Gå til innhold

Svineinfluensavaksine kan ha gitt narkolepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Vi som tok vaksinen var klar over at det var en ørliten risiko for alvorlige komplikasjoner. Jeg forstår sånn sett ikke problemet. Og 6 stykker? Av alle millionene som ble vaksinert? Jaujau.''

Men alvorlig nok for de det gjelder, som faktisk er blitt alvorlig syke. Det var nettopp slike ting jeg mistenkte ville dukke opp etter hvert, og jeg valgte å ikke ta vaksinen. Ikke ble jeg syk heller. Som lærer skulle jeg vel da vært "garantert" å bli syk. Så lenge sykdommen ikke var mer farlig enn svineinfluensaen velger jeg å heller bli litt syk noen dager, enn å måtte slite med ettervirkninger av en ikke utprøvd vaksine i årevis etterpå.

Godt du ikke hadde elever som var i risikogruppen for alvorlige komplikasjoner ved svineinfluensa..... Jeg er også lærer og hadde ikke noe valg...

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

48

• hidi, the scorpion

28

• ShitDiddelyDo

18

• Colette

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Husker du legen som advarte mot at MMR-vaksiene forårsaker autisme. Hans falske advarsler har satt hundrevis av barns liv i fare:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10007221

Han har mistet legelisensen nå.

Med vennlig hilsen

Nope. Jeg vet knapt hva MMR er. Jeg kan ikke si jeg er spesielt opptatt av sykdom. For meg holder det å vite noe om risikoen ved f.eks. vaksine vs. influensa, foreta et logisk resonnement, og ta avgjørelsen. Denne gang var det ganske enkelt å bestemme seg, men jeg hadde nok ikke giddet å gå ned på legekontoret dersom det ikke hadde vært for at jeg skulle på ferie. Jeg var bare redd for å bli syk før reisen, og jeg anså faren for å bli syk i et land hvor jeg av erfaring vet at svært mange går rundt og hoster og sprer basselusker grunnet aircondition, som ganske stor, og denne faren ville jeg minimere. ;)

At 0.0000-et-eller-annet % kunne få problemer av vaksinen, så jeg ingen grunn til å tenke på. Det er større fare for å rammes av noe hver gang jeg står opp av senga.

Skrevet

Hva betaler man da for profesjonelle folk?

For at de ikke vet, eller de vet ikke...!

Da bør de kanskje begynne å gjøre det de er betalt for----

''Da bør de kanskje begynne å gjøre det de er betalt for----''

Den der var rimelig drøy ;-)

Jeg tror nok man jobbet på spreng for å finne ut hva som var tryggest å gjøre. Leger og forskere er ikke orakler som kan forutse alt som vil skje, så de valgte nok den varianten som ville gi færrest dødsfall - noe som faktisk funka siden dødsfallene sant med det samme massevaksinasjonen starta. Jeg synes det er helt utrolig at vaksinemotstanderne ikke ser akkurat det....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror nok man jobbet på spreng for å finne ut hva som var tryggest å gjøre. Leger og forskere er ikke orakler som kan forutse alt som vil skje, så de valgte nok den varianten som ville gi færrest dødsfall - noe som faktisk funka siden dødsfallene sant med det samme massevaksinasjonen starta. Jeg synes det er helt utrolig at vaksinemotstanderne ikke ser akkurat det....

'' Jeg synes det er helt utrolig at vaksinemotstanderne ikke ser akkurat det....''

Det er ikke overraskende. Du så hvordan disse tenkte under influensaen. Det var snakk om CIA, UFOer og myndigheter som planta diverse sporingsmekanismer via vaksinen.

Logisk argumentasjon er det bare å glemme når du er på dette nivået. :)

Skrevet

Nope. Jeg vet knapt hva MMR er. Jeg kan ikke si jeg er spesielt opptatt av sykdom. For meg holder det å vite noe om risikoen ved f.eks. vaksine vs. influensa, foreta et logisk resonnement, og ta avgjørelsen. Denne gang var det ganske enkelt å bestemme seg, men jeg hadde nok ikke giddet å gå ned på legekontoret dersom det ikke hadde vært for at jeg skulle på ferie. Jeg var bare redd for å bli syk før reisen, og jeg anså faren for å bli syk i et land hvor jeg av erfaring vet at svært mange går rundt og hoster og sprer basselusker grunnet aircondition, som ganske stor, og denne faren ville jeg minimere. ;)

At 0.0000-et-eller-annet % kunne få problemer av vaksinen, så jeg ingen grunn til å tenke på. Det er større fare for å rammes av noe hver gang jeg står opp av senga.

