Sør Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Da må vi rett og slett endre kaffemodus hvis vi kjøper en slik maskin. Altså må alle stå i kø før møtet for å lage sin egen kopp. Og ingen får mer kaffe før pausen? Men nytelsen er imidlertid større, hvis jeg forstår deg rett? Hei, Det er jo fremdeles mulig å lage en kanne med "gammel kaffe", men jeg tror ikke så mange drikker! Det er en stor forskjell i kvalitet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Slik som dette: http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kaffe-espresso/kaffemaskin/F356PREMIUM/nespresso-lattissima-premium Kapslene faller ned i en boks, som kan tømmes ved behov (i den modellen vi har). Med vennlig hilsen Litt kjedelig å binde seg til å kjøpe Nestlé-kaffe for all fremtid da. Jeg elsker vår kaffemaskin som maler og lager "verdens beste kaffe" - og vi kan variere type bønner og kjøpe hvor som helst. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Litt kjedelig å binde seg til å kjøpe Nestlé-kaffe for all fremtid da. Jeg elsker vår kaffemaskin som maler og lager "verdens beste kaffe" - og vi kan variere type bønner og kjøpe hvor som helst. Hva heter den? For å være ærlig, så synes jeg dette høres ut som noe dill å ha på jobben, men jeg tenkte jeg skulle undersøke det siden flere synes den vanlige trakteren vår er så kjip.... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Hva heter den? For å være ærlig, så synes jeg dette høres ut som noe dill å ha på jobben, men jeg tenkte jeg skulle undersøke det siden flere synes den vanlige trakteren vår er så kjip.... Hva med å forsøke en presskanne? De er rimelige og kommer i ulike størrelser. Det forutsetter en vannkoker også. Kaffetrakter er i hvert fall siste utvei. Det går ned, men det er ikke mye mer. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Hva med å forsøke en presskanne? De er rimelige og kommer i ulike størrelser. Det forutsetter en vannkoker også. Kaffetrakter er i hvert fall siste utvei. Det går ned, men det er ikke mye mer. Vannkoker har vi på jobb ja. Men presskanne, er ikke det også dillete? Traktekaffe synes jeg kan være veldig godt, men det kommer an på kaffen. Hjemme kjøper vi Café Noir - den er mye bedre enn de vanlige posene. 0 Siter
Sør Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Litt kjedelig å binde seg til å kjøpe Nestlé-kaffe for all fremtid da. Jeg elsker vår kaffemaskin som maler og lager "verdens beste kaffe" - og vi kan variere type bønner og kjøpe hvor som helst. Det ville vært det hjemme, men dette er jo på jobb, så da skal det være raskt og praktisk, og uten oppvask. Vi har også en stor kaffemaskin (sånn som bruker filterkaffe fra en beholder, og med knapper foran), men den står mer eller mindre ubrukt nå. Med vennlig hilsen 0 Siter
Colette Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Vannkoker har vi på jobb ja. Men presskanne, er ikke det også dillete? Traktekaffe synes jeg kan være veldig godt, men det kommer an på kaffen. Hjemme kjøper vi Café Noir - den er mye bedre enn de vanlige posene. God filterkaffe kjøper man i Sverige: Løfbergs Lilla. Men du bor kanskje for langt unna grensen? Ellers så synes jeg det er alt for mye "kaffejåleri" om dagen. Det er en business dette også :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Vannkoker har vi på jobb ja. Men presskanne, er ikke det også dillete? Traktekaffe synes jeg kan være veldig godt, men det kommer an på kaffen. Hjemme kjøper vi Café Noir - den er mye bedre enn de vanlige posene. Neida, det er ikke mye dill. Kok opp vannet, sleng riktig mengde kaffe i presskanna, hell vannet over - la stå i 5+ minutter, trøkk presseren sakte ned - og vips - nydelig kaffe! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 God filterkaffe kjøper man i Sverige: Løfbergs Lilla. Men du bor kanskje for langt unna grensen? Ellers så synes jeg det er alt for mye "kaffejåleri" om dagen. Det er en business dette også :-) Kaffejåleri ja, der sa du det! Ja, svensk kaffe er som regel mye bedre enn den vanlig norske. Den er sterkere og malt i finere korn. Frieles Café Noir er den typen jeg har funnet som likner mest på svensk traktekaffe. bor langt fra grensen ja... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Neida, det er ikke mye dill. Kok opp vannet, sleng riktig mengde kaffe i presskanna, hell vannet over - la stå i 5+ minutter, trøkk presseren sakte ned - og vips - nydelig kaffe! hmmmm - får høre med de på jobb om det kan duge da, får kaffejålerne ;-) 0 Siter
