Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• Lillemus

5

• Glimtipper

5

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Jeg har gått opp 3 kilo siden midten av mai - og da ¨lå jeg allerede over det jeg skulle :-(

Nå skal det trimmes og slankes!!!!!

Jeg liker ikke aa tenke at jeg skal slankes. Har aldi slanket meg egentlig. Bare kvittet meg med et par ilo naa og da. Naa er det 4 gitt. Jeg skal slutte med det usunne livet jeg har hatt siden paaske.

Normalt er vaaren den tid jeg tar meg paa tak og forbereder bikinsesong. Da gaar jeg alltid ned et par kilo.

Naar jeg i aar kom hjem til paaske, saa var liksom bikiniseosngen over for meg. Plutselig skulle jeg begynne aa kle paa meg igjen. Det var veldig godt med norsk mat. Jeg gikk amok. Samt at jeg fikk dobbeltsidig lungebetennelse og hadde minimalt med energi. Hanglet lenge foer jeg kom meg til lege. Jeg ble frisk igjen, men i sommer ble det mange restaurantbesoek og mye is og kaker. Jeg ga blaffen og koste meg skikkelig og tenkte at fikk ta det av til hoesten. Naa er tiden defintivt kommet. Det er fort gjort at det blir 4 nye kilo innen jul om jeg ikke begrenser meg naa:)

Jeg liker ikke aa tenke at jeg skal slankes. Har aldi slanket meg egentlig. Bare kvittet meg med et par ilo naa og da. Naa er det 4 gitt. Jeg skal slutte med det usunne livet jeg har hatt siden paaske.

Normalt er vaaren den tid jeg tar meg paa tak og forbereder bikinsesong. Da gaar jeg alltid ned et par kilo.

Naar jeg i aar kom hjem til paaske, saa var liksom bikiniseosngen over for meg. Plutselig skulle jeg begynne aa kle paa meg igjen. Det var veldig godt med norsk mat. Jeg gikk amok. Samt at jeg fikk dobbeltsidig lungebetennelse og hadde minimalt med energi. Hanglet lenge foer jeg kom meg til lege. Jeg ble frisk igjen, men i sommer ble det mange restaurantbesoek og mye is og kaker. Jeg ga blaffen og koste meg skikkelig og tenkte at fikk ta det av til hoesten. Naa er tiden defintivt kommet. Det er fort gjort at det blir 4 nye kilo innen jul om jeg ikke begrenser meg naa:)

Jeg har lagt på meg 10 kg. Så nå har jeg fått time hos legen, det går ikke an å ese sånn ut så lenge jeg spiser normalt og sunt. Jeg bare går opp og opp hele tiden.

Gjest Nickløsheletia

Jeg har lagt på meg 10 kg. Så nå har jeg fått time hos legen, det går ikke an å ese sånn ut så lenge jeg spiser normalt og sunt. Jeg bare går opp og opp hele tiden.

Alderen gjoer nok sitt og du er definitivt ikke tjukk. Du er normalvektig. Over hvor lang priode har du lagt paa deg 10 kilo da?

Jeg har tenkt at om 10 aar, vil jeg ha en hoeyere idealvekt enn det jeg har naa. Rett og slett fordi jeg synes at middelaldrende kvinner ser sunnere ut med noen kilo ekstra enn helt slanke gjoer.

Alderen gjoer nok sitt og du er definitivt ikke tjukk. Du er normalvektig. Over hvor lang priode har du lagt paa deg 10 kilo da?

Jeg har tenkt at om 10 aar, vil jeg ha en hoeyere idealvekt enn det jeg har naa. Rett og slett fordi jeg synes at middelaldrende kvinner ser sunnere ut med noen kilo ekstra enn helt slanke gjoer.

Men jeg blir for tung for meg sjøl å løfte og det er pes å dusje og kle på seg. Det er nesten sånn at jeg lar være for jeg orker ikke og da veier jeg for mye. Jeg har lagt på meg 6 kg bare i sommer, det må være krem og Bailey's som jeg vanligvis ikke drikker. Det har vært altfor mye verandakos, men nå er det slutt. Jeg drikker ikke når jeg er alene uansett.

Gjest Nickløsheletia

Men jeg blir for tung for meg sjøl å løfte og det er pes å dusje og kle på seg. Det er nesten sånn at jeg lar være for jeg orker ikke og da veier jeg for mye. Jeg har lagt på meg 6 kg bare i sommer, det må være krem og Bailey's som jeg vanligvis ikke drikker. Det har vært altfor mye verandakos, men nå er det slutt. Jeg drikker ikke når jeg er alene uansett.

Du er ihvertfall klar over hva som er aarsaken til at du har lagt paa deg, akkurat som jeg ogsaa er. Da vet vi hva vi maa gjoere:)

Annonse

Du er ihvertfall klar over hva som er aarsaken til at du har lagt paa deg, akkurat som jeg ogsaa er. Da vet vi hva vi maa gjoere:)

Heldigvis er ikke Irish og Bayleys mitt største problem å la være. Men jeg har hatt det innmari hyggelig i sommer, jeg har hatt rene ferien hjemme hos meg sjøl. Sånn er det når man får besøk utenbys fra i flere uker.

Gjest sjøstjerna

''Jeg merker det bare litt på buksa''

Tenk så mye mer moro det hadde vært om vi etter ferier osv kunne si "Jeg merker det bare litt på bh'n!"

He-he.

Ja, det hadde vært noe. :-)

Ser i speilet at jeg har fått endel fett på usunne steder, altså rundt magen. Bukseknappen er strammere, og jeg har fått en valk til. Ikke pent i det hele tatt!

