fett). Hvis man vil holde vekta lav, er det egentlig "næringsfattig" mat vi bør spise. Da kan vi spise mye uten å bli tjukke. Men nudler gir ikke RIKTIG ernæring i lengden, vi må selvsagt også passe på riktig mengde mineraler og vitaminer.

Skrevet

''Når jeg tenker næring tenker jeg næringsverdi - altså at man faktisk får i seg næring kroppen trenger. Og det er det ikke mye av.''

Egentlig er det jo først og fremst kcal kroppen trenger, det er bare at vi får så mye av det at vi har "glemt" det. Det er jo derfor vi liker næringsrik mat (søt og fett). Hvis man vil holde vekta lav, er det egentlig "næringsfattig" mat vi bør spise. Da kan vi spise mye uten å bli tjukke. Men nudler gir ikke RIKTIG ernæring i lengden, vi må selvsagt også passe på riktig mengde mineraler og vitaminer.

Du har rett. Det er forskjell nå næring og ernæring. Skal huske på dette :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...