Gå til innhold

hva er lurt? lønn

Anbefalte innlegg

Gjest sola234545
Skrevet

Jeg skal søke i lokale lønnsforhandlinger i staten i høst, tjener 365 0000 nå, hvor mye kan jeg søke om å få? Man får jo aldri det man ber om, så kanskje det er lurt å ta i litt? Er 400 000 for mye?

Gjest Lavtlønnet alenemor
Skrevet

Du glemte å skrive; Advarsel - skryteinnlegg...

Gjest sola234545
Skrevet

Dette er ikke noe skryteinnlegg, jeg spør fordi jeg lurer!! Herregud at det går an. 365 i året er da for flate ikke noe å skryte av!

Skrevet

Tror dette blir å skyte veldig høyt. Ingen forventer vel en lønnsøkning på nesten 10%.

Skrevet

Eh Kr 365000 i året er da ikke noe å skryte av?!?

Skrevet

Du kan be om 3 lønnstrinn og håpe på at du får to. Sannsynligvis får du ett lønnstrinn eller ikke noe. Men gjør et forsøk. Men 35 000 var kanskje litt i overkant.

Skrevet

Du må jo begrunne det ift ansvar og oppgaver, evt i forhold til andre du kan sammenlikne deg med.

Dersom noen som har tilnærmet lik kompetanse og annsinnitet tjener rundt 400.000, kan du åpne med 400.000.

Dersom de fleste ligger rundt din lønn, synes ikke jeg du skal gå så høyt, men foreslå 485.000, og håpe på 475.000-480.000.

Skrevet

Om dette er en god eller dårlig lønn, kommer jo helt an på hva slags jobb det er.

I årslønn ligger jo dette ca 100.000 under gjennomsnittslønn, så det er jo ikke akkurat så himla skrytete akkurat.

Skrevet

Hmmm, dette er jo helt vanlig lønn for folk som har tatt litt utdannelse..... Igrunnen er denne lønna ganske normal om man jobber i et "lavtlønnsyrke" (og har utdanning innenfor dette yrket).

Skrevet

Tror dette blir å skyte veldig høyt. Ingen forventer vel en lønnsøkning på nesten 10%.

Husker jeg fikk 10% lønnstillegg de første årene jeg jobbet... Det var tider :-) Hadde det bare fortsatt, hadde jeg hatt ca. det dobbelte i lønn nå som det jeg har i virkeligheten!

Skrevet

Vi blir alltid anbefalt å ta litt i i lokale forhandlinger sånn at forbundet har noe å forhandle med (jobber i kommunen). Men da mener de kanskje 4 lønnstrinn, også ender man som regel med ett eller to...35 000 høres mye ut..

Men du må tenke over hvorfor du skal ha økt lønn, sånn at du har noe å argumentere med...ligger du for eksmpel lavere enn de du naturlig kan sammenliknes med? Har du tilegnet deg mer kompetanse? Nye arbeidsoppgaver e.l.

Skrevet

Husker jeg fikk 10% lønnstillegg de første årene jeg jobbet... Det var tider :-) Hadde det bare fortsatt, hadde jeg hatt ca. det dobbelte i lønn nå som det jeg har i virkeligheten!

Ja, jeg fikk noe slikt et par ganger her også. I "gamle dager":-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Husker jeg fikk 10% lønnstillegg de første årene jeg jobbet... Det var tider :-)''

Ja, men på den tiden var vel boliglånsrenten også over 10%!

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det er viktigere at du begrunner kravet godt enn at du ber om riktig beløp.

Skrevet

''Husker jeg fikk 10% lønnstillegg de første årene jeg jobbet... Det var tider :-)''

Ja, men på den tiden var vel boliglånsrenten også over 10%!

Ja, det kan ikke sammenlignes direkte ;-)

Skrevet

Med noe utdannelse, er dette en helt vanlig normal lønn.

Skjønner ikke at det er skrytete i det hele tatt, jeg..

Gjest en annen statsansatt
Skrevet

Tror nok det blir litt i overkant, ja. Søk om 2-3 lønnstrinn (altså ca 16-17000, og håp du får ett. Og begrunn godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...