Gå til innhold

Glemt å ta tabletter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg glemte å ta seroquel og cipralex i går kveld. Seroquel kan jeg ikke ta nå for da blir jeg trøtt, men skal jeg ta cipralex? Takk.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du tar cipralex om kvelden. De anbefaler å ta den om morgenen, og de fleste gjør vel det. Men det kan selvsagt være individuelle forskjeller som gjør at noen foretrekker å ta den om morgenen.

Ved uteblitt dose, anbefaler en å ta den neste som vanlig. Særlig med cipralex som ikke har så kort halveringstid, så går det fint å ta den neste dosen i kveld slik du bruker.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du tar cipralex om kvelden. De anbefaler å ta den om morgenen, og de fleste gjør vel det. Men det kan selvsagt være individuelle forskjeller som gjør at noen foretrekker å ta den om morgenen.

Ved uteblitt dose, anbefaler en å ta den neste som vanlig. Særlig med cipralex som ikke har så kort halveringstid, så går det fint å ta den neste dosen i kveld slik du bruker.

''Jeg vet ikke hvorfor du tar cipralex om kvelden. De anbefaler å ta den om morgenen, og de fleste gjør vel det.''

Hvorfor det?

Skrevet

''Jeg vet ikke hvorfor du tar cipralex om kvelden. De anbefaler å ta den om morgenen, og de fleste gjør vel det.''

Hvorfor det?

Det er vel fortrinnsvis for å unngå søvnforstyrrelser. Bedret søvn om en tar den morgenen kontra kveld.

Men noen er skrudd sammen annerledes selvsagt.

Skrevet

Det er vel fortrinnsvis for å unngå søvnforstyrrelser. Bedret søvn om en tar den morgenen kontra kveld.

Men noen er skrudd sammen annerledes selvsagt.

Tar på kveldtid medisin samlet fordi gidder ikke å ta to ganger om dagen. Jeg liker ikke å begynne dagen med å tenke på piller hvis jeg kan unngå det.

Skrevet

Tar på kveldtid medisin samlet fordi gidder ikke å ta to ganger om dagen. Jeg liker ikke å begynne dagen med å tenke på piller hvis jeg kan unngå det.

Det gjør du som passer deg best, men om du sliter med å sove om kvelden, er det best å ta cipralexen om morgenen. Men kanskje seroquelen gjør deg søvnig nok.

Skrevet

Det gjør du som passer deg best, men om du sliter med å sove om kvelden, er det best å ta cipralexen om morgenen. Men kanskje seroquelen gjør deg søvnig nok.

Hvor har du det fra?

Skrevet

Hvor har du det fra?

Diverse leger, flere psykiatere, og jeg lurer på om det står anbefalt i felleskatalogen også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...