Gå til innhold

Sopp

Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Sikkert godt det også:-) Men egentlig to forskjellige omeletter.

Naa surret jeg, for jeg trodde du var et annet sted i traaden. Paa omeletten er de selvfoelgelig godt med gressloek ja. Jeg trodde du mente i retten vi spiste i dag. Leser bare 100 nyeste og ser ikke alltid hvor jeg er:)

Skrevet

Naa surret jeg, for jeg trodde du var et annet sted i traaden. Paa omeletten er de selvfoelgelig godt med gressloek ja. Jeg trodde du mente i retten vi spiste i dag. Leser bare 100 nyeste og ser ikke alltid hvor jeg er:)

LOL:-) Surr i vei du :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

LOL:-) Surr i vei du :-)

Beklager altsaa! Hodet mitt fungerer ikke helt optimalt naa, kjenner jeg. Ble litt for mye vin ogsaa, skjoenner du. Er moden for senga snart:)

Skrevet

Beklager altsaa! Hodet mitt fungerer ikke helt optimalt naa, kjenner jeg. Ble litt for mye vin ogsaa, skjoenner du. Er moden for senga snart:)

Synes det er flott at du slapper av og koser deg, jeg:-) Alt trenger ikke og være seriøst hele tiden. Og spesielt ikke en tråd om sopp :-)

Skrevet

Server det sammen med eggerøre. Steik soppen med litt finhakka løk, hvitløk og dryss over litt bladpersille til slutt.

Soppsuppe er kjempegodt.

Vi lagde pasta med sopp i forrige uke - det var årets første fangst for oss. ;) Surra soppen slik som beskrevet øverst, og hadde over blittelitt kjempegod olivenolje og parmesan sammen med pastaen.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Server det sammen med eggerøre. Steik soppen med litt finhakka løk, hvitløk og dryss over litt bladpersille til slutt.

Soppsuppe er kjempegodt.

Vi lagde pasta med sopp i forrige uke - det var årets første fangst for oss. ;) Surra soppen slik som beskrevet øverst, og hadde over blittelitt kjempegod olivenolje og parmesan sammen med pastaen.

Er kjempeglad i pasta, saa det vil jeg proeve:)

Skrevet

Jeg plukker bare kantareller, som tilbredes på enkelt vis (først fordamping i panne, siden steking i meierismør og godt med pepper og litt salt). Snadder!

Er ellers en feiging når det gjelder sopp, er redd for giftige sopper og synes mye sopp ikke smaker noe særlig.

Ja, kantarell er en skikkelig 'safe' sopp å plukke for den som ikke er soppkjenner. Det er den eneste soppen jeg drister meg til å plukke på Østlandet, men 'oppi dalom' har jeg plukket steinsopp og rødskrubb mm. Men noen ivrig sopplukker er jeg definitivt ikke.

Den beste soppen jeg noensinne har smakk, var blek piggsopp! Husker ikke helt hvordan den var tilberedt, men det var noe med stekepanne, rømme og gressløk. Det var ekstremt godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...