Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er det nok. I sommer har både jeg og mannen min lagt på oss. Vekta er uten batteri, så vi har ikke fått veid oss, men vi merker det veldig på bukser (og for min del på skjørt). Magen er slapp og altfor stor, det samme er overarmene mine. Synes jeg ser ut som om jeg er gravid i 4. måned.....

Vi har ikke trent på lenge (les: måneder).

Jeg gjennomførte jo den ekstreme dietten i vinter, men det gav absolutt ikke noen langsiktig virkning (slik mange her sa...). Jeg gikk ned 4 kilo på to uker, men 3 av dem kom på i løpet av et par måneder, og nå i sommer har jeg sikekrt gått opp minst 3 kilo til :-(((((

Så nå må vi ta fatt på et nytt og bedre liv. Lavkarbo synes jeg høres veldig ekstremt ut. Ser for meg heller et magert kosthold, drikke mye vann og ikke minst komme i gang med treningen igjen.

Så i dag skal jeg få tak i batterier på vekta, og være med igjen på Uten-en-tråd-på- fredag - tråden igjen!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351460-striskjorta-og-havrelefsa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• Lillemus

5

• Glimtipper

5

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg er samme sted, og det samme sa jeg forsåvidt i fjor....

Ekstremdietter er ingen ting for meg, og jeg er altfor glad i det gode liv (les: øl, vin og god mat).

Tror jeg skal ta sikte på noe lavere karbo-inntak, mer trim og chips-nekt... sånn til å begynne med. Men mulig jeg må mer drastisk til verks etterhvert *hmfr*

Gjest Nickløsheletia

Jeg har også lagt på meg i sommer og er ikke overasket over at buksene strammer slik som jeg har kost meg:-)

Jeg har ikke gått på vekta og jeg tror det er et stykke igjen før jeg kvalifiserer til å delta på dette forumet, men nå er det altså slutt på kaker og is. Nå er det gåturer som gjelder og litt trening på helsestudio:-)

Jeg tror det er veldig vanlig å gå opp litt i ferien, og det er viktig at man ikke blir så streng med seg selv at man mister evnen til å kose seg uten dårlig samvittighet.

Nå er det riktignok lett for meg å snakke, som synes å være utstyrt med termostatstyring på 61 kg uansett hvor mye jeg skeier ut. Nettopp hjemkommet etter Italiaferie med lasagne og annen pasta hver eneste dag har jeg ikke lagt på meg i det hele tatt, merkelig nok.

Men altså: Det er viktig å kunne nyte mat og drikke uten bondeanger. Og det skal være forskjell på hverdag og ferie.

Gjest Nickløsheletia

Jeg tror det er veldig vanlig å gå opp litt i ferien, og det er viktig at man ikke blir så streng med seg selv at man mister evnen til å kose seg uten dårlig samvittighet.

Nå er det riktignok lett for meg å snakke, som synes å være utstyrt med termostatstyring på 61 kg uansett hvor mye jeg skeier ut. Nettopp hjemkommet etter Italiaferie med lasagne og annen pasta hver eneste dag har jeg ikke lagt på meg i det hele tatt, merkelig nok.

Men altså: Det er viktig å kunne nyte mat og drikke uten bondeanger. Og det skal være forskjell på hverdag og ferie.

Jeg har ikke bondeanger. Jeg er ganske avslappet. Tipper det er rundt 3 kilo jeg har lagt på meg siden påske. Det vil si at jeg tipper jeg ligger på 56/57 kilo nå. Litt innskjerping så ordner seg i løpet av noen uker:-)

Gjest Elextra

Jeg har ikke bondeanger. Jeg er ganske avslappet. Tipper det er rundt 3 kilo jeg har lagt på meg siden påske. Det vil si at jeg tipper jeg ligger på 56/57 kilo nå. Litt innskjerping så ordner seg i løpet av noen uker:-)

Oi, må være deilig å være så slank!

Går vel også i hovedkategorien "slank", men er nok i andre enden av denne. Noe skjedde for et par år siden, og fem ekstra kilo har liksom spikret seg fast *hmfr*

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Oi, må være deilig å være så slank!

Går vel også i hovedkategorien "slank", men er nok i andre enden av denne. Noe skjedde for et par år siden, og fem ekstra kilo har liksom spikret seg fast *hmfr*

Jeg merker også at alderen gjør sitt, men jeg gir meg selv lov til å ha litt usunne perioder innimellom, men tar meg sammen før det går for langt:-)

Jeg har også lagt på meg i sommer og er ikke overasket over at buksene strammer slik som jeg har kost meg:-)

Jeg har ikke gått på vekta og jeg tror det er et stykke igjen før jeg kvalifiserer til å delta på dette forumet, men nå er det altså slutt på kaker og is. Nå er det gåturer som gjelder og litt trening på helsestudio:-)

I kveld har jeg vært ute og gått sommerens første trimtur i 40 minutter :-)

Deilig!

Jeg er samme sted, og det samme sa jeg forsåvidt i fjor....

