Gå til innhold

Når er Id?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, ja, og hvis min uvitenhet bør være flau, forstår jeg ikke engang det. ;)

Men jeg har aldri feiret Eid. Det er jeg nesten sikker på.

Klart det ikke er flaut. Bare jeg som bor midt i smørøyet og har feiret det i ørten år da ungene var små :o)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• ShitDiddelyDo

12

• Sør

1

• morsan

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Klart det ikke er flaut. Bare jeg som bor midt i smørøyet og har feiret det i ørten år da ungene var små :o)

Men hvorfor feirer dere Eid i Oslo?

Gjest segunda
Skrevet

Muslimer feirer id i Oslo som andre steder. De som kjenner mange muslimer blir berørt av feiringen.

Skrevet

Det blir feiret i alle barnehagene i sentrum og foreldrene blir invitert på mat og feiring. Og så fortsetter ungene å feire det på skolen. Det blir jo gjerne slik når alle de ansatte + ungene er muslimer. Det blir roet litt ned på skolen da, men der må de ta hensyn til at mange av ungene faster under hele Rahmadan og blir fort slitne og orker lite.

Dessuten så har man kanskje naboer som inviterer på eidfeiring, jeg har feiret ordentlig i hvert fall to ganger og den ene gangen var jeg inne der om kvelden og spiste mat nesten hver kveld :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det blir feiret i alle barnehagene i sentrum og foreldrene blir invitert på mat og feiring. Og så fortsetter ungene å feire det på skolen. Det blir jo gjerne slik når alle de ansatte + ungene er muslimer. Det blir roet litt ned på skolen da, men der må de ta hensyn til at mange av ungene faster under hele Rahmadan og blir fort slitne og orker lite.

Dessuten så har man kanskje naboer som inviterer på eidfeiring, jeg har feiret ordentlig i hvert fall to ganger og den ene gangen var jeg inne der om kvelden og spiste mat nesten hver kveld :o)

Aha. Ser dere begge svarer det samme.

Jeg fikk for meg at det også var vanlig blant nordmenn. Det var der jeg ramla ut, for i så fall må jeg ha fortrengt denne feiringen som barn. ;)

Skrevet

Aha. Ser dere begge svarer det samme.

Jeg fikk for meg at det også var vanlig blant nordmenn. Det var der jeg ramla ut, for i så fall må jeg ha fortrengt denne feiringen som barn. ;)

Nei, den hadde du nok ikke glemt, det er rene julaften og maten er knallgod. Somalsk mat er skikkelig godt ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, den hadde du nok ikke glemt, det er rene julaften og maten er knallgod. Somalsk mat er skikkelig godt ;o)

Jeg husker pakistanerne feira jul da jeg var barn, men eidfeiringa kan jeg ikke huske. Var nok ikke så oppdatert den gang. Dvs - nå viser jeg jo at jeg ikke er spesielt oppdatert nå heller. ;)

Men det høres gøy ut. Eksotisk mat er godt!

Skrevet

Jeg husker pakistanerne feira jul da jeg var barn, men eidfeiringa kan jeg ikke huske. Var nok ikke så oppdatert den gang. Dvs - nå viser jeg jo at jeg ikke er spesielt oppdatert nå heller. ;)

Men det høres gøy ut. Eksotisk mat er godt!

Men det var kanskje ikke overvekt av muslimer i barnehagen og på skolen der du gikk så jeg synes ikke det er så rart da.

Men jeg er gjerne med å feirer jeg altså hvis noen ber meg :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det var kanskje ikke overvekt av muslimer i barnehagen og på skolen der du gikk så jeg synes ikke det er så rart da.

Men jeg er gjerne med å feirer jeg altså hvis noen ber meg :o)

Nei, det var ingen overvekt, men det var noen på skolen. Det er bare jula jeg husker de feiret. Da løp de rundt i de mest fargerike klær, og så malte de hendene sine. Det med malinga er det jeg husker best. Dvs - det var vel noe stjerner og noe greier. Ikke kun maling. ;)

Skrevet

Nei, det var ingen overvekt, men det var noen på skolen. Det er bare jula jeg husker de feiret. Da løp de rundt i de mest fargerike klær, og så malte de hendene sine. Det med malinga er det jeg husker best. Dvs - det var vel noe stjerner og noe greier. Ikke kun maling. ;)

Hennamaling. De lager de utroligste mønstre, men man kan kjøpe ferdig også, omtrent sånn tatoveringspapir som vi brukte som unger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hennamaling. De lager de utroligste mønstre, men man kan kjøpe ferdig også, omtrent sånn tatoveringspapir som vi brukte som unger.

Ah. I kveld lærer jeg stadig noe nytt. Jeg ser de selger hennatatoveringer i diverse sydenområder. :)

Skrevet

Ah. I kveld lærer jeg stadig noe nytt. Jeg ser de selger hennatatoveringer i diverse sydenområder. :)

Det er moro å lære nye ting :o) Jeg har lært noen overraskende ting i det siste jeg og. Visste du at reinsdyrene på Svalbard er på størrelse med en stor hund og en fjellrev på størrelse med en katt. Dessuten har de små ører og kort nese for å ikke miste kroppsvarmen så fort :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er moro å lære nye ting :o) Jeg har lært noen overraskende ting i det siste jeg og. Visste du at reinsdyrene på Svalbard er på størrelse med en stor hund og en fjellrev på størrelse med en katt. Dessuten har de små ører og kort nese for å ikke miste kroppsvarmen så fort :o)

Nei, det ante jeg ikke. Sikker på at ingen har drevet gjøn med deg nå? ;)

Skrevet

Nei, det ante jeg ikke. Sikker på at ingen har drevet gjøn med deg nå? ;)

Nei, det er jeg helt sikker på. Jeg har hatt besøk fra Svalbard :o)

Gjest ingen nick
Skrevet

Åh. Jeg fatta ikke hva dere snakket om.

Hvor er månen nå? Jeg har lurt på det. Jeg har nemlig lyst til å ta bilde av den, og jeg har derfor sett etter den et par dager, men den er ikke der - selv om det ikke er overskyet.

Finnes det noen sider hvor man kan finne ut når månen er der?

http://klokka.no/

Skrevet

Det er omtrent en maaned til. Det har med stllingen paa maanen og gjoere.

Hehe, jeg syntes det sto at det hadde med "stillingen på mannen" å gjøre og så for meg litt av hvert ;-))

*morgenmodus*

Skrevet

Hehe, ja, og hvis min uvitenhet bør være flau, forstår jeg ikke engang det. ;)

Men jeg har aldri feiret Eid. Det er jeg nesten sikker på.

Dagens skolebarn lærer om Id/Eid i RLE-faget :)

Skrevet

Nei, det er jeg helt sikker på. Jeg har hatt besøk fra Svalbard :o)

En isbjørn på Grünerløkka? :skremt:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sånne uvitende Askerfolk ass ;o)

Askerfolk?? Har han fløtta fra Odal'n?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...