Gå til innhold

Noen som vet om en svensk...

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

...herregård som det går an å kjøre til for en weekend fra Oslo fro to middelaldrende damer. Det skal helst være gammeldags rom og restaurant. Spa og svømmebasseng. turmuligheter og et lite sted med koselige markader og kafeeer.

Finnes det noe slikt eller må vi til Tyskland?

Skrevet

Du finner vel noen slike i Danmark, også.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Du finner vel noen slike i Danmark, også.

Med vennlig hilsen

Linker?

Gjest segunda
Skrevet

Töckfors?

* hø hø *

Ok, men jeg tenker på førjulstida. November kanskje. Må jeg til Danmark eller Tyskland?

Skrevet

Linker?

Det har jeg ikke, men jeg ville brukt http://www.finn.no/reise, søkt på hoteller i det området du er interessert i, og så forsøkt med "herregård" eller "slott" eller "gods" som et fritekstsøk.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Ok, men jeg tenker på førjulstida. November kanskje. Må jeg til Danmark eller Tyskland?

Aner ikke, men jeg ville tro mulighetene for å finne noe slikt er langt bedre i Sverige enn i Norge. Det triste er at broderlandet nærmest Norge er tilnærmet avfolket, bortsett fra de som driver grensehandel. Antakelig må du litt lenger inn i landet for å finne et mer levende samfunn. Töcksfors var selvfølgelig en fleip; stedet er vel mest kjent for sitt gigantiske kjøpesenter som livnærer seg på handlesugne nordmenn.

Gjest segunda
Skrevet

Aner ikke, men jeg ville tro mulighetene for å finne noe slikt er langt bedre i Sverige enn i Norge. Det triste er at broderlandet nærmest Norge er tilnærmet avfolket, bortsett fra de som driver grensehandel. Antakelig må du litt lenger inn i landet for å finne et mer levende samfunn. Töcksfors var selvfølgelig en fleip; stedet er vel mest kjent for sitt gigantiske kjøpesenter som livnærer seg på handlesugne nordmenn.

Jeg tok ikke kommentaren om Tøckfors seriøst. Jeg vil noe fredelig og romantisk midt i en landsens idyll.

Gjest Liza i London
Skrevet

Trosa ( også kallt Verdens Ende ). Utrolig trivelig, men vi har bare vært der midt på sommeren med seilbåt. 5-6 timers kjøring fra Oslo. Stadshotellet har alt du lister opp her.

Gjest segunda
Skrevet

Trosa ( også kallt Verdens Ende ). Utrolig trivelig, men vi har bare vært der midt på sommeren med seilbåt. 5-6 timers kjøring fra Oslo. Stadshotellet har alt du lister opp her.

Gjest Liza i London
Skrevet

Får aldri til dette med å paste linger. Men google Trosa så får du masse stoff. Kan virkelig anbefales, jeg elsker stedet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...