Gå til innhold

Kaffetrakter/kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Da må vi rett og slett endre kaffemodus hvis vi kjøper en slik maskin. Altså må alle stå i kø før møtet for å lage sin egen kopp. Og ingen får mer kaffe før pausen?

Men nytelsen er imidlertid større, hvis jeg forstår deg rett?

Jeg er iblant på møter på en avdeling der de har en sånn kapselmaskin.

Det jeg reagerer mest på, er at det går så treigt. Det tar utrolig lang tid å omdanne den kapselen til en ørliten kopp kaffe.

Men jeg er ikke sikker på hva slags merke dette er, det finnes flere forskjellige kapseltyper. Men det er noe som bør sjekkes før man evt. satser på dette på jobb.

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

19

• ShitDiddelyDo

17

• Sør

15

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Men det er deilig å kose seg med god kaffe, da :-)

Jeg har et eget morgenrituale på hytta (kom hjem derfra nå i kveld): Jeg lager espresso i en gammeldags espressokanne (se bilde i link) - dette tar ganske lang tid, og da rekker jeg fint å tusle ned i veien og hente dagens aviser :-) Jeg har da kun tatt på meg en sommerkjole ogg later som om jeg har kledd meg for dagen, i tilfelle jeg møter på noen naboer.

Vel tilbake på hytta er kaffen klar, og den blander jeg så ut med kokt vann fra vannkoker - altså "kaffe americano". :-) Så er det kaffe, aviser og reiseradioen som gjelder - og aller helst UTE!

*sukk* Savner det allerede...:-)

http://www.heko.cc/werbeartikel/components/com_virtuemart/shop_image/product/d7ee27672f5bfae4949a5e695feb0c60.jpg

''Jeg lager espresso i en gammeldags espressokanne (se bilde i link)''

Det er er da ingen _gammeldags_ espressokanne! Tvert i mot, så er det et klassisk redskap (visstnok italiensk) for oss som liker god kaffe. Særlig i kombinasjon med en melkeskummer.

''Jeg lager espresso i en gammeldags espressokanne (se bilde i link)''

Det er er da ingen _gammeldags_ espressokanne! Tvert i mot, så er det et klassisk redskap (visstnok italiensk) for oss som liker god kaffe. Særlig i kombinasjon med en melkeskummer.

Jeg gikk faktisk hen i dag og kjøpte meg en for å ha hjemme også, og da står det at fabrikken har produsert i 50 år;-) Så litt gammeldags er det jo, pluss at det er supergammeldags (etter hva jeg forstår) med ethvert kokekar av aluminium (=kan ikke brukes på induksjonskomfyr).

Melkeskummer har jeg også, og det brukes innimellom :-) Men især på hytta har jeg funnet det formålstjenlig ikke å varme for mye melk av hensyn til mengden oppvask!

Jeg gikk faktisk hen i dag og kjøpte meg en for å ha hjemme også, og da står det at fabrikken har produsert i 50 år;-) Så litt gammeldags er det jo, pluss at det er supergammeldags (etter hva jeg forstår) med ethvert kokekar av aluminium (=kan ikke brukes på induksjonskomfyr).

Melkeskummer har jeg også, og det brukes innimellom :-) Men især på hytta har jeg funnet det formålstjenlig ikke å varme for mye melk av hensyn til mengden oppvask!

De finnes for induksjonsovn også, så jeg synes fortsatt vi skal fremheve det klassiske snarere enn det gammeldagse ved vår løsning:-) Jeg leverte for øvrig en kaffemaskin på gjenvinningsstasjonen for noen måneder siden. Fullt fungerende, hadde kostet mer enn kr 5000,- for noen år siden. Håper noen har fått fylt opp kjøkkenbenken sin med den.

Det enkle er ofte det beste!

De finnes for induksjonsovn også, så jeg synes fortsatt vi skal fremheve det klassiske snarere enn det gammeldagse ved vår løsning:-) Jeg leverte for øvrig en kaffemaskin på gjenvinningsstasjonen for noen måneder siden. Fullt fungerende, hadde kostet mer enn kr 5000,- for noen år siden. Håper noen har fått fylt opp kjøkkenbenken sin med den.

Det enkle er ofte det beste!

Skriver under på at det enkle er ofte det beste:-)

Men jeg synes ikke "gammeldags" er noe negativt uttrykk, da! :-) Jeg er jo dronninga av gjenbruk *he he*

Vi kjøper ikke Ali, men Max Havelaar-kaffe (brun pose) eller den grønne økologiske kaffen (husker ikke merket)

Hmmmm - vet ikke helt om jeg er den rette til å stå i fronten for dette....

Hos oss ble det kjøpt inn av en som bare drikker te. Resultatet er ikke akkurat supert.

Anbefaler å ta noe som ikke bruker kaffepulver i noe som helst - kun nykvernede kaffebønner. Den vi har på jobb nå bruker bare nykvernede kaffebønner til vanlig kaffe, mens den til kaffedrikker bruker instant-kaffe. Grusomt.

Det finnes utallige leverandører av forskjellige kaffemaskiner, espressomaskiner etc dere kan få gratis ved å bestille abonnement på kaffe.

Google gratis kaffemaskin eller gratis espressomaskin. Og spør de kaffe-kresne hva de egentlig ønsker (espresso? amerikano? melkebaserte kaffedrikker? vanlig kaffe fra nykvernede bønner?)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...