Gå til innhold

Vanskelig å finne noe godt til frokost.

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Glemte å si at jeg ikke drikker ren melk:-)

Finnes noe soim heter havremelk tror jeg?

Skrevet

Jeg er heller ikke noe glad i å spise frokost, men jeg må få i meg noe før jobben. Så jeg pleier å ta meg en smoothie, en yoghurt med havregryn oppi eller noe frisk frukt.

Det holder ikke nødvendigvis kjempelenge, men det får meg i gang, og så spiser jeg heller et knekkebrød el.l som mellommåltid utpå formiddagen.

Ungene her er veldig glad i havregrøt til frokost. Raskt og enkelt tillagd i mikroen. Toro frokostgrøt er også god - og veldig mettende.

Skrevet

Finnes noe soim heter havremelk tror jeg?

Det smaker ikke godt med havremelk.

Skrevet

Smoothie.

Min ser sånn ut:

2 dl 4korn+, en banan, en liten yoghurt, 1 scoop proteinpulver, et lite glass appelsinjuce og 3 isbiter.

En meget fin start på dagen.

Er proteinpulver likeverdig til vanlige matvarer som inneholder proteiner?

Skrevet

Smøøthie basert på frosne bær, bittelitt juice (f.eks. eple), kesam og evt. noen havregryn. Putt det i en termokopp og drikk det på vei til skolen. Du må ha i en god del kesam, gjerne en hel boks, for at det skal gi en metthetsfølelse som varer.

En hel boks kesam hørtes mye ut:-) Ellers en god ide, uten at jeg helt vet hva kesam inneholder, men det er kanskje proteiner. Proteiner er bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er proteinpulver likeverdig til vanlige matvarer som inneholder proteiner?

Jepp. Proteiner er proteiner.

Men du trenger ikke å gå til innkjøp av det. Jeg ser over her at noen bruker egg i sine smoothier. Det funker sikkert like greit.

Skrevet

Har du smakt god morgen yoghurten med nøtter?

Den er kjempegod til frokost.

Skrevet

Jepp. Proteiner er proteiner.

Men du trenger ikke å gå til innkjøp av det. Jeg ser over her at noen bruker egg i sine smoothier. Det funker sikkert like greit.

Er ikke begeistra for egg i smoothie. Syns det høres ekkelt ut.

Skrevet

Smoothie.

Min ser sånn ut:

2 dl 4korn+, en banan, en liten yoghurt, 1 scoop proteinpulver, et lite glass appelsinjuce og 3 isbiter.

En meget fin start på dagen.

Oi, blir ikke den veldig kompakt?

Skrevet

En hel boks kesam hørtes mye ut:-) Ellers en god ide, uten at jeg helt vet hva kesam inneholder, men det er kanskje proteiner. Proteiner er bra.

Nettopp, proteiner er bra :-) Start med å lage en smoothie med en halv boks kesam og se hvor mye du etterhvert trenger for å være mett helt frem til lunch.

Skrevet

Avocado med litt salt er en av mine favoritter for tiden:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er ikke begeistra for egg i smoothie. Syns det høres ekkelt ut.

Det synes jeg også.

Årsaken til at jeg slenger oppi rundt 20 gram proteiner er at de andre ingrediensene inneholder lite proteiner, det er godt (jordbærsmak), og jeg har det uansett i hus. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oi, blir ikke den veldig kompakt?

Nei, den blir akkurat så løs i fisken som jeg vil ha den. Jeg vil helst ha den litt tykkere enn drikkeyoughurt, og til det er et lite glass juice perfekt. Hvis jeg har glasset helt fullt blir det for tynt. Jeg har derfor litt mindre juice i glasset enn jeg ville hatt dersom jeg skulle drikke det ved siden av maten.

Skrevet

Nei, den blir akkurat så løs i fisken som jeg vil ha den. Jeg vil helst ha den litt tykkere enn drikkeyoughurt, og til det er et lite glass juice perfekt. Hvis jeg har glasset helt fullt blir det for tynt. Jeg har derfor litt mindre juice i glasset enn jeg ville hatt dersom jeg skulle drikke det ved siden av maten.

Åkei, litt tykkere enn drikkeyoghurt høres jo forsåvidt helt greit ut for en frokostsmoothie.

Skrevet

Jeg er veldig glad i havregrøt med bringebærsyltetøy på. Men jeg er en skikkelig karboqueen. Spiser mye brød, pasta, øl og poteter.

Skrevet

Jeg spiser havregrøt (gjerne med litt hjemmelaget syltetøy/gele) eller musli med melk og youghurt. Sundt og smaker godt:-) Ikke mye styr heller.

Skrevet

Avocado med litt salt er en av mine favoritter for tiden:-)

Til frokost?

Avocado er nesten det beste som fins, men det er vanskelig å finnne dem modne.

Men, hva var det jeg trengte til denne frokostsmoothien igjen... kesam, frosne bær, eplejuice og og... havregryn? Jeg må handle i dag.

Skrevet

Til frokost?

Avocado er nesten det beste som fins, men det er vanskelig å finnne dem modne.

Men, hva var det jeg trengte til denne frokostsmoothien igjen... kesam, frosne bær, eplejuice og og... havregryn? Jeg må handle i dag.

Du kan kutte ut havregrynene hvis du ikke har lyst til å ha dem med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...