Gå til innhold

Forventet at jeg skal stille i begravelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Califlower 12
Skrevet

Jeg ville sendt en krans, du kan ringe en blomsterbutikk og be dem ordne det, de har noen standard fraser de bruker på slike som man ikke kjenner så godt. De sørger oftest for levering også.

For eksempel "En siste hilsen fra***"

Og så ville jeg ringt, ikke sendt sms. En uke eller to etter, og spurt hvordan har du det, jeg har tenkt mye på deg osv. Og jeg ville sagt rett ut at jeg var usikker ang begravelsen så jeg lot være på grunn av barnet osv. Jeg tror at ofte så er det slik at man lager seg en hel masse problemer fordi man er så redd for å gjøre feil... Så det faktum at man bryr seg drukner i formaliteter.

Jeg tror damen vil sette pris på at du bryr deg. Og en slik henvendelse etter at det verste har lagt seg er vel så mye verdt. Fordi ofte sitter den som har mistet noen igjen med tapet sitt, mens alle andre går videre etter begravelsen. Da kan det være godt å få snakke og oppleve med en som ikke har det fullt så travelt med å "normalisere" hverdagen. Du er ikke så nært så for deg er det vel ok å la henne "henge igjen" litt i sorgen. Om du skjønner hva jeg mener?

Hva ville du selv satt pris på i en slik situasjon? Hvordan ville du ønsket det? Ville du tenkt på alle de bekjente du har, som kanskje bryr seg mer enn du greier å ta inn i en slik situasjon? Folk som liker deg men ikke vil være til bry...

Blir det ikke rart å skulle sende en krans til en avdød som en ikke kjenner?

Skrevet

Blir det ikke rart å skulle sende en krans til en avdød som en ikke kjenner?

Det er vel for de som sitter igjen sin skyld... den som er gått bort bryr seg neppe om han/hun kjente deg eller ei..

Men for all del.. folk er forskjellige. Sånn tenker jeg om det. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...