Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jo skolen snart og jeg har allerede begynt å tenke på matpakke som frister ungdommen :) Er blitt helt overbevist om at en fristende matpakke vil hjelpe han til å yte mer på skolen.

Den siste tiden (ifjor) ble ikke matpakken åpnet engang, og det er jeg sikker på går ut over konsentrasjon og ytelse på skolen.

Noen her med noen gooooode matpakkeløsninger, må ikke være voldsomme greier, men enkelt og greit å lage kvelden før.

På forhånd tusen takk :)

Gjest Bonnabi
Skrevet

Hjemmelagt pizza med grov bunn er en luksusmatpakke.

Gjest Bonnabi
Skrevet

Kaker av diverse slag.

Fikk du det da du var liten?

Skrevet

Kaker av diverse slag.

Usikker på om kaker er særlig fristende mat på skolepulten.

Ellers synes jeg kansje du bare burde la være å svare om du ikke orker eller kan komme med ett fornuftig svar.

Rett og slett kjedelig å lese !

Skrevet

Hva med å spørre de unge, eller la de lage patpakke selv? Selv smurte jeg niste fra jeg gikk i småskolen, så fikk jeg det jeg ville ha.

Skrevet

Jeg må bare innrømme at jeg ikke har engasjert meg så mye i matpakkene til ungdommen. Ungene mine har smurt matpakkene selv fra de gikk i 4.klasse. Vi har aldri hatt noen søte pålegg til skolematpakkene, men ellers har de tatt det de har hatt lyst til - og alle har de utviklet seg helt normalt og klart seg på skolen utmerket.

Skrevet

Ungene her (som riktignok ikke er ungdommer ennå, men dog) synes det er skikkelig fest hvis de får med seg grove pizzasnurrer eller innbakte minipizzaer i matpakka. Det går an å lage en del og fryse ned, og tine etter behov.

Kald pasta med pesto og de grønnsakene de liker er også favoritt.

Lettvint og greit.

Skrevet

Salat med middagsrester fra dagen før (kylling, pasta, ris, grønnsaker, fisk), grov baguette eller ciabatta i stedet for vanlig brød, grov porsjonspizza, middagsrester som pålegg (fiskekaker med majones, fiskepudding og rødbetsalat, karbonader med løk, kald kokt laks). Matpakke trenger ikke være to brødskiver med brunost. Får de melk på skolen? Ha frokostblanding (av den sunne typen) i en skål med lokk.

Skrevet

Det viktigste er jo kvalitet i alt: Godt brød (ikke Rema), skikkelig pålegg (ikke dansk salami) og kanskje et salatblad bør holde for motivasjonen.

Hvis ikke er ungen pr definisjon bortskjemt og da er det eneste som hjelper en runde med god gammeldags juling.

Skrevet

Jeg baker baguetter eller rundstykker. Det er tydligvis mye bedre enn vanlige brødskiver. Salat er også veldig stas. Eller kanskje pizza-snurrer?

Det beste er nok å spørre personen som skal spise dette.

(Snuppa er bare 11, så her er det ikke aktuelt å ikke spise matpakke - enda.)

Skrevet

Mitt beste råd er å lage matpakke samme morgen som den skal spises på skolen. Matpakke som har ligget i kjøleskapet natten over er aldri god!!

Det beste må være å ha felles frokost med mye godt pålegg og så kan store barn lage sin egen matpakke med akkurat det som faller i smak den dagen.

Skrevet

Mitt beste råd er å lage matpakke samme morgen som den skal spises på skolen. Matpakke som har ligget i kjøleskapet natten over er aldri god!!

Det beste må være å ha felles frokost med mye godt pålegg og så kan store barn lage sin egen matpakke med akkurat det som faller i smak den dagen.

Enig i det. Vi lager alltid matpakkene om morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...