Gå til innhold

Sende sms om natten?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den forsto jeg ikke? Hva var morsomt?

Det var ikke meningen å være frekk, men du lista jo opp de fleste man normalt sender sms til. ;)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

16

• ekte nick

6

• Lillemus

3

• Flimmer1365381250

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som en av de andre sier - kun sms'er som er _viktige_ sendes om natten. Jeg har alltid mobilen på, enten som vekkerklokke eller fordi ungene er hos pappan og jeg har den på i tilfelle han må nå meg.

Og jeg gidder virkelig ikke drive å endre meldingslyd hver kveld bare fordi noen ikke har folkeskikk nok til å skjønne at andre folk vil ha fred om natten.

Gjest segunda
Skrevet

Hvem andre enn venner, familie og nære bekjente skulle man sende melding til liksom? :o)

Jeg formulerte meg kanskje feil, men jeg ser fremdeles ikke hva var morsomt. Jeg får mange meldinger hele tiden, men om natta er det bare de aller næreste som døtrene mine eller kjæresten som jeg får meldinger fra. Jeg blir ikke sur over det.

Det er ganske vanlig å bruke meldinger i alle sammenhenger i dagens samfunn, og jeg har fått meldinger om natta som har forundret meg. Det har ikke gjort meg sur, men jeg har kannskje tenkt at den som sender setter ikke grenser for seg selv. Om jeg er våken om natta og leser dem så ville jeg aldri finne på å svare før dagen etter.

Hvis dette fremdeles er morsomt så gir jeg opp.

Gjest segunda
Skrevet

Det var ikke meningen å være frekk, men du lista jo opp de fleste man normalt sender sms til. ;)

Jeg har svart Lillemus. Jeg har aldri tenkt på at min bruk av sms er unormal. Kan godt hende at jeg formulerte meg feil, men jeg ser ikke det.

Skrevet

Som en av de andre sier - kun sms'er som er _viktige_ sendes om natten. Jeg har alltid mobilen på, enten som vekkerklokke eller fordi ungene er hos pappan og jeg har den på i tilfelle han må nå meg.

Og jeg gidder virkelig ikke drive å endre meldingslyd hver kveld bare fordi noen ikke har folkeskikk nok til å skjønne at andre folk vil ha fred om natten.

Jeg har mobilen liggende på lading på nattbordet hver natt. Vekkerklokka virker selv om jeg har den på "lydløs". Dette fordi jeg både kan bli oppringt og få sms i løpet av natta/tidlig morgen av ting som ikke er viktige. Bl.a.av jobbkunder som tror vi er oppe 24 timer i døgnet - 7 dager i uka. Noen folk eier ikke grenser, og da må man beskytte seg så godt man kan :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har svart Lillemus. Jeg har aldri tenkt på at min bruk av sms er unormal. Kan godt hende at jeg formulerte meg feil, men jeg ser ikke det.

Jeg synes heller ikke din sms-bruk høres unormal ut. Det var bare den setningen jeg syntes var litt morsom. Ikke noe verre enn som så!

Gjest guilty...her.
Skrevet

Jeg har sendt sms mellom 24 og 1 om natten , ikke senere. Det er ofte på den tiden jeg har tid til å sette meg ned for å drive med mine egne ting istedenfor å ordne hus og hjem og barn hele kvelden.

Det er verre å ringe om natten , da ville jeg tro at det har skjedd noe alvorlig. Men en melding er uskyldig og man kan slå av lyden om man vil sove, og ikke se på den.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg synes heller ikke din sms-bruk høres unormal ut. Det var bare den setningen jeg syntes var litt morsom. Ikke noe verre enn som så!

Ok dette er ikke noe problem for meg, kun uforståelig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er overrasket over hvor lite dere kan om mobiltelefonene deres.

Du trenger f.eks. ikke endre meldingslyd hver kveld. Du har ulike profiler, så du stiller inn denne en gang - og alt som kreves senere er et tastetrykk.

