Gå til innhold

Masete aleneforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene kan da bytte på å være hos hverandre? Hvorfor må de alltid hjem til deg?

Dessuten kan gjesten gå hjem til seg selv en god stund før pappaen kommer hjem. Det samme kan jo også din datter gjøre når hun er på besøk hos sin venninne.

Så slipper du hele problemstillingen, og jentene får fremdeles vært litt sammen etter skoletid hver dag. Samt at forholdet mellom deg og pappen blir mer jevnbyrdig, de er hos hverandre og ikke hos bare hos deg.

Ang. barnevakt kveldstid hadde jeg bare sagt at det ikke passet. Du vil gjerne ha ro og ikke ha ansvar for flere barn enn dine egne.

Si det som det er, så slipper du det stadige maset...

Skrevet

Kanskje er han en av de som mener at han gjør andre en tjeneste ved å "låne bort" barnet sitt? ;)

he he... jeg kjenner også noen slike! Gjelder kanskje ekstra mye overfor dem som har enebarn? ;-)

Skrevet

Kan du ikke si omtrent som slik når han kommer og henter henne:

"Jeg er så glad for at våre to jenter har hverandre og er gode venner. Veldig koselig å ha henne på besøk. Jeg synes imidlertid det er vanskelig å ta ansvar for at hun har gjort leksene sine. Hos oss er det slik at noen dager gjør barna lekser rett etter skolen, andre ganger venter vi til etter middag."

Og det med maten - jeg synes ikke det er så rart at han spør om hun har spist. Det spør jeg som regel mine barn også om hvis de ringer meg etter skolen. Hos oss tar de brød eller havregryn e.l. når de kommer hjem fra skolen. Middag har vi i 17 tida.

''Og det med maten - jeg synes ikke det er så rart at han spør om hun har spist. Det spør jeg som regel mine barn også om hvis de ringer meg etter skolen''

Ja, jeg spør også min sønn om han har spist - det er en typisk ting som fort blir uteglemt - selv om han nå er stor.

Men de dagene han har blitt med en venn hjem rett etter skolen, er det 99,99% sikkert at han IKKE har spist. Jeg ville ihvertfall ikke spurt vennens foreldre om dette :-) Annerledes når det er avtalt med foreldrene at (yngre) barn skal bli med hjem . Da ligger det vel en viss forventning i at også gjesten skal få det samme mellommåltidet som husets eget barn tar seg.

Skrevet

Ja, jeg er vel litt feig egentlig. Vil gjerne ha et hyggelig forhold til foreldrene til mine barns venner. Jeg maa finne en fin maate og si i fra paa som ikke skader forholdet oss imellom.

Jeg kjenner meg godt igjen i det å føle seg feig i slike situasjoner - jeg ønsker nok helst at folk på en magisk måte skal få litt mer folkeskikk og klare å la være å spørre utidige spørsmål :-)

Vedr treningen: Jeg skjønner at det ikke er lett å komme seg ut av huset om kvelden den uka man er alene med barn, men den andre uka har han jo helt fri! Det er jo mer enn du har, så da får han heller trene dobbelt opp da, og supplere med ergometersykkel el lign hjemme den uka han har barnet!

Skrevet

he he... jeg kjenner også noen slike! Gjelder kanskje ekstra mye overfor dem som har enebarn? ;-)

Ja, det var faktisk din historie jeg hadde i tankene ;)

Skrevet

Ja, det var faktisk din historie jeg hadde i tankene ;)

Åja, he he!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...