Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja - jeg vet det, det er ytterst sjelden å ta helt pause fra treningen. Som regel holder det å tilpasse treningen. Jeg vet det, det er det jeg har gjort. (Eller, jeg hadde to dager uten trening.) "Hensynsfull trening" er langt fra det samme som å gi alt og ta seg helt ut. Endelig kan jeg gjøre det igjen (det var sikkert en uke, kanskje mer, jeg tilpasset treningen litt). Jeg gleder meg allerede til å trene igjen i morgen. Skulle gjerne tatt en økt til i dag, men den tabben skal jeg prøve å unngå de nærmeste ukene. Men trening er helt fantastisk deilig.

Alle bør prøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351575-deilig-%C3%A5-trene-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykologer burde kunne skrive ut SATS på blå resept.

Eller kanskje fastlegen kunne gjøre det? Tror ikke psykologer skriver resepter.

Jeg har fått et "nytt liv" etter at jeg begynte å trene. Og jeg tør "innrømme" at jeg trener. Som overvektig har jeg aldri ment at jeg har rett til å trene, det er noe bare slanke, veltrente mennesker gjør. Og jeg, da.

Og så deilig som det er å kjenne at jeg kommer i bedre form. Er det rart det er fristende å overdrive litt?

Det er ikke nok med resepter, pasientene må ta medisinen også...*s*

Mange steder finnes det svært gode treningstilbud som er nesten gratis for mennesker med psykiske lidelser.

Jeg er nok litt skeptisk til medisiner generelt, og "treningsmedisin" trodde jeg aldri jeg skulle nærme meg frivillig. Men nå klarer jeg ikke to dager uten trening uten å gå på veggen.

Det er jo ikke alle som er like begeistret som jeg er, men jeg gjør mitt beste for å omvende andre.

Annonse

ShitDiddelyDo

Det er ikke nok med resepter, pasientene må ta medisinen også...*s*

Mange steder finnes det svært gode treningstilbud som er nesten gratis for mennesker med psykiske lidelser.

Det har du kanskje rett i, og for alt jeg vet anbefaler allerede psykolger fysisk aktivitet.

Men kanskje et par joggesko på blå resept hadde gjort noe med motivasjonen. ;)

ShitDiddelyDo

Eller kanskje fastlegen kunne gjøre det? Tror ikke psykologer skriver resepter.

Jeg har fått et "nytt liv" etter at jeg begynte å trene. Og jeg tør "innrømme" at jeg trener. Som overvektig har jeg aldri ment at jeg har rett til å trene, det er noe bare slanke, veltrente mennesker gjør. Og jeg, da.

Og så deilig som det er å kjenne at jeg kommer i bedre form. Er det rart det er fristende å overdrive litt?

''Jeg har fått et "nytt liv" etter at jeg begynte å trene. Og jeg tør "innrømme" at jeg trener. Som overvektig har jeg aldri ment at jeg har rett til å trene, det er noe bare slanke, veltrente mennesker gjør. Og jeg, da. ''

Alle som tar seg en tur innom et vanlig SATS eller Elixia, eventuelt tar seg en tur ut i skogen, ser at flertallet av de som trener er vanlige mennesker i alle fasonger, så det er godt du kom over dette hinderet!

Ja - det funker uten tvil på psyken. Det har jeg merket selv også.

Det har du kanskje rett i, og for alt jeg vet anbefaler allerede psykolger fysisk aktivitet.

Men kanskje et par joggesko på blå resept hadde gjort noe med motivasjonen. ;)

Jeg skal gå på et såkalt Treningskontaktkurs i løpet av høsten. Skal viderebringe forslaget ditt der...*s*

Jeg skal gå på et såkalt Treningskontaktkurs i løpet av høsten. Skal viderebringe forslaget ditt der...*s*

Treningskontakt? Hva er det? Det høres spennende ut.

Og... Kan du gjøre meg en tjeneste? Se på innlegget mitt på psykiatri og si hva du tenker om saken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...