Colette Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Kaffejåleri ja, der sa du det! Ja, svensk kaffe er som regel mye bedre enn den vanlig norske. Den er sterkere og malt i finere korn. Frieles Café Noir er den typen jeg har funnet som likner mest på svensk traktekaffe. bor langt fra grensen ja... Ja, det er omtrent som "vinjåleri":-) Og folk lar seg rive med av den store industrien. Ikke jeg, nei:-) Jeg velger selv hva jeg synes er godt, og hvordan jeg vil ha min kaffe eller annen drikke:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 hmmmm - får høre med de på jobb om det kan duge da, får kaffejålerne ;-) Men dette krever jo også at noen handler inn god kaffe. Går dere fortsatt for Ali (eller lignende) tror jeg dere like gjerne kan fortsette å styre med kaffetrakteren. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Kaffejåleri ja, der sa du det! Ja, svensk kaffe er som regel mye bedre enn den vanlig norske. Den er sterkere og malt i finere korn. Frieles Café Noir er den typen jeg har funnet som likner mest på svensk traktekaffe. bor langt fra grensen ja... De har den svenske kaffen på IKEA også 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Men dette krever jo også at noen handler inn god kaffe. Går dere fortsatt for Ali (eller lignende) tror jeg dere like gjerne kan fortsette å styre med kaffetrakteren. Vi kjøper ikke Ali, men Max Havelaar-kaffe (brun pose) eller den grønne økologiske kaffen (husker ikke merket) Hmmmm - vet ikke helt om jeg er den rette til å stå i fronten for dette.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 De har den svenske kaffen på IKEA også IKEA kommer til Sørlandet i oktober :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 IKEA kommer til Sørlandet i oktober :-) Det visste jeg ;o) 0 Siter
Sør Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Ja, det er omtrent som "vinjåleri":-) Og folk lar seg rive med av den store industrien. Ikke jeg, nei:-) Jeg velger selv hva jeg synes er godt, og hvordan jeg vil ha min kaffe eller annen drikke:-) Nå er det neppe noen som tvinger i deg god kaffe. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Vi kjøper ikke Ali, men Max Havelaar-kaffe (brun pose) eller den grønne økologiske kaffen (husker ikke merket) Hmmmm - vet ikke helt om jeg er den rette til å stå i fronten for dette.... Jeg vet ikke noe om Max-bla-bla. Men jeg kan anbefale Kaffebrenneriet, eller andre spesialister på kaffe. Når man har fått smaken på skikkelig kaffe går man ikke tilbake. 0 Siter
Sør Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Kaffejåleri ja, der sa du det! Ja, svensk kaffe er som regel mye bedre enn den vanlig norske. Den er sterkere og malt i finere korn. Frieles Café Noir er den typen jeg har funnet som likner mest på svensk traktekaffe. bor langt fra grensen ja... Sammenlign en kopp traktekaffe (som har vært på en kanne en time eller to), men en "ordentlig" kopp kaffe, så ser du at forskjellen faktisk er veldig stor. Det er fremdeles slik at man merker: "dette var god kaffe" hver gang man drikker det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Colette Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Nå er det neppe noen som tvinger i deg god kaffe. Nei, det er det "neppe" ikke. Men jeg drikker ikke mye kaffe. Og når jeg drikker det, så synes jeg Løfbergs lilla er vidunderlig. Tilberedt i en helt vanlig kaffetrakter:-) Kan jeg få lov til og synes det? Selv om det er utdatert og umoderne? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.