Gjest Juniana Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Har dere noen gode råd for hvordan vaske dongeribukser uten at de skal miste så mye farge og skjoldete. Og hvordan får man vasket vekk svettelukt av dongerijakker? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 hahaha, det er nok litt tidlig for DOL tross alt. Jeg leste "vasking av donger" 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Jeg vasker dongeri på vrangen, ikke ha i skyllemiddel, det ødelegger fasongen. Vaskemiddel for farget klær. Har ikke full sentrifugering. Når jeg henger buksene opp, passer jeg på at det ikke er bretter/knekker på dem. Dongerijakke vet jeg ikke, men hadde nok brukt samme oppskrift der. Hengt opp på bøyle til tørk. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 De første gangene du vasker mørke dongeribukser skal du ha i en teskje salt eller to sammen med vaskemiddelet for å holde på fargen. Vask dem på vrangen. 0 Siter
Gjest Lotus77 Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Følg bruksanvisningen, vask alltid på vrangen, ha igjen knappene,ikke for mye såpe, unngå tørketrommel og tøymykner. Ikke vask sammen med lodne klær. 0 Siter
-ssi Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Vasker på vrangen, og kun dongeri (ikke andre klær i maskinen samtidig). Lite vaskepulver, og ikke skyllemiddel. Henges til tørk etter beina (ser at mange henger opp bukser etter linningen). Synes ikke de mister så mye farge, bruker Omo Color (eller det farge-vaskemiddelet som til en hver tid måtte være på tilbud...). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.