Gå til innhold

Kaffetrakter/kaffemaskin

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg elsker fotball - men trenger ikke verken vin eller øl til det:-) Da går jeg på mine egne endorfiner, eller hva det er :-) Jeg håper ikke at laget mitt rykker ned, selv om det ser stygt ut i øyeblikket. Og da kan du jo gjette hvilket lag jeg snakker om...

Det skulle være et "ikke" der et sted ...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

19

• ShitDiddelyDo

17

• Sør

15

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å ja? Jeg lar meg ikke nekte noe som helst, jeg. Fordi jeg velger selv:-) Vanskelig og bli klok på deg, Sør....:-(

Han er kverulant. :)

Jeg er sikker på at dere klarer 200 innlegg om sokkevann i løpet av natta hvis du går inn for det. ;)

Skrevet

Vi kjøper ikke Ali, men Max Havelaar-kaffe (brun pose) eller den grønne økologiske kaffen (husker ikke merket)

Hmmmm - vet ikke helt om jeg er den rette til å stå i fronten for dette....

Den brune Max Havelaar-kaffen er skikkelig vind :( Typisk sånne "Det skal på død og liv være rettferdig og økologisk samme hvor dritt den smaker"-organisasjon. Been there, done it.

Løfberg har god kaffe som både er økologisk og fair trade.

Jeg støtter tanken om presskanne dersom du vil gjøre det enkelt.

Skrevet

''God filterkaffe kjøper man i Sverige: Løfbergs Lilla. Men du bor kanskje for langt unna grensen?''

Denne får man også på Ikea.

Og på Ultra, meny og min lokale Rema 1000.. ;)

Skrevet

Jeg drikker øl hver gang jeg ser fotball jeg heller. Det hadde blitt i overkant. ;)

Antar vi snakker om Kongsvinger da du skrev at du bodde rundt grensa.

Men jeg er ikke så oppdatert på norsk fotball. Måtte se på tabellen for å finne ut hvem som lå nede for telling.

Det stemmer med Kongsvinger:-) Jeg deltar på supporterforumet, er på alle hjemmekamper og håper det beste:-) Selv om det hadde vært litt gøy med adecco og seiere igjen også:-) For dette har vært et rimelig tungt år for oss KIl-supportere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det stemmer med Kongsvinger:-) Jeg deltar på supporterforumet, er på alle hjemmekamper og håper det beste:-) Selv om det hadde vært litt gøy med adecco og seiere igjen også:-) For dette har vært et rimelig tungt år for oss KIl-supportere.

Vet hvordan det er. Følger Frisk i hockey, og forrige sesong var begredelig. For en drøy uke siden sikra vi oss Ander Myrvold - en av landets beste backer, men med litt problemer de siste årene.

Nå er han på forsiden av alle aviser etter at han visstnok har slått en fyr med kølle på Lorry i Oslo, og i tillegg dratt på seg en tiltale VG og Dagbladet beskriver som vold mot offentlig tjenestemann.

Nå tror jeg ikke et fnugg på dette ennå (det høres for absurd ut - og han går da ikke rundt med kølle på byen), men det er ikke greit å følge lag.

Skrevet

Han er kverulant. :)

Jeg er sikker på at dere klarer 200 innlegg om sokkevann i løpet av natta hvis du går inn for det. ;)

''Han er kverulant. :) ''

Nei, sier du det..? Akkurat det har jeg ikke skjønt:-) "Brunt sokkevann" gjennom natta blir nok litt uinteressant. Men jeg skal innrømme at denne kveruleringen går meg på nervene innimellom. Men det er kanskje det som er meningen for alt jeg vet....

Skrevet

Vet hvordan det er. Følger Frisk i hockey, og forrige sesong var begredelig. For en drøy uke siden sikra vi oss Ander Myrvold - en av landets beste backer, men med litt problemer de siste årene.

Nå er han på forsiden av alle aviser etter at han visstnok har slått en fyr med kølle på Lorry i Oslo, og i tillegg dratt på seg en tiltale VG og Dagbladet beskriver som vold mot offentlig tjenestemann.

Nå tror jeg ikke et fnugg på dette ennå (det høres for absurd ut - og han går da ikke rundt med kølle på byen), men det er ikke greit å følge lag.

