Gå til innhold

Vasking av dongeri

Anbefalte innlegg

Gjest Juniana
Skrevet

Har dere noen gode råd for hvordan vaske dongeribukser uten at de skal miste så mye farge og skjoldete.

Og hvordan får man vasket vekk svettelukt av dongerijakker?

Caloni Makaroni
Skrevet

hahaha, det er nok litt tidlig for DOL tross alt. Jeg leste "vasking av donger" :D

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg vasker dongeri på vrangen, ikke ha i skyllemiddel, det ødelegger fasongen. Vaskemiddel for farget klær.

Har ikke full sentrifugering.

Når jeg henger buksene opp, passer jeg på at det ikke er bretter/knekker på dem.

Dongerijakke vet jeg ikke, men hadde nok brukt samme oppskrift der. Hengt opp på bøyle til tørk.

Gjest verinoca
Skrevet

De første gangene du vasker mørke dongeribukser skal du ha i en teskje salt eller to sammen med vaskemiddelet for å holde på fargen. Vask dem på vrangen.

Gjest Lotus77
Skrevet

Følg bruksanvisningen, vask alltid på vrangen, ha igjen knappene,ikke for mye såpe,

unngå tørketrommel og tøymykner.

Ikke vask sammen med lodne klær.

Skrevet

Vasker på vrangen, og kun dongeri (ikke andre klær i maskinen samtidig). Lite vaskepulver, og ikke skyllemiddel. Henges til tørk etter beina (ser at mange henger opp bukser etter linningen). Synes ikke de mister så mye farge, bruker Omo Color (eller det farge-vaskemiddelet som til en hver tid måtte være på tilbud...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...