Gå til innhold

2 åring som blir storesøster

Anbefalte innlegg

Gjest skal snart ha :)
Skrevet

Kan ikke huske jeg har sagt at jeg skal ha baby,

men hun er veldig kjapp i oppfattelsen, ting jeg bare sier i forbifarten får hun med seg, så vi må være forsiktig med hva vi sier.

Så det kan være jeg sa i starten at jeg hadde baby i magen, men trodde ikke hun fikk det med seg.

Nå blir hun bare mer og mer opptatt av denne babyen i magen,

vil dra opp genseren og kose med magen, kysser magen(babyen), tror navlen er munnen og vil gi den smokk :D

prater med magen og er skikkelig opp i det.

Vet ikke hvor mye hun skjønner, hun har babydukke som hun elsker å leke med,

ser hun bilde av baby eller baby på tv blir hun helt ååååååååh :D

Og har vi besøk av baby vil hun kose med den...

Tror hun gleder seg til å bli storesøster jeg, selv om jeg ikke er helt sikker på om hun skjønner at babyen en dag kommer ut og ikke lenger er i mammas mage :)

Noe annet jeg forundrer meg over er at hun pekte på magen min en dag og sa

"dutt" - hun klarer ikke si g, så forstod d var gutt hun sa.

Spennende å se om hun får rett da ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Søtt :-) Min 3-åring er også helt tussete etter babyer, har trillet vogn og dullet med dokker siden hun var 1,5 omtrent. Hun spør stadig om ikke jeg skal få baby i magen, og hvorfor ikke hun kan få det... ;-)

Jeg prøver å forklare at det ikke kommer flere babyer i mamma sin mage, og da setter hun surleppa ut. Tror hun ville blitt en flott storesøster. Hennes storebror er også veldig glad i babyer, men tror de ville kranglet om hvem som skulle få stelt og koset med den minste om det kom en tredje... ;-P

Lykke til med småsøsken i hus!

Skrevet

For 9 år siden skulle min 2-åring bli storebror. Husker han fortalte alle som ville høre at "mamma har baby inni der!" og pekte på magen min fra jeg var 3-4 mndr på vei

Litt seinere i svangerskapet sa han stadig vekk "babyen er ei jente og hu skal hete Endelig!"

han fikk rett i at det blei jente, men vi brukte ikke det navnet han foreslo! -og det gikk stort sett greit etter at jenta kom også, selv om han kom med meldinger som: "Legg a' i vogga, mamma!" når han ble lei av at hun okkuperte fanget mitt.

Jeg tror det er viktig å involvere kommende storesøsken så mye som mulig så de ikke blir glemt, for det er jo en kjempeomveltning for dem med en konkurrent i huset!

Lykke til med storesøster og babyen som skal komme!

Skrevet

For 9 år siden skulle min 2-åring bli storebror. Husker han fortalte alle som ville høre at "mamma har baby inni der!" og pekte på magen min fra jeg var 3-4 mndr på vei

Litt seinere i svangerskapet sa han stadig vekk "babyen er ei jente og hu skal hete Endelig!"

han fikk rett i at det blei jente, men vi brukte ikke det navnet han foreslo! -og det gikk stort sett greit etter at jenta kom også, selv om han kom med meldinger som: "Legg a' i vogga, mamma!" når han ble lei av at hun okkuperte fanget mitt.

Jeg tror det er viktig å involvere kommende storesøsken så mye som mulig så de ikke blir glemt, for det er jo en kjempeomveltning for dem med en konkurrent i huset!

''...og hu skal hete Endelig!''

Det var selvfølgelig det vi skulle kalt junior. Hvis det hadde vært et guttenavn, altså :-)

Skrevet

Synes den storebroren hadde noen bra kommentarer:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...