Gå til innhold

Lite erfaring med tog!

Anbefalte innlegg

Gjest Togberta
Skrevet

Har bestilt togbilletter på nettet og oppgitt at jeg vil hente billeten på toget. Så hva tar jeg med? Hele arket med alle opplysningene eller holder det med bare referansenr? Hvor tidlig må jeg være ute når toget går kl 10? Holder det å være der ca 10 min før det går?

Skrevet

Du må ha med telefonnr og referansenr.

Det tar noen minutter å få billetten, men det kan jo være kø foran automaten.

Med vennlig hilsen

Gjest Togberta
Skrevet

Med vennlig hilsen

Automaten? Kan jeg ikke bare på billetten på selve toget?? Fikk spørsmål om jeg ville hente billetten på togstasjonen ELLER toget nemlig. Håpte jeg skulle få slippe automatstyr siden jeg ikke rekker å være der før tidligst 0945..

Skrevet

Automaten? Kan jeg ikke bare på billetten på selve toget?? Fikk spørsmål om jeg ville hente billetten på togstasjonen ELLER toget nemlig. Håpte jeg skulle få slippe automatstyr siden jeg ikke rekker å være der før tidligst 0945..

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett automater på de togene jeg har vært på, men godt mulig de har det på andre. Det har to ikke lang tid å taste inn nummerne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min eldste sønn tar jevnlig Sørlandsbanen for å besøke faren sin i Oslo.

Han bestiller og betaler på nettet, noterer ref.nr og sitteplass på mobilen og går på toget. Konduktøren kommer og spør: "Ola Nordmann?", sønnen bekrefter dette og reiser videre.

Tror ikke han har blitt spurt om ref.nr noen gang, men det er nok greit å ta det med.

10 minutter før avgang holder i massevis; god tur :-)

Skrevet

Med vennlig hilsen

Konduktøren har med seg billetten, det man trenger er referansenummeret.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett automater på de togene jeg har vært på, men godt mulig de har det på andre. Det har to ikke lang tid å taste inn nummerne.

Med vennlig hilsen

Det er ikke automater på toget. Velger du å hente ut billetten på toget så får du den av konduktøren.

Gjest Tatjana
Skrevet

Vi har alltid tatt med hele arket, men det trengs egentlig ikke. Du noterer deg referansenummeret, sitteplass og vogn. Det holder. Så får du billetten av konduktøren.

Gjest Togberta
Skrevet

Vi har alltid tatt med hele arket, men det trengs egentlig ikke. Du noterer deg referansenummeret, sitteplass og vogn. Det holder. Så får du billetten av konduktøren.

Takk! Det var dette svaret jeg håpet på ;)

Gjest Togberta
Skrevet

Med vennlig hilsen

Da var det sånn jeg håpet. Å bare sette seg på toget m referansenr! Godt det ikke bare var meg som ikke visste dette ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...