Nei, det er ikke greit bestandig:-( Jeg husker Morten Sætereng fra Frisk/Asker. Stemmer ikke det? Eller er det for lenge siden i din verden?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det er ikke greit bestandig:-( Jeg husker Morten Sætereng fra Frisk/Asker. Stemmer ikke det? Eller er det for lenge siden i din verden?

Ja, jeg er for ung til å ha sett ham i aksjon, men jeg vet godt hvem han er. Han er jo en legende. Dvs - i den grad man kan bli legende i norsk hockey. ;)

Sønnen hans, Rene, spilte også på Frisk, men dro til Stavanger.

Skrevet

En kapsel blir det én kopp kaffe?

Hva slags emballasje er det på disse kapslene da? Blir det ikke himla mye søppel ut av det?

Er den koplet til vannkran eller heller en oppi vann?

Ja, det var min første tanke også - første gang jeg fikk tilbudt kaffe fra en med en slik kapsel-maskin: Det må da bli mye søppel!

Og hva hvis akkurat den typen kapsler man trenger går ut av produksjon? En venninne hadde først en kaffemaskin med en bestemt type kapsler, og da disse solgte dårlig i Norge, forsvant de etterhvert fra markedet. Etter å ha bestilt kapsler fra utlandet en periode, endte hun med å kjøpe ny kaffemaskin - med _andre_ typer kaffe... Høres slitsomt ut...

Skrevet

Hva med å forsøke en presskanne? De er rimelige og kommer i ulike størrelser. Det forutsetter en vannkoker også.

Kaffetrakter er i hvert fall siste utvei. Det går ned, men det er ikke mye mer.

Smak og behag... Jeg synes ikke presskannekaffe er noe særlig...

Skrevet

Ja, jeg er for ung til å ha sett ham i aksjon, men jeg vet godt hvem han er. Han er jo en legende. Dvs - i den grad man kan bli legende i norsk hockey. ;)

Sønnen hans, Rene, spilte også på Frisk, men dro til Stavanger.

Jeg ble kjent med han på en campingplass for mange år siden. Han var en flott og grei kar, men holdt hele campingplassen våken med snorkingen sin:-( Han var intens med snorkingen - men kona hans påsto at hun ikke hørte en lyd..:-)

Skrevet

God filterkaffe kjøper man i Sverige: Løfbergs Lilla. Men du bor kanskje for langt unna grensen?

Ellers så synes jeg det er alt for mye "kaffejåleri" om dagen. Det er en business dette også :-)

''Ellers så synes jeg det er alt for mye "kaffejåleri" om dagen. Det er en business dette også :-)''

*he he* Enig i det! :-)

Skrevet

''Ellers så synes jeg det er alt for mye "kaffejåleri" om dagen. Det er en business dette også :-)''

*he he* Enig i det! :-)

Ja, grrrrr...så lei jeg er av våre velstandsproblemer. Tenk at vi skal ha det så luksuriøst at vi kan sitte slik og fjolle med kaffedrikking. For det er fjolleri og jåleri fra ende til annen. Jeg grøsser på ryggen av den slags holdninger. Og for noen er dette blodig alvor. Tenk det....:-(

Skrevet

Ja, grrrrr...så lei jeg er av våre velstandsproblemer. Tenk at vi skal ha det så luksuriøst at vi kan sitte slik og fjolle med kaffedrikking. For det er fjolleri og jåleri fra ende til annen. Jeg grøsser på ryggen av den slags holdninger. Og for noen er dette blodig alvor. Tenk det....:-(

Mitt største problem med de nye, fancy måtene å lage kaffe hjemme på, er at det tydeligvis er såpass mye styr og/eller dyrt for vertsskapet å lage disse individuelle kaffekoppene, og dermed får man i beste fall tilbudt to små kopper kaffe! Og det er jo altfor lite for en kaffekjerring som meg :-)

Presskannekaffe er nesten enda verre - den er grumsete, og dersom verten lager en hel kanne, blir den jo kald ganske fort dersom den ikke tømmes umiddelbart. Og dersom den faktisk tømmes umiddelbart, er det visst for mye styr å rense ut av den og lage en ny ladning....;-)