Når det gjelder vekkeklokka fungerer den selv om telefonen er helt av.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har sendt sms mellom 24 og 1 om natten , ikke senere. Det er ofte på den tiden jeg har tid til å sette meg ned for å drive med mine egne ting istedenfor å ordne hus og hjem og barn hele kvelden.

Det er verre å ringe om natten , da ville jeg tro at det har skjedd noe alvorlig. Men en melding er uskyldig og man kan slå av lyden om man vil sove, og ikke se på den.

Når jeg tenker meg om så har jeg sikkert sendt meldinger som har kommet frem om natta når jeg er i andre tidssoner. Og det til og med "business"meldinger. Jeg har aldri tenkt på at noen er følsom for dette. Hvis ikke jeg vil høre meldinger om natta så slår jeg av lyden eller legger tlf. igjen utpå stua.

Jeg får mange meldinger fra andre verdensdeler selv, men dette har virkelig aldri vært et problem.

Gjest segunda
Skrevet

Du trenger f.eks. ikke endre meldingslyd hver kveld. Du har ulike profiler, så du stiller inn denne en gang - og alt som kreves senere er et tastetrykk.

Dette har jeg faktisk vært klar over lenge. Kanskje derfor som det kommer overraskende på meg at dette er problem for noen.

Skrevet

''Når det gjelder vekkeklokka fungerer den selv om telefonen er helt av.''

Det er jeg klar over, men jeg vil ha telefonen på i tilfelle noen skulle nå meg i all hast. Heldigvis er det ingen som sender meg intetsigende meldinger nattestid heller. :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Når det gjelder vekkeklokka fungerer den selv om telefonen er helt av.''

Det er jeg klar over, men jeg vil ha telefonen på i tilfelle noen skulle nå meg i all hast. Heldigvis er det ingen som sender meg intetsigende meldinger nattestid heller. :o)

Jeg har også telefonen på hele døgnet, men jeg skrur av lyden når jeg sover.

Men jeg kritiserer ikke dere som har lyden på. Det får være deres greie. Jeg forstår derimot ikke de som har lyden på og klager på at de våkner av SMS. Dette er tross alt ikke nødvendig. Det er knapt noen grunn til å ha lyd på SMS om natta med begrunnelsen "at det kan være noe viktig".

Skulle det være noe alvorlig tviler jeg på at folk tar kontakt på sms. ;)

Skrevet

Jeg har for min egen del samme "regler" for å sende SMS som å ringe om natta - altså; jeg gjør det ikke. Det er bare noe jeg har bestemt meg for selv, har i og for seg ikke hørt noen klage... For min egen del setter jeg pris på stillhet om natta, og setter derfor telefonen min på lysløs om natta. Har ikke unger som er ute natterstid enda, så det funker.

Hadde en periode på noen måneder i vinter telefonen på 24/7 pga en syk mor, men da slo jeg av meldingslyden fordi jeg hadde avtale med at hvis min mor trengte meg, skulle hun ringe, ikke sende SMS.

Skrevet

Dette er så og si et ikke-eksisterende problem i min omgangskrets. Det har vel kun skjedd en gang eller to at jeg har fått sms'er om natten (herunder ikke tatt med sms'er sendt på det som for morgenfugler er vanlig morgen! *s*)

Det er derfor helt unødvendig å styre med endring av profil etc før leggetid.

Skrevet

"Jeg gidder virkelig ikke drive å endre meldingslyd hver kveld bare fordi noen ikke har folkeskikk nok til å skjønne at andre folk vil ha fred om natten."

Veldig bra sagt, Lillemus!!!

Det handler virkelig om folkeskikk og respekt, dette her.

Skrevet

Moren til en venninne sendte ofte sms-er i sekstida om morgenen. Hun trodde ikke at de kom fram før klokka åtte...

Jeg har ikke sms-lyd, kun et lite lysblink (som jeg ikke våkner av). Regner med at hvis det er noe viktig, så ringer folk. I hvert fall hvis de ikke får svar på sms.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...