Ekstremdietter er ingen ting for meg, og jeg er altfor glad i det gode liv (les: øl, vin og god mat).

Tror jeg skal ta sikte på noe lavere karbo-inntak, mer trim og chips-nekt... sånn til å begynne med. Men mulig jeg må mer drastisk til verks etterhvert *hmfr*

Det må blir mindre chips og øl på meg også nå ja....

Og definitivt mer trim.

Lavkarbo er ikke ekstremere enn du gjør det til. :o) Akkurat nå har jeg en pause *hehe*, men skal nok tilbake til morderat lavkarbo igjen enten til uka eller etter ferien.

Jeg gjør det ikke verre enn at jeg kutter litt ned på karbo-inntaket ved at jeg spiser mye grønnsaker fremfor poteter / ris / pasta, prøver å ligge unna sukker og snop og spiser så grove brød som mulig, evt. knekkebrød, rugsprø, fiberrik eller noe helt annet. Ikke noe stort hokuspokus med andre ord - rett og slett et sunnere kosthold. Jeg velter heller ikke innpå med fett så voldsomt som mange lavkarbere gjør, men spiser litt mer karbohydrater i form av grønnsaker og bær og noe frukt.

Lavkarbo er ikke ekstremere enn du gjør det til. :o) Akkurat nå har jeg en pause *hehe*, men skal nok tilbake til morderat lavkarbo igjen enten til uka eller etter ferien.

Jeg gjør det ikke verre enn at jeg kutter litt ned på karbo-inntaket ved at jeg spiser mye grønnsaker fremfor poteter / ris / pasta, prøver å ligge unna sukker og snop og spiser så grove brød som mulig, evt. knekkebrød, rugsprø, fiberrik eller noe helt annet. Ikke noe stort hokuspokus med andre ord - rett og slett et sunnere kosthold. Jeg velter heller ikke innpå med fett så voldsomt som mange lavkarbere gjør, men spiser litt mer karbohydrater i form av grønnsaker og bær og noe frukt.

Det var slik som du beskriver det, at jeg hadde kostholdet mitt i vinter og vår, og det fungerte forsåvidt bra ift metthetsfølelse, men jeg gikk ikke noe særlig ned.

Annonse

Gjest Nickløsheletia

I kveld har jeg vært ute og gått sommerens første trimtur i 40 minutter :-)

Deilig!

Naa er det jaggu meg striskjorte og havrelefse her ogsaa ja. Jeg gikk paa vekta. Har gaatt opp 4 kilo. Litt mer enn jeg trodde. Det er bare aa sette i gang :)

Naa er det jaggu meg striskjorte og havrelefse her ogsaa ja. Jeg gikk paa vekta. Har gaatt opp 4 kilo. Litt mer enn jeg trodde. Det er bare aa sette i gang :)

Jeg har gått opp 3 kilo siden midten av mai - og da ¨lå jeg allerede over det jeg skulle :-(

Nå skal det trimmes og slankes!!!!!

Jeg legger på meg mer i løpet av den korte juleferien enn i løpet av den lange sommerferien :-) I år ble det en svak vektøkning på ca et halvt kilo, hvilket jeg nesten ikke regner som vektoppgang.

Jeg har forresten den erfaring at 'feriekilo' fort forsvinner av seg selv når hverdagen kommer. Det er verre med de kiloene som i årenes løp har sneket seg på sånn ellers...

Jeg legger på meg mer i løpet av den korte juleferien enn i løpet av den lange sommerferien :-) I år ble det en svak vektøkning på ca et halvt kilo, hvilket jeg nesten ikke regner som vektoppgang.

Jeg har forresten den erfaring at 'feriekilo' fort forsvinner av seg selv når hverdagen kommer. Det er verre med de kiloene som i årenes løp har sneket seg på sånn ellers...

Ja, grøss.... Jeg lå så utrolig stabilt på 60-63 fra jeg var 18-19 til jeg var 34. Nå er jeg 39 og klarer ikke å gå ned igjen til 63 (veide altså hele 72 i morges....)

Gjest sjøstjerna

''Jeg har forresten den erfaring at 'feriekilo' fort forsvinner av seg selv når hverdagen kommer. Det er verre med de kiloene som i årenes løp har sneket seg på sånn ellers...''

Min erfaring også. :-)

Har også gått litt opp, men jeg har ikke veid meg- så antall kilo vet jeg ikke. Jeg merker det bare litt på buksa.

''Jeg har forresten den erfaring at 'feriekilo' fort forsvinner av seg selv når hverdagen kommer. Det er verre med de kiloene som i årenes løp har sneket seg på sånn ellers...''

Min erfaring også. :-)

Har også gått litt opp, men jeg har ikke veid meg- så antall kilo vet jeg ikke. Jeg merker det bare litt på buksa.

''Jeg merker det bare litt på buksa''

Tenk så mye mer moro det hadde vært om vi etter ferier osv kunne si "Jeg merker det bare litt på bh'n!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...