Skrevet

Mitt største problem med de nye, fancy måtene å lage kaffe hjemme på, er at det tydeligvis er såpass mye styr og/eller dyrt for vertsskapet å lage disse individuelle kaffekoppene, og dermed får man i beste fall tilbudt to små kopper kaffe! Og det er jo altfor lite for en kaffekjerring som meg :-)

Presskannekaffe er nesten enda verre - den er grumsete, og dersom verten lager en hel kanne, blir den jo kald ganske fort dersom den ikke tømmes umiddelbart. Og dersom den faktisk tømmes umiddelbart, er det visst for mye styr å rense ut av den og lage en ny ladning....;-)

Har ikke peiling på noen av disse maskinene:-) Jeg leter ikke etter ny lykke gjennom kaffedrikking, for og si det sånn:-) Vi bør vel passe oss for og ikke bli alt for nytelsessyke i dette landet vårt, når til og med kaffedrikking skal spille en så viktig rolle for at ALT skal være perfekt...

Skrevet

Har ikke peiling på noen av disse maskinene:-) Jeg leter ikke etter ny lykke gjennom kaffedrikking, for og si det sånn:-) Vi bør vel passe oss for og ikke bli alt for nytelsessyke i dette landet vårt, når til og med kaffedrikking skal spille en så viktig rolle for at ALT skal være perfekt...

Men det er deilig å kose seg med god kaffe, da :-)

Jeg har et eget morgenrituale på hytta (kom hjem derfra nå i kveld): Jeg lager espresso i en gammeldags espressokanne (se bilde i link) - dette tar ganske lang tid, og da rekker jeg fint å tusle ned i veien og hente dagens aviser :-) Jeg har da kun tatt på meg en sommerkjole ogg later som om jeg har kledd meg for dagen, i tilfelle jeg møter på noen naboer.

Vel tilbake på hytta er kaffen klar, og den blander jeg så ut med kokt vann fra vannkoker - altså "kaffe americano". :-) Så er det kaffe, aviser og reiseradioen som gjelder - og aller helst UTE!

*sukk* Savner det allerede...:-)

http://www.heko.cc/werbeartikel/components/com_virtuemart/shop_image/product/d7ee27672f5bfae4949a5e695feb0c60.jpg

Skrevet

Men det er deilig å kose seg med god kaffe, da :-)

Jeg har et eget morgenrituale på hytta (kom hjem derfra nå i kveld): Jeg lager espresso i en gammeldags espressokanne (se bilde i link) - dette tar ganske lang tid, og da rekker jeg fint å tusle ned i veien og hente dagens aviser :-) Jeg har da kun tatt på meg en sommerkjole ogg later som om jeg har kledd meg for dagen, i tilfelle jeg møter på noen naboer.

Vel tilbake på hytta er kaffen klar, og den blander jeg så ut med kokt vann fra vannkoker - altså "kaffe americano". :-) Så er det kaffe, aviser og reiseradioen som gjelder - og aller helst UTE!

*sukk* Savner det allerede...:-)

http://www.heko.cc/werbeartikel/components/com_virtuemart/shop_image/product/d7ee27672f5bfae4949a5e695feb0c60.jpg

He...he...ser deg for meg i sommerkjolen din :-) Nå er ikke jeg den store kaffekjerringa, fordi jeg merket et jeg ble urolig av kaffedrikking. Før jeg merket det så drakk jeg kaffe kun om morgenen - for og våkne. Jeg kuttet tvert for 3 år siden, og må i dag minne meg selv på at kaffe kan være godt noen ganger:-) Og slik er jeg med vin også:-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Ja, grrrrr...så lei jeg er av våre velstandsproblemer. Tenk at vi skal ha det så luksuriøst at vi kan sitte slik og fjolle med kaffedrikking. For det er fjolleri og jåleri fra ende til annen. Jeg grøsser på ryggen av den slags holdninger. Og for noen er dette blodig alvor. Tenk det....:-(''

Hehe, enig med deg, men det er nå en gang slik at vi engasjerer oss i stort og smått som tas opp her inne. Det enten det dreier seg om trusekanter, mascara, husfarger, typer feriereiser eller kaffe, uten dermed at det er alfa og omega i livet vårt :-).

Skrevet

''...han går da ikke rundt med kølle på byen''

Kanskje ikke ishockeykølla, nei. Det tenkte jeg også på da jeg leste det - det er sommer, liksom?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...