Burde slanke meg litt, men mangler motivasjon.

Hverdagen er kommet, og jeg sykler tur/retur jobb samt går litt turer inni mellom. Så egentlig kan jeg bare være litt strengere med hva og når jeg spiser, så burde vekta gå rolig ned.,,,

Det var slik som du beskriver det, at jeg hadde kostholdet mitt i vinter og vår, og det fungerte forsåvidt bra ift metthetsfølelse, men jeg gikk ikke noe særlig ned.

Lavkarbo er jo ikke en slankemetode, men et vektregulerende kosthold og mange opplever at de ikke går ned mer om de har en bmi på rundt 22-23 faktisk. Et sunt kosthold er det i alle fall! :o)

Lavkarbo er jo ikke en slankemetode, men et vektregulerende kosthold og mange opplever at de ikke går ned mer om de har en bmi på rundt 22-23 faktisk. Et sunt kosthold er det i alle fall! :o)

''Et sunt kosthold er det i alle fall! ''

Det vet man faktisk ingenting om, ettersom man ikke vet hva som skjer med den type diett etter 10 år, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Det vet man faktisk ingenting om, ettersom man ikke vet hva som skjer med den type diett etter 10 år, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Jo, det vet man mye om, siden inuittene (for eksempel) har tradisjonelt levd lavkarbo.

Gjest sjøstjerna

Med vennlig hilsen

''Det vet man faktisk ingenting om, ettersom man ikke vet hva som skjer med den type diett etter 10 år, for eksempel.''

Enig.

Å ensidig kutte ut en komponent i kosthold høres helt feil ut for meg.

Annonse

''Det vet man faktisk ingenting om, ettersom man ikke vet hva som skjer med den type diett etter 10 år, for eksempel.''

Enig.

Ikke misforstå - det kan godt være det "virker", men poenget er at man aner jo ikke hva dette gjør i lengden, og særlig ikke når man har så lang forventet levetid som man har nå.

Det er noe man ev. kan forske på, men det må *store* og organiserte tester til , som må foregå i årevis, før man faktisk kan si noe om dette er trygt eller ei.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Jeg snakker ikke om de som er i ketose, men et kosthold der man spiser mye grønnsaker fremfor poteter, ris og pasta og så grove brødsorter som mulig og holder seg unna sukker. :o) Ikke at man drukner maten i fett. Og det kan ikke du heller komme og påstå er usunt.

Enig.

For det første er det ikke den ekstreme varianten med ketose jeg snakker om, men et mer fedon-aktig kosthold, lavkarbo er så mangt.

For det andre er det mange urbefolkningsgrupper som har levd ekstremt lavkarbo alltid og har hatt mye bedre helse enn veldig mange av oss i dag... Inuitter og masaier bl.a. Altså jegerfolk som spiser stort sett bare kjøtt eller fisk og veldig lite karbohydrater.

Gjest sjøstjerna

Ikke misforstå - det kan godt være det "virker", men poenget er at man aner jo ikke hva dette gjør i lengden, og særlig ikke når man har så lang forventet levetid som man har nå.

Det er noe man ev. kan forske på, men det må *store* og organiserte tester til , som må foregå i årevis, før man faktisk kan si noe om dette er trygt eller ei.

Med vennlig hilsen

Det du sier her er rett.

Det lavkarbo anbefaler, som er veldig bra, er å redusere på raske karbohydrater. Men det er ikke lavkarbo alene om å mene.

Basert på erfaringene her inne, så antar jeg også at lavkarbo som grenser mot ketose medfører rask vektnedgang. Men jeg leser også at flere rapporterer om at dette er tap av vann.... Uansett, en pangstart på vektnedgang er ikke å forakte. :-)

Holder meg likevel til mer balansert kosthold, og supplere med godt med trim når vektnedgang ønskes.

Hvor gamle ble de?

Med vennlig hilsen

Det har ingenting med saken å gjøre. Når man dør av lungebetennelse fordi man ikke har tilgang til antibiotika, så kan du ikke skylde på dietten.

Det de der i mot ikke døde av var hjerteinfarkt, for eksempel :) Du kan lese masse om dette i medisinske journaler, men jeg kan dessverre ikke gi deg linkene jeg har, da du må abonnere på bladene.

Gjest sjøstjerna

Jeg snakker ikke om de som er i ketose, men et kosthold der man spiser mye grønnsaker fremfor poteter, ris og pasta og så grove brødsorter som mulig og holder seg unna sukker. :o) Ikke at man drukner maten i fett. Og det kan ikke du heller komme og påstå er usunt.

Neida, alltid sunt å bruke mye grønnsaker fremfor lettfordøyelige stivelsesholdige produkter.

Ris er vel ikke ris? dvs det er vel ulike varianter- hvorav noen er mer "godkjente" i lavkarbo kosthold?

Det du sier her er rett.

Det lavkarbo anbefaler, som er veldig bra, er å redusere på raske karbohydrater. Men det er ikke lavkarbo alene om å mene.

Basert på erfaringene her inne, så antar jeg også at lavkarbo som grenser mot ketose medfører rask vektnedgang. Men jeg leser også at flere rapporterer om at dette er tap av vann.... Uansett, en pangstart på vektnedgang er ikke å forakte. :-)

Holder meg likevel til mer balansert kosthold, og supplere med godt med trim når vektnedgang ønskes.

Balansert kosthold er bra.

*en kake i hver hånd*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...