Gå til innhold

Hårfjerningsmarerittet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å helle mot meningen til dere som mener at dette er hysteri og noe stort tull - endog fjerner jeg hår på legger og under armene, og jeg kunne ikke tenke meg å la det vokse. MEN - jeg har nå barbert bestandig, og synes egentlig det er ok, men det vokser så fort ut igjen. Prøvde voks-strips fordi det skulle funke bra i 4 uker - hmmm, funker dårlig, fikk bare bort 3/4 av hårene, resten tok jeg med pinsett (for tidkrevende). Prøvde så hårfjerningskrem med spatel - tok bare 3/4 av hårene, måtte barbere resten (da er poenget borte)...

Er det noe jeg gjør feil, eller funker ikke disse produktene. Det har jo ingen hensikt når jeg ikke får fjernet alt hår...

Hva slags erfaringer har dere med hårfjerningsprodukter? Hva fungerer best, hva anbefaler dere? Jeg orker ikke mer høvelstyr.

Skrevet

Jeg bruker vanlig dusjsåpe og barberhøvel. Gjør det kjapt i dusjen så og si hver morgen når jeg allikevel dusjer. Gjør man det ofte er det unnagjort på et minutt :)

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg og bruker enten høvel eller en gammel barbermaskin for menn.

Jeg har vokset i salong et par ganger, da blir alt håret borte, men det kommer tilbake igjen mye raskere enn 4 uker.

Skrevet

Jeg vil gjerne kaste meg på denne tråden; men jeg vil vite hvordan man få alt til å holde seg glatt nedentil i mer enn åtte timer?

Det ser bra ut i en dag etter barbering, så blir det kvisete sandpapir av det, og det er jo hundre ganger mer ulekkert enn hår. Epilator gjør at hårene ikke klarer å vokse ordentlig ut igjen, så da blir det humpete i flere uker før alt får krøllet seg ut.

Samme under armene, epilator ser bra ut i tre dager, så kommer humpene.

*sukk*

Skrevet

Jeg bruker vanlig dusjsåpe og barberhøvel. Gjør det kjapt i dusjen så og si hver morgen når jeg allikevel dusjer. Gjør man det ofte er det unnagjort på et minutt :)

Ja, jeg vet - det er på samme måte jeg gjør det, jeg hadde bare et liiiiiite håp om at jeg kunne slippe unna, men jeg har vel latt meg lure av reklamen som sier at man kan ha glatte legger i opptil 4 uker:-)

Skrevet

Ja, jeg vet - det er på samme måte jeg gjør det, jeg hadde bare et liiiiiite håp om at jeg kunne slippe unna, men jeg har vel latt meg lure av reklamen som sier at man kan ha glatte legger i opptil 4 uker:-)

Reklamen er sjelden til å stole på ;)

Skrevet

Denne har jeg dårlig erfaring med. Ble ekstremt tørr hud både under armene og på bena, til tross for stell etterpå, og klødde noe vannvittig. Og prøvde over lengre tid, så det var ikke en sånn engangsreaksjon heller. Har gått tilbake til vanlig høvel.

Persille1365381127
Skrevet

VOKS I SALONG!!

Det koster 400 kroner eller noe for hele benet, men det varer faktisk ganske lenge. Hos meg er det helt fint i to uker, så kommer det litt her og der de neste to før jeg må vokse igjen etter fire til fem uker.

Det er gjort på en halvtime, det blir ingen stikkete hår etterpå - og hårveksten minsker.

Du kommer ikke til å angre, og du kommer ikke til å gå tilbake til barbering :)

Skrevet

Du må ha et langtidsperspektiv på tingene. Én enslig gang i salong er ikke nok - det må gjentas for at man skal se den virkelige effekten av dette.

Og så når du har vokset i salong noen år, kan du jo kjøpe deg en skikkelig god epileringsmaskin og ta over sakene selv :-)

Gjest Been there done that
Skrevet

Jeg har vokset selv og kjøpt voksstrips eller vokstube i parfymerier. Alt håret blir borte. Men det er jo ganske vondt når man river. Pusteøvelser for fødsel fungere veldig bra når man river ;)

Hvis man etter å ha vokset seg starter med epilator for gjenværende hår, eller de som vokser ut igjen tror jeg du vil få det glatt hele tiden. Det vil aldri være mye hår på en gang, og ta noen minutter med epilator hver dag. De sier at det blir mindre vondt jo mer du gjør det, for huden venner seg til det.

Det selges epilator med fryseelement. Philips ice. Men du kan også ta et fryseelement selv å holde mot huden en kort stund før du epilerer.

Skrevet

Jeg har MYE hår, og i vår tenkte jeg at det var på tide å prøve noe nytt. Har barbert meg, og innimellom brukt hårfjerningskrem. Barbering varer jo utrolig kort tid, og hårfjerningskrem blir utrolig dyrt.

Så, jeg bestilte time til voksing hos en hudpleier. Voksing av legger, lår og bikinilinje.

Og gjett om jeg er fornøyd! Hårene holder seg helt borte i ca 2 uker. Så kommer det frem noen hår som var i en annen vekstfase, men det er så lite at det ikke gjør noe.

Vokser med 4-5 ukers mellomrom, og det fungerer helt greit. Den siste tiden før neste voksing så er det litt hår der, men ikke så mye at det plager meg nevneverdig. (Med mindre jeg skal på fest el.l.)

Jeg kommer definitivt til å fortsette med dette, og anbefaler det på det varmeste!

Det gjør litt vondt, men det er helt sant at det blir mindre vondt etterhvert. Helt smertefritt er det dog ikke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...