Gå til innhold

Sopp

Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Har funnet masse piggsopp og kantareller i dag. Har stekt det sammen med baconbiter og parmaskinker. Kjempegodt:)

Jeg er en fersk sopplukker men det ga mersmak, saa naa lurer jeg paa om dere har noen gode soppmiddagsoppskrifter og dele med meg?

Skrevet

Mmmmm - så godt! Trodde det var litt tidlig for sopp ennå, jeg?

Vi pleier å tørrsteke den i panne, og så ha på smør eller evt rømme, og krydre med pepper og salt. Veldig godt til ostesmørbrød eller bare som pålegg.

Skrevet

Jeg var helt vill etter soppturer for en del år siden. Det var som og gå på skattejakt, og endelig finne skatten:-) Soppstuing er jo godt da:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg plukker bare kantareller, som tilbredes på enkelt vis (først fordamping i panne, siden steking i meierismør og godt med pepper og litt salt). Snadder!

Er ellers en feiging når det gjelder sopp, er redd for giftige sopper og synes mye sopp ikke smaker noe særlig.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vi pleier å tørrsteke den i panne, og så ha på smør eller evt rømme, og krydre med pepper og salt. Veldig godt til ostesmørbrød eller bare som pålegg.

Det var ikke for tidlig for disse sopptypene. Vi saa andre sopptyper ogsaa, men siden vi er uerfarne tok vi ikke sjansen paa aa plukke dem.

Takk for tips. Hoeres godt ut:)

Gjest Elextra
Skrevet

''Mmmmm - så godt! Trodde det var litt tidlig for sopp ennå, jeg?''

Spørs vel helt hvor man er. Vi plukket en god del kantareller allerede for et par uker siden.

Skrevet

Spørs vel helt hvor man er. Vi plukket en god del kantareller allerede for et par uker siden.

Har ikke vært i skogen på en stund - må vel stille inn sopp-øynene fremover, skjønner jeg :-)

Skrevet

Jeg har alltid sett på august son den store soppmnd. Når september kommer så har mange soppslag takket for seg, og kantarellene er umulig og få øye på pga av alle de gule bladene. Ikke fodi kantarell er min yndlingssopp. Jeg synes ikke den er så veldig god.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg var helt vill etter soppturer for en del år siden. Det var som og gå på skattejakt, og endelig finne skatten:-) Soppstuing er jo godt da:-)

Ja, det skoenner jeg godt. Det var goey dette og sopp smaker virkelig godt, men det aller beste er aa komme seg ut i skogen. Vi hadde flaks med vaeret. Det regnet hele dagen mens jeg var paa jobb og jeg trodde ikke det ble noe av, men saa kom sola og det var fint resten av dagen. Og saa godt som det lukter i skogen rett etter at det har regnet. Balsam for en sliten byhjerne:)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har alltid sett på august son den store soppmnd. Når september kommer så har mange soppslag takket for seg, og kantarellene er umulig og få øye på pga av alle de gule bladene. Ikke fodi kantarell er min yndlingssopp. Jeg synes ikke den er så veldig god.

'' Ikke fodi kantarell er min yndlingssopp. Jeg synes ikke den er så veldig god''

Ikke!? Jeg synes kantarell er helt i en klasse for seg! :-)

Skrevet

Ja, det skoenner jeg godt. Det var goey dette og sopp smaker virkelig godt, men det aller beste er aa komme seg ut i skogen. Vi hadde flaks med vaeret. Det regnet hele dagen mens jeg var paa jobb og jeg trodde ikke det ble noe av, men saa kom sola og det var fint resten av dagen. Og saa godt som det lukter i skogen rett etter at det har regnet. Balsam for en sliten byhjerne:)

Ja, det er herlig:-) Vi pleide og ha med mat, stekepanne/primus og kaffe. Helt skjønt:-) Men det var litt av en jobb og renske all soppen etter turen da:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg plukker bare kantareller, som tilbredes på enkelt vis (først fordamping i panne, siden steking i meierismør og godt med pepper og litt salt). Snadder!

Er ellers en feiging når det gjelder sopp, er redd for giftige sopper og synes mye sopp ikke smaker noe særlig.

Er sikkert godt det ogsaa. Soppen smaker godt uansett, men kan anbefale deg aa proeve baconbiter oppi ogsaa eller parmaskinke ved siden av.

Gjest Elextra
Skrevet

Er sikkert godt det ogsaa. Soppen smaker godt uansett, men kan anbefale deg aa proeve baconbiter oppi ogsaa eller parmaskinke ved siden av.

Høres kjempegodt ut!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, det er herlig:-) Vi pleide og ha med mat, stekepanne/primus og kaffe. Helt skjønt:-) Men det var litt av en jobb og renske all soppen etter turen da:-)

Dere stekte ute paa baal da? Hoeres koselig ut:)

Skrevet

'' Ikke fodi kantarell er min yndlingssopp. Jeg synes ikke den er så veldig god''

Ikke!? Jeg synes kantarell er helt i en klasse for seg! :-)

Jeg liker best unge stiensopper og lys piggsopp:-)

Skrevet

Dere stekte ute paa baal da? Hoeres koselig ut:)

Nei, på primus:-) Noe som er veldig godt er og lage omelett med sopp. Du steker bacon og sopp sammen til det er gyldent og sprøtt, og heller over en eggebladning av egg, melk eller vann, salt og pepper, og lar det steke til det har stivnet. Kjempegodt som pålegg :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, på primus:-) Noe som er veldig godt er og lage omelett med sopp. Du steker bacon og sopp sammen til det er gyldent og sprøtt, og heller over en eggebladning av egg, melk eller vann, salt og pepper, og lar det steke til det har stivnet. Kjempegodt som pålegg :-)

Ser jo naa at du skrev det. Takk for tips. Sopp i omelett er godt ja, det har jeg proevd:)

Skrevet

Ser jo naa at du skrev det. Takk for tips. Sopp i omelett er godt ja, det har jeg proevd:)

Men du må blande inn bacon, og gjerne gressløk. Ellers blir det for lite smak:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men du må blande inn bacon, og gjerne gressløk. Ellers blir det for lite smak:-)

Vi stroedde paa persille og parmesanost:)

Skrevet

Vi stroedde paa persille og parmesanost:)

Sikkert godt det også:-) Men egentlig to forskjellige omeletter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...