Gå til innhold

Har ikke fått svar på det j lurer på

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin
Skrevet

Kan noen her være så snill og svare meg?

J har angst.

mot angst får j sobril.

Den hjelper.

Blir sobril brukt mot andre lidelser som foreksempel adhd eller epilepsi?

Kan det bli flere med adhd som får dexedrine slik at da kan den komme i felleskatalogen for den er det lite bivirkninger på.

Kan noen svare med en gang.

Anonym med fas.

Skrevet

Grunnen til at du ikke får svar er at ingen vet.

Gjest apelsin
Skrevet

Grunnen til at du ikke får svar er at ingen vet.

Hvorfor er det ikke noen som vet da?

Anonym.

Skrevet

Sobril blir ikke brukt mot ADHD, men om en har ADHD og angst, så kan en nok få bruke det. Ellers er det slik at man kan bruke vival(stesolid), som er et middel som likner på sobril, mot epilepsianfall. Disse midlene kan roe ned anfallet, hvis det er et anfall som ikke vil gi seg.

Man er veldig forsiktig med sobril til ungdommer. Jeg har ikke hørt at man gir det til barn. Som forelder kan en ikke gi sobril til barnet/ungdommen en har uten å snakke med lege. Det er et veldig avhengighetsskapende middel.

Gjest apelsin
Skrevet

Sobril blir ikke brukt mot ADHD, men om en har ADHD og angst, så kan en nok få bruke det. Ellers er det slik at man kan bruke vival(stesolid), som er et middel som likner på sobril, mot epilepsianfall. Disse midlene kan roe ned anfallet, hvis det er et anfall som ikke vil gi seg.

Man er veldig forsiktig med sobril til ungdommer. Jeg har ikke hørt at man gir det til barn. Som forelder kan en ikke gi sobril til barnet/ungdommen en har uten å snakke med lege. Det er et veldig avhengighetsskapende middel.

J har fas hvis du vet hva det er, j har litt adhd på grunnav at det følger med fas og j har angst/panikkangst i tillegg,

Mot adhd får j 20 mg ritalin to ganger.

J er 60 kilo og lurer på hva som er rundt vanlig dose når du er 60 kilo.

Med siden bokstavbarn burde de forandret det til bokstavfolk for da kan de få litt mer fart på den siden eller flere svarer på det vi spør om der.

Kan du være så snill og be wabmaster endre bokstavbarn til bokstavfolk?

Anonym.

Skrevet

J har fas hvis du vet hva det er, j har litt adhd på grunnav at det følger med fas og j har angst/panikkangst i tillegg,

Mot adhd får j 20 mg ritalin to ganger.

J er 60 kilo og lurer på hva som er rundt vanlig dose når du er 60 kilo.

Med siden bokstavbarn burde de forandret det til bokstavfolk for da kan de få litt mer fart på den siden eller flere svarer på det vi spør om der.

Kan du være så snill og be wabmaster endre bokstavbarn til bokstavfolk?

Anonym.

Jeg tror du kan være helt trygg på dosen din, og hvis de tar speil på det av og til finner de ut om du trenger å forandre litt på den.

Pass på at du ikke bruker sobril ofte, men bare når du virkelig trenger det. Siden den er så avhengighetsskapende.

Gjest apelsin
Skrevet

Jeg tror du kan være helt trygg på dosen din, og hvis de tar speil på det av og til finner de ut om du trenger å forandre litt på den.

Pass på at du ikke bruker sobril ofte, men bare når du virkelig trenger det. Siden den er så avhengighetsskapende.

J får en morgen og en kveld for det har doktoren min sakt at j skal ha.

Anonym.

Skrevet

Hvorfor er det ikke noen som vet da?

Anonym.

Fordi det du spør om er slikt som "vanlige" folk ikke går rundt og vet av seg selv. Du må spørre en lege eller psykolog.

