Gå til innhold

Er det INGEN ekspeditører her?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp igjen!
Skrevet

Eller vil du ikke svare meg? Er det så håpløst å finne ut hva jeg skal gi min ekspeditør i lønn?

Vi har en helt vanlig klesbutikk. Jenta er 22 år. Hva skal jeg gi henne i lønn?

Gjest Galehodet
Skrevet

Er hun pen så 150,- kroner timen. Er hun mindre pen 100,- kroner timen.

Gjest Lykke til!
Skrevet

Ring til Handel&kontor i morgen, så får du svar der.

Du ringer 23061186 eller 23061180

Skrevet

Det kommer an på ansenitet og hva du syns er rett og rimelig å gi henne. Lønna pleier å bli regulert i forhold til hva eventuelt andre ansatte får, alder og ansenitet. Du må holde deg over minstelønn og det er normalt å informere den ansatte om lønna slik at hun kan komme med invendinger. Litt kjipt å gi kun minstelønn... noen kroner ekstra for timen er normalt.

Skrevet

Ikke mer enn 85 kr. Max 92.

Det var da dårlig betalt. Ca 120/125 er vel sånn passe.

Gjest Califlower 12
Skrevet

trodde det fantes klare retningslinjer for sånt. Betyr det med andre ord at du kan gi to attenåringer ulik lønn?

Flimmer1365381250
Skrevet

Ring handel og kontor, og gi henne lønn etter tariff, og gjerne noe ekstra. Hvis du ikke lønner dine ansatte godt nok, så slutter de. Du vil vel heller ha en ansatt hos deg i flere år, som er flink i jobben, enn fire forskjellige i året som ikke gidder å gjøre en innsats?

Gjest fast bruker som er anonym nå
Skrevet

Jeg jobber i en blomsterbutikk og får 130 kroner i timen. Nyansatte 18åringer får 115 hos oss. Jeg er 33 år, har jobbet der i 7 år, og skulle etter tariffen ha hatt 155. Kanskje tilhører jeg en mer nøysom generasjon...men 115 er visstnok ganske normalt.

Gjest hjelp igjen!
Skrevet

Ring handel og kontor, og gi henne lønn etter tariff, og gjerne noe ekstra. Hvis du ikke lønner dine ansatte godt nok, så slutter de. Du vil vel heller ha en ansatt hos deg i flere år, som er flink i jobben, enn fire forskjellige i året som ikke gidder å gjøre en innsats?

Det var da fælt til overhøvling da! Det er jo derfor jeg spør hva jeg skal betale i hht tariff. Men man skal ikke overbetale folk heller. Og jeg vil jo at butikken skal gå. Ellers så er det jo de ansatte som står uten jobb om kort tid!

Gjest hjelp igjen!
Skrevet

Handel og kontor vil dessuten ikke svare, da jeg ikke er organisert :o) Og det vil jeg jo ikke kunne bli...

Flimmer1365381250
Skrevet

Det var da fælt til overhøvling da! Det er jo derfor jeg spør hva jeg skal betale i hht tariff. Men man skal ikke overbetale folk heller. Og jeg vil jo at butikken skal gå. Ellers så er det jo de ansatte som står uten jobb om kort tid!

Ingen overhøvlig, bare et råd fra noen som har jobbet i diverse butikker. Sånn fungerer det ihvertfall for meg.

Flimmer1365381250
Skrevet

Handel og kontor vil dessuten ikke svare, da jeg ikke er organisert :o) Og det vil jeg jo ikke kunne bli...

Jeg har opplevd handel og kontor som svært behjelpelige, selv før jeg organiserte meg.

Men bakgrunnen for litt krasst svar kan være at en arbeidsgiver jeg har arbeidet svært mye og lenge hos tok seg friheten å betale nyansatte og venner mer enn h*n betalte meg. Det er selvfølgelig ikke din intensjon i dette tilfellet. Lykke til med butikken og ansettelsen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...