Gå til innhold

Trenger hjelp og RÅD, haster

Anbefalte innlegg

Gjest Svar ønskes fort
Skrevet

Jobber i bhg, og har kontrakt for ett år fra nå, så har jeg blitt gravid. I dag skal vi ha møte om året fremover og lage en plan, hvor jeg skal ha en gruppe unger og ha aktiviteter med de osv. Men jeg kommer jo til å forsvinne like etter jul. Skal jeg informere om at jeg er gravid slik at hun kan lage plan utifra at jeg ikke kommer til å være der mer eller skal jeg holde det for meg selv? Er ikke klar for å si det enda, men føler det er greit for de å vite det...

Hva ville du gjort???

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville sagt det som det var. Å sitte å planlegge noe sammen med andre og vita at dette kommer jeg ikke til å gjennomføre hadde jeg ikke hatt samvittighet til.

Morning Glory
Skrevet

Hvis jeg ikke var redd for å bli sagt opp (det er ikke lov, men det er utrolig hva enkelte arbeidsgivere finner på for å si opp gravide), hadde jeg gitt beskjed.

Gjest verinoca
Skrevet

Om jeg skulle i et slikt møte ville jeg nok ikke hatt samvittighet til å la være å si noe.

Skrevet

Jeg ville ha gått til sjefen og sagt det før møtet, så blir det opp til henne hvordan hun vil legge opp planleggingen fremover. Du trenger jo ikke å annonsere det i all offentlighet heller.

Gjest trådstarter
Skrevet

Hvis jeg ikke var redd for å bli sagt opp (det er ikke lov, men det er utrolig hva enkelte arbeidsgivere finner på for å si opp gravide), hadde jeg gitt beskjed.

Det vil bare være to som får vite noe, og muligens styrer i bhg. Jeg har ikke skrevet under ny kontrakt, så den jeg har nå går ut i neste uke. Er naturligvis redd for å miste drømmejobben, men vet jeg har love og rett på min side. og styrer virker ikke som typen til å sende meg på dør, vet også at det ikke er bhg som betaler meg.

Jeg tenker sånn at hadde jeg vært pedagogisk leder på en avdeling og skulle ha satt opp en plan så ville jeg ha ville vite om noe sånt.. Er bare ikke klar for å begynne å fortelle det til noen enda... Og så som jeg har mast for å få begynne å jobbe i denne bhg :( Føler virkelig at jeg svikter de..

Huff, hater dette, men får vel bare hoppe i det og si det........ :/

Skrevet

Hei og gratulerer med graviditeten! :)

Håper det gikk greit i dag. Regner med at planene dere legger er fleksible og kan tilpasses med eller uten deg. Er det ting du har spesialkompetanse på, som andre ikke kan ta over? Isåfall er det viktig at dette blir tatt hensyn til. Men andre planer - som tema, juleaktiviteter, eller slikt, det går nok sin gang uten deg.

Syns derfor ikke du burde fortelle det dersom du ikke var helt klar for det, men skjønner om det ble slik. Det er jo helt klart mest praktisk å vite det i et slikt planleggingsmøte.

Dine kollegaer er nok glade på dine vegne! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...