Kortversjon:

En lege laget en rapport om at MMR (en trippel-vaksine mot meslinger, kusma og røde hunder) som barn virkelig bør ha, gjorde at noen barn ble autister.

I årevis har hundrevis (om ikke tusenvis) av norske barn ikke fått den vaksinen de burde ha fått på grunn av dette hysteriet, som nå viser seg var basert på en falsk rapport.

Og farlig for de som ikke er vaksinert når de er ute og reiser.

Med vennlig hilsen

Skrevet

'' Jeg synes det er helt utrolig at vaksinemotstanderne ikke ser akkurat det....''

Det er ikke overraskende. Du så hvordan disse tenkte under influensaen. Det var snakk om CIA, UFOer og myndigheter som planta diverse sporingsmekanismer via vaksinen.

Han som stod bak "Vaksineaksjonen" (som "Termometeraksjonen" (se nederste innlegg) parodierer) selger alternativ medisin for influensavaksine!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Erindrer noe av dette, ja ;-)

Hadde igrunnen tenkt å la være å svare i svinevaksinetråder, for blir grådig lei av at motstanderne aldri kan bli ferdige med denne influensaen - jeg er ferdig forlengst, vaksinert som jeg er ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Du tror at de jobbet på spreng....

Hvilke bevis har du for det?

Jeg tror det var mer panikk enn gjennomtenkt strategi.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er nesten hysterisk morsom at du tror på en gammel bok, men ikke tror på "myndighetene", som i dette tilfellet hadde rett.

I dette tilfelle hadde _ikke_ rett!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kortversjon:

En lege laget en rapport om at MMR (en trippel-vaksine mot meslinger, kusma og røde hunder) som barn virkelig bør ha, gjorde at noen barn ble autister.

I årevis har hundrevis (om ikke tusenvis) av norske barn ikke fått den vaksinen de burde ha fått på grunn av dette hysteriet, som nå viser seg var basert på en falsk rapport.

Og farlig for de som ikke er vaksinert når de er ute og reiser.

Med vennlig hilsen

Såpass. Vel, godt slubberten ble fakka.

Jeg har litt problemer med fanatikere generelt. Du finner en del av den innen antimedisinbransjen. Bare se på Hank Von Helvete fra Turboneger. Tidligere en kreativ heroinist. Nå, som nykter, plager han pasienter ved Blakstad Sykehus ved å kjøre rundt og rundt på parkeringsplassen deres i en minibuss mens han skriker slagsord mot medisin via svære høytalere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå må du snart svare, hidi: Hvor var det myndighetene tok feil?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, for alle vi som var i mot, trodde på ET.....!

Ikke.

Skrevet

De hadde helt rett.

Det kom en pandemi. Den var heldigvis av den milde varianten (slikt vet alle at man ikke kan forutsi nøyaktig, så man må ta forhåndsregler).

Folk fikk vaksine, og det var meget få som fikk noen bivirkninger.

Skrevet

Såpass. Vel, godt slubberten ble fakka.

Jeg har litt problemer med fanatikere generelt. Du finner en del av den innen antimedisinbransjen. Bare se på Hank Von Helvete fra Turboneger. Tidligere en kreativ heroinist. Nå, som nykter, plager han pasienter ved Blakstad Sykehus ved å kjøre rundt og rundt på parkeringsplassen deres i en minibuss mens han skriker slagsord mot medisin via svære høytalere.

Jeg tipper de har en ledig seng til ham! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er vel ingen tvil om at de måtte jobbe raskt for å unng flere dødsfall.. Over tyve nordmenn døde før massevaksinasjonen starta - og tenker man logisk så skjønner man at dødstallene ville steget om myndighetene ikke hadde kasta seg rundt og laga vaksiner. Synes de fortjener honnør for at de tok grep og ikke ble handlingslammet. Da ville de iallefall fått alvorlig kritikk for å ha medvirka til flere dødsfall.

Skrevet

Du "tror" det? "Tror"?

Ingenting støtter den påstanden.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå må du snart svare, hidi: Hvor var det myndighetene tok feil?

Det var ikke en epedimi, såvidt jeg kan se.

Skrevet

Ja, for alle vi som var i mot, trodde på ET.....!

Ikke.

Men ingen av "dere" (som jeg har sett) har klart å sette sammen et logisk argument. Det er bare "tror" og konspirasjoner (som du selv kom med ("stoler du på myndighetene") eller hva du skrev))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...