Gå til innhold

Svineinfluensavaksine kan ha gitt narkolepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det mistenkes nå at svineinfluensavaksinen kan ha ført til flere tilfeller av søvnsykdommen narkolepsi.

I Sverige undersøker nå det svenske Legemiddelverket om svineinfluensavaksinen kan ha ført til søvnsykdommen narkolepsi. Seks tilfeller av narkolepsi blir nå gransket.''

Les mer hos Nettavisen: http://www.nettavisen.no/nyheter/article2961063.ece

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

48

• hidi, the scorpion

28

• ShitDiddelyDo

18

• Colette

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi som tok vaksinen var klar over at det var en ørliten risiko for alvorlige komplikasjoner. Jeg forstår sånn sett ikke problemet. Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert? Jaujau.

Gjest Lotus77
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, heller ikke ungen min :)

Skrevet

Vi som tok vaksinen var klar over at det var en ørliten risiko for alvorlige komplikasjoner. Jeg forstår sånn sett ikke problemet. Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert? Jaujau.

''Vi som tok vaksinen var klar over at det var en ørliten risiko for alvorlige komplikasjoner. Jeg forstår sånn sett ikke problemet. Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert? Jaujau.''

Men alvorlig nok for de det gjelder, som faktisk er blitt alvorlig syke. Det var nettopp slike ting jeg mistenkte ville dukke opp etter hvert, og jeg valgte å ikke ta vaksinen. Ikke ble jeg syk heller. Som lærer skulle jeg vel da vært "garantert" å bli syk. Så lenge sykdommen ikke var mer farlig enn svineinfluensaen velger jeg å heller bli litt syk noen dager, enn å måtte slite med ettervirkninger av en ikke utprøvd vaksine i årevis etterpå.

Skrevet

''Vi som tok vaksinen var klar over at det var en ørliten risiko for alvorlige komplikasjoner. Jeg forstår sånn sett ikke problemet. Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert? Jaujau.''

Men alvorlig nok for de det gjelder, som faktisk er blitt alvorlig syke. Det var nettopp slike ting jeg mistenkte ville dukke opp etter hvert, og jeg valgte å ikke ta vaksinen. Ikke ble jeg syk heller. Som lærer skulle jeg vel da vært "garantert" å bli syk. Så lenge sykdommen ikke var mer farlig enn svineinfluensaen velger jeg å heller bli litt syk noen dager, enn å måtte slite med ettervirkninger av en ikke utprøvd vaksine i årevis etterpå.

Flere enn 6 personer døde, og det er en "ettervirkning" som varer ganske lenge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert?''

Av svenskene som ble vaksinert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert?''

Av svenskene som ble vaksinert.

Og hvor mange ble vaksinert i Sverige?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror også døden var relativt alvorlig for de som døde. Det var vel nærmere 20 bare i Norge?

Skrevet

Og hvor mange ble vaksinert i Sverige?

500-600.000

Skrevet

Jeg tror også døden var relativt alvorlig for de som døde. Det var vel nærmere 20 bare i Norge?

Ja, som var i risikogruppen. Og flere av dødsfallene mener man jo nå ikke skyldes svineinfluensaen allikevel.

Skrevet

Ja, som var i risikogruppen. Og flere av dødsfallene mener man jo nå ikke skyldes svineinfluensaen allikevel.

Og så er det trolig flere som man tror har dødd av andre ting, men som i virkeligheten var H1N1.

Hvis viruset hadde mutert, eller vært litt mer agressivt, hadde det vært ramaskrik hvis ikke det var vaksine til alle. Slikt vet man dessverre ikke 6 måneder i forveien, når man må bestille.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Og så er det trolig flere som man tror har dødd av andre ting, men som i virkeligheten var H1N1.

Hvis viruset hadde mutert, eller vært litt mer agressivt, hadde det vært ramaskrik hvis ikke det var vaksine til alle. Slikt vet man dessverre ikke 6 måneder i forveien, når man må bestille.

Med vennlig hilsen

Jeg tok sjansen på å dø, fordi jeg var i risikogruppen.....

Myndighetene bør passe seg for å rope "ulv" for mange ganger!

Gjest Califlower 12
Skrevet

jeg fikk aldri muligheten til å bli vaksinert og det er jeg glad for nå.

Skrevet

jeg fikk aldri muligheten til å bli vaksinert og det er jeg glad for nå.

Hva er det å være glad for?

Er du vaksinert har du større motstand mot lignende influensaer i fremtiden. Du har ikke tapt noe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tok sjansen på å dø, fordi jeg var i risikogruppen.....

Myndighetene bør passe seg for å rope "ulv" for mange ganger!

''Jeg tok sjansen på å dø, fordi jeg var i risikogruppen.....''

Ikke særlig smart, men ditt valg.

''Myndighetene bør passe seg for å rope "ulv" for mange ganger!''

Myndighetene i Norge har gitt informasjon etter beste evne. Ingen kan forutsi hvor stor/alvorlig/farlig en influensa som H1N1 utvikler seg. Å ikke ta forhåndsregene ville vært uansvarlig.

Gjest Califlower 12
Skrevet

Er du vaksinert har du større motstand mot lignende influensaer i fremtiden. Du har ikke tapt noe.

Med vennlig hilsen

jeg har aldri hatt influensa i hele mitt liv. i vår hadde jeg en omgang med Novo-virus. Det er vel det eneste, bortsett fra noen dager i året med lett halsvondt.

Jeg fikk forøvrig heller ingen mulighet til å vaksinere meg. Passet ikke inn i noen av gruppene. og når det endelig var tid for vaksinering, så var svineriet over.

hidi, the scorpion
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Er du vaksinert har du større motstand mot lignende influensaer i fremtiden. Du har ikke tapt noe.''

Noen leger sier motstatt.

Og mange følger "common sense"!

Skrevet

''Er du vaksinert har du større motstand mot lignende influensaer i fremtiden. Du har ikke tapt noe.''

Noen leger sier motstatt.

Og mange følger "common sense"!

Hvordan vaksiner fungerer er velkjent.

"Common sense" sier nettopp at man beskytter seg for (ukjente) farer, spesielt når prisen er så bitteliten.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg tok sjansen på å dø, fordi jeg var i risikogruppen.....''

Ikke særlig smart, men ditt valg.

''Myndighetene bør passe seg for å rope "ulv" for mange ganger!''

Myndighetene i Norge har gitt informasjon etter beste evne. Ingen kan forutsi hvor stor/alvorlig/farlig en influensa som H1N1 utvikler seg. Å ikke ta forhåndsregene ville vært uansvarlig.

Din mening!

Neste gang myndighetene roper varsel, hvor mange vil bry seg?

Skjønner godt hva du mener, men utfallet ble negativt.....Når myndighetene varsler ulv, så bør de ha noe å rope for!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...