lu30 Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Nå begynner jo skolen snart og jeg har allerede begynt å tenke på matpakke som frister ungdommen Er blitt helt overbevist om at en fristende matpakke vil hjelpe han til å yte mer på skolen. Den siste tiden (ifjor) ble ikke matpakken åpnet engang, og det er jeg sikker på går ut over konsentrasjon og ytelse på skolen. Noen her med noen gooooode matpakkeløsninger, må ikke være voldsomme greier, men enkelt og greit å lage kvelden før. På forhånd tusen takk 0 Siter
Gjest Bonnabi Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Hjemmelagt pizza med grov bunn er en luksusmatpakke. 0 Siter
Gjest Bonnabi Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Kaker av diverse slag. Fikk du det da du var liten? 0 Siter
lu30 Skrevet 11. august 2010 Forfatter Skrevet 11. august 2010 Kaker av diverse slag. Usikker på om kaker er særlig fristende mat på skolepulten. Ellers synes jeg kansje du bare burde la være å svare om du ikke orker eller kan komme med ett fornuftig svar. Rett og slett kjedelig å lese ! 0 Siter
fresja Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Hva med å spørre de unge, eller la de lage patpakke selv? Selv smurte jeg niste fra jeg gikk i småskolen, så fikk jeg det jeg ville ha. 0 Siter
Helmi Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Jeg må bare innrømme at jeg ikke har engasjert meg så mye i matpakkene til ungdommen. Ungene mine har smurt matpakkene selv fra de gikk i 4.klasse. Vi har aldri hatt noen søte pålegg til skolematpakkene, men ellers har de tatt det de har hatt lyst til - og alle har de utviklet seg helt normalt og klart seg på skolen utmerket. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Ungene her (som riktignok ikke er ungdommer ennå, men dog) synes det er skikkelig fest hvis de får med seg grove pizzasnurrer eller innbakte minipizzaer i matpakka. Det går an å lage en del og fryse ned, og tine etter behov. Kald pasta med pesto og de grønnsakene de liker er også favoritt. Lettvint og greit. 0 Siter
-ssi Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Salat med middagsrester fra dagen før (kylling, pasta, ris, grønnsaker, fisk), grov baguette eller ciabatta i stedet for vanlig brød, grov porsjonspizza, middagsrester som pålegg (fiskekaker med majones, fiskepudding og rødbetsalat, karbonader med løk, kald kokt laks). Matpakke trenger ikke være to brødskiver med brunost. Får de melk på skolen? Ha frokostblanding (av den sunne typen) i en skål med lokk. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det viktigste er jo kvalitet i alt: Godt brød (ikke Rema), skikkelig pålegg (ikke dansk salami) og kanskje et salatblad bør holde for motivasjonen. Hvis ikke er ungen pr definisjon bortskjemt og da er det eneste som hjelper en runde med god gammeldags juling. 0 Siter
Speak Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Jeg baker baguetter eller rundstykker. Det er tydligvis mye bedre enn vanlige brødskiver. Salat er også veldig stas. Eller kanskje pizza-snurrer? Det beste er nok å spørre personen som skal spise dette. (Snuppa er bare 11, så her er det ikke aktuelt å ikke spise matpakke - enda.) 0 Siter
fargeklatten Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Mitt beste råd er å lage matpakke samme morgen som den skal spises på skolen. Matpakke som har ligget i kjøleskapet natten over er aldri god!! Det beste må være å ha felles frokost med mye godt pålegg og så kan store barn lage sin egen matpakke med akkurat det som faller i smak den dagen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Mitt beste råd er å lage matpakke samme morgen som den skal spises på skolen. Matpakke som har ligget i kjøleskapet natten over er aldri god!! Det beste må være å ha felles frokost med mye godt pålegg og så kan store barn lage sin egen matpakke med akkurat det som faller i smak den dagen. Enig i det. Vi lager alltid matpakkene om morgen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.