Gjest apelsin
Skrevet

Fordi det du spør om er slikt som "vanlige" folk ikke går rundt og vet av seg selv. Du må spørre en lege eller psykolog.

Ja men det er jo andre som har barn/ungdomer med foreksempel adhd, add, autisme, aspergers, fas, fae med angst som tileggsproblem.

Angst og diabetes er folkesykdomer og fas/fae kan adoptivbarn få hvis moren deres har drukket alkohol under svangerskapet og da følger ofte adhd med.

Jeg har fas selv så jeg vet hva jeg skriver om til deg.

Anonym.

Gjest fra bergen
Skrevet

Ja men det er jo andre som har barn/ungdomer med foreksempel adhd, add, autisme, aspergers, fas, fae med angst som tileggsproblem.

Angst og diabetes er folkesykdomer og fas/fae kan adoptivbarn få hvis moren deres har drukket alkohol under svangerskapet og da følger ofte adhd med.

Anonym.

Du vet tydeligvis mer om dette enn "oss".

Skrevet

Du må slutte å mase slik, apelsin.

Vi som holder til på DOL er ikke fagfolk, men helt vanlige mennesker. Vi kan ikke svare på alt.

Du har lagt inn et innlegg på et forum der det ikke er så stor aktivitet, og så har du mast og mast og mast om svar. Dette blir slitsomt for oss andre.

Har du et spørsmål vi vet svaret på, så svarer vi - helt sant.

Vedrørende spørsmålet ditt, så må du ta det opp med legen din, eller du må bestille et svar fra en fagperson (NHD kan kanskje svare?).

Det hjelper også om du skriver ordene fullt ut, og har avsnitt, da er det lettere for oss å lese.

Gjest apelsin
Skrevet

Du vet tydeligvis mer om dette enn "oss".

Hei fra bergen.

Jeg er bare interesert i å høre hvordan andre med fas har det.

Kan det være smart tror du at jeg prøver å vente med å spøre på bokstavbarn til jeg ser at det begynner å bli andre som også skriver?

Anonym.

Skrevet

Hei fra bergen.

Jeg er bare interesert i å høre hvordan andre med fas har det.

Kan det være smart tror du at jeg prøver å vente med å spøre på bokstavbarn til jeg ser at det begynner å bli andre som også skriver?

Anonym.

Dette er ting du bør spørr legen din om! Du kan ikke KREVE svar av oss private personer her på DOL på ting vi ikke vet noe om.

Eneste jeg vet er at Dexedrin er et av de stoffene som står på narkotikalisten i Norge, og blir derfor gitt til personer som kategoriserer til å få nettopp dette.

Skrevet

Anonym.

Alikevel sitter ikke disse med en fasit som gjelder for ALLE med disse diagnosene.

Dette er problemer som arter seg veldig individuelt ettersom hvordan den som har diagnosen fungerer i familie/samfunn. Hvor mye hjelp og støtte han/hun får. Og så videre.

At en person har diagnosen selv eller har et barn med diagnosen gjør ikke at denne personen automatisk kan svare på alle spørsmål angående DIN diagnose. Derfor er det beste for deg å snakke med en lege eller spesialist, istedet for på forum.

Gjest apelsin
Skrevet

Dette er ting du bør spørr legen din om! Du kan ikke KREVE svar av oss private personer her på DOL på ting vi ikke vet noe om.

Eneste jeg vet er at Dexedrin er et av de stoffene som står på narkotikalisten i Norge, og blir derfor gitt til personer som kategoriserer til å få nettopp dette.

takk for svar.

Anonym.

Skrevet

Appelsin: Den typen spørsmål er det bedre hvis du spør på den delen som heter Psykiatri. Der er det en fagperson (NHD) som er psykiater og som kan svare på sånt. Du må bare være tålmodig for det hender det tar flere dager før han har tid å svare.

Tror ingen her vet svaret, ellers ville de svart.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...