beijoflor Skrevet 14. september 2001 Del Skrevet 14. september 2001 Hei! Jeg tror ikke dette er det riktige forumet å spørre på men tenkte at kanskje ernæringsfysiologen vet litt om det allikevel. Jeg er en 19 år gammel jente som lider av spiseforstyrrelse, og er dermed veldig opptatt av kalorier og vekt. Jeg fikk igjen mensen for noen måneder siden. Det jeg lurer på er det ikke slik at vi går opp litt i vekt når vi har den? I tilfelle ca hvor mye, og hvor lenge "varer" denne vektøkningen? Er det fra første til siste mensdag, eller er det kortere/ lengre? Takknemlig for svar! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Hei beijoflor Det er vanlig at vekten sviner i "takt med hormonene". Dette er fordi mengden væske bundet i kroppen varierer. Så vidt meg bekjent er det mest vanlig at man veier mest rett før menstruasjonen, for så at vekten reduseres i løpet av menstruasjonsperioden. Det er individuelt hvor stor vektvariasjonene i løpet av syklusen er. Det er helt normalt at vekten svinger fra dag til dag, og i ulike deler av menstruasjonssyklus. Du skal ikke begrense væskeinntaket ditt da væskeoverskuddet skilles ut uavhengig av inntak. Det er ikke påvirkelige årsaker til denne variasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.