Gå til innhold

Vanskelig å finne noe godt til frokost.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å finne noe jeg liker å spise til frokost.

Dette er jo et stadig tilbakevendende tema her.

Jeg trenger å finne noe som er frisk, godt og delvis sunt og næringsrikt å spise til frokost. Samtidig må det være lett å lage, og ikke for surt, f.eks appelsinjuice er for surt. Og ikke for tørt.

Ideer?

Skrevet

Frokostblanding med melk peker seg jo ut her, ikke surt og ikke tørt :-) Mange varianter å velge mellom, både sunne, usunne og "midt i mellom".

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2010/08/11/tema/klikk/ernering/tester/helse/12912727/

En av de på toppen her, med skummet melk eller "dobbel 0"-yoghurt på?

Spiste musli med biola en periode til frokost, men nå har jeg fått avsmak for biola. Jeg drikker heller ikke melk annet enn i kaffe. Youghurt har jeg heller ikke helt sansen for, annet enn soya-youghurt, men vet ikke hvor de har den typen lengre.

Hm, men ellers er jo musli et alternativ. Sammen med kanskje noe flytende som ikke er melkebasert.

Skrevet

Frokostblanding med melk peker seg jo ut her, ikke surt og ikke tørt :-) Mange varianter å velge mellom, både sunne, usunne og "midt i mellom".

Glemte å si at jeg ikke drikker ren melk:-)

Gjest Lotus77
Skrevet

Har jeg dårlig tid eller dårlig matlyst syns jeg det er best med noe sprøtt,

det kan være fullkorns frokostblanding

eller knekkbrød med brunost

eller fiberskorper med leverpostei.

Kan godt ha juice til, men da må det være meierienes ferskpressede, de andre er for sure.

Skrevet

Grøt? Her i huset er det ofte havregrøt til frokost, enten med kanel og sukker eller eplesyltetøy/blåbærsyltetøy og melk.

Skrevet

Glemte å si at jeg ikke drikker ren melk:-)

Ikke melk, ikke surt, ikke youghurt, ikke tørt. Hmmm...

Jeg syns ofte Wasa Havreknäcke med kaviar og evt. hardkokt egg er godt til frokost. Eller med brunost og syltetøy (ikke like sunt, men godt likevel). Men det er vel kanskje for tørt ;-)

Havregrøt er en annen frokost. Kjapt å lage, særlig i micro'n.

Skrevet

Smøøthie basert på frosne bær, bittelitt juice (f.eks. eple), kesam og evt. noen havregryn. Putt det i en termokopp og drikk det på vei til skolen. Du må ha i en god del kesam, gjerne en hel boks, for at det skal gi en metthetsfølelse som varer.

Skrevet

Smøøthie basert på frosne bær, bittelitt juice (f.eks. eple), kesam og evt. noen havregryn. Putt det i en termokopp og drikk det på vei til skolen. Du må ha i en god del kesam, gjerne en hel boks, for at det skal gi en metthetsfølelse som varer.

Smøøthie - er det en drikk med ekstra mye melk i - MØØØØØ?

:-)

Skrevet

Sikkert ikke sunt, men jeg er innmari glad i croissant. De som ikke er fyllte altså, de smaker py.

Skrevet

Sikkert ikke sunt, men jeg er innmari glad i croissant. De som ikke er fyllte altså, de smaker py.

Det er vel noe av det meste usunne man kan spise til frokost;) Men veldig godt!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Smoothie.

Min ser sånn ut:

2 dl 4korn+, en banan, en liten yoghurt, 1 scoop proteinpulver, et lite glass appelsinjuce og 3 isbiter.

En meget fin start på dagen.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg spiser gjerne to toast med ost og noen ganger sukkerfritt marmelade, tar et glass appelsinjuice til og så kaffe. Noen ganger spiser jeg All-bran med melk og banan. Det er raskest.

Skrevet

Det er vel noe av det meste usunne man kan spise til frokost;) Men veldig godt!

Hysj ;o)

Gjest Lotus77
Skrevet

Ikke melk, ikke surt, ikke youghurt, ikke tørt. Hmmm...

Jeg syns ofte Wasa Havreknäcke med kaviar og evt. hardkokt egg er godt til frokost. Eller med brunost og syltetøy (ikke like sunt, men godt likevel). Men det er vel kanskje for tørt ;-)

Havregrøt er en annen frokost. Kjapt å lage, særlig i micro'n.

Jeg liker ikke å drikke ren melk, men dersom jeg har kaviar på maten, f.eks. knekkebrød, syns jeg det er godt med iskald melk til, kanskje pga melka nøytraliserer litt av den bitre kaviarsmaken.

Skrevet

Omelett med grønnsaker og skinke.

Egg og bacon.

Smoothie: 100 g bær, 2 egg, 1 neve nøtter/frø, 1-2 ss romtemperert Cocosa, 2,5 dl yoghurt naturell, Biola naturell, kefir eller vann.

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg er glad i frokostblanding. Havregryn, all bran og mandler med skummet kulturmelk og kanel på. Nam. Bruker gjerne vanlig søtmelk også, men da uten kanel.

Gjest verinoca
Skrevet

Smøøthie - er det en drikk med ekstra mye melk i - MØØØØØ?

:-)

haha :o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...