Gå til innhold

En filmanbefaling

Gjest en som vil deg vel

Anbefalte innlegg

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Folik deg med Gud mens han er å finne!

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• ShitDiddelyDo

5

• hidi, the scorpion

5

• Angustia

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Folik deg med Gud mens han er å finne!''

Har han tenkt å reise vekk?

Jeg trodde poenget er at han er tilstedet overalt allerede? Han kan jo ikke reise noe sted hvis han allerede er der.

Med vennlig hilsen

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

''Folik deg med Gud mens han er å finne!''

Har han tenkt å reise vekk?

Jeg trodde poenget er at han er tilstedet overalt allerede? Han kan jo ikke reise noe sted hvis han allerede er der.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør! :-)

Gud er å finne nå. Nå er nådens tid og alle kan finne Gud gjennom troen på hans sønn Jesus.

I endetiden, før alt blir mer grusomt her på jord, skal Jesus komme å hente alle sine. Alle som tror på Ham. Filmen jeg henviser til handler om hva som er mulige scenarioer etter at Jesus har hentet hjem sine. Men fram til den endelige ende (da Gud skal ødelegge jorden totalt) er han også å finne. Men da blir det vanskeligere og tøffere å holde fast ved ham, fordi alle andre troende da har reist i forveien. Men den som holder ut helt til slutt, skal bli frelst.

Lykke til! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kjære Sør! :-)

Gud er å finne nå. Nå er nådens tid og alle kan finne Gud gjennom troen på hans sønn Jesus.

I endetiden, før alt blir mer grusomt her på jord, skal Jesus komme å hente alle sine. Alle som tror på Ham. Filmen jeg henviser til handler om hva som er mulige scenarioer etter at Jesus har hentet hjem sine. Men fram til den endelige ende (da Gud skal ødelegge jorden totalt) er han også å finne. Men da blir det vanskeligere og tøffere å holde fast ved ham, fordi alle andre troende da har reist i forveien. Men den som holder ut helt til slutt, skal bli frelst.

Lykke til! :-)

Med vennlig hilsen

For en selektiv og grusom gud! Hva med alle de uskyldige barna som aldri har hatt mulighet til å høre on han?

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

For en selektiv og grusom gud! Hva med alle de uskyldige barna som aldri har hatt mulighet til å høre on han?

Akkurat når det gjelder barn, så hører Guds rike til dem uansett. I filmen her så er alle barn borte. De er blitt tatt med opp til himmelen.

Og selektiv og grusom Gud? hvordan kan du si det? Det er jo oss mennesker som er selektive. Gud gjør ikke forskjell på folk i det han har gitt og gir _alle_ mennesker en mulighet til å bli frelst. Det er du som er selektiv idet du velger Gud bort.

Gjest Philliphus
Skrevet

Akkurat når det gjelder barn, så hører Guds rike til dem uansett. I filmen her så er alle barn borte. De er blitt tatt med opp til himmelen.

Og selektiv og grusom Gud? hvordan kan du si det? Det er jo oss mennesker som er selektive. Gud gjør ikke forskjell på folk i det han har gitt og gir _alle_ mennesker en mulighet til å bli frelst. Det er du som er selektiv idet du velger Gud bort.

Men hvor kommer gud fra?

Skrevet

''Akkurat når det gjelder barn, så hører Guds rike til dem uansett. I filmen her så er alle barn borte. De er blitt tatt med opp til himmelen.''

Titusenvis av barn druknet i tsunamien som guden din laget. (Det var ikke mennesker som laget tsunaminen. Det var uskyldige barn som ble drept.)

''Og selektiv og grusom Gud? hvordan kan du si det? Det er jo oss mennesker som er selektive. Gud gjør ikke forskjell på folk i det han har gitt og gir _alle_ mennesker en mulighet til å bli frelst. Det er du som er selektiv idet du velger Gud bort.''

Det der kalles diktatur: "tro som meg, hvis ikke brenner du i helvete".

Fy!

Skrevet

Men hvor kommer gud fra?

Mennesker skapte gud.

Med vennlig hilsen

Gjest Philliphus
Skrevet

Mennesker skapte gud.

Med vennlig hilsen

Jeg vet det men hvor mener de kristne han kommer fra?

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

''Akkurat når det gjelder barn, så hører Guds rike til dem uansett. I filmen her så er alle barn borte. De er blitt tatt med opp til himmelen.''

Titusenvis av barn druknet i tsunamien som guden din laget. (Det var ikke mennesker som laget tsunaminen. Det var uskyldige barn som ble drept.)

''Og selektiv og grusom Gud? hvordan kan du si det? Det er jo oss mennesker som er selektive. Gud gjør ikke forskjell på folk i det han har gitt og gir _alle_ mennesker en mulighet til å bli frelst. Det er du som er selektiv idet du velger Gud bort.''

Det der kalles diktatur: "tro som meg, hvis ikke brenner du i helvete".

Fy!

''Titusenvis av barn druknet i tsunamien som guden din laget. (Det var ikke mennesker som laget tsunaminen. Det var uskyldige barn som ble drept.)''

Ja, tragisk. Men tro meg, de har det godt nå. :-)

''Det der kalles diktatur: "tro som meg, hvis ikke brenner du i helvete".

Fy!''

Ja, nettopp sånn er det. Hvis du er i ferd med å drukne og en seiler forbi med båt som kan redde deg, er det jo leit hvis ikke du griper sjansen og lar deg redde.

Gjest en som  vil deg vel
Skrevet

Men hvor kommer gud fra?

Gud har alltid vært til og vil alltid være til. Vår menneskelige hjerne her på jorden er for lite utviklet til å forstå hvordan det er mulig. Men for meg som tror, er det ikke noe problem å ikke vite alt. Fordi jeg vet jeg kommer til å få vite alt når jeg kommer hjem til himmelen.

Himmelen er for deg også. For alle som tror på Jesus og har tatt imot frelsen fra ham.

Skrevet

Vel & bra, men det er ufattelig mange mennesker i denne verden som ikke har hørt om den kristne guden, evt tror på andre eller ingen guder av ulike årsaker.

Naboene mine er hinduister; skal de ikke bli henta til himmelen fordi de tror på feil gud(er)?

Gjest ingen nick
Skrevet

Gud har alltid vært til og vil alltid være til. Vår menneskelige hjerne her på jorden er for lite utviklet til å forstå hvordan det er mulig. Men for meg som tror, er det ikke noe problem å ikke vite alt. Fordi jeg vet jeg kommer til å få vite alt når jeg kommer hjem til himmelen.

Himmelen er for deg også. For alle som tror på Jesus og har tatt imot frelsen fra ham.

For noe vås.

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Vel & bra, men det er ufattelig mange mennesker i denne verden som ikke har hørt om den kristne guden, evt tror på andre eller ingen guder av ulike årsaker.

Naboene mine er hinduister; skal de ikke bli henta til himmelen fordi de tror på feil gud(er)?

''Vel & bra, men det er ufattelig mange mennesker i denne verden som ikke har hørt om den kristne guden, evt tror på andre eller ingen guder av ulike årsaker.

Naboene mine er hinduister; skal de ikke bli henta til himmelen fordi de tror på feil gud(er)?''

Dette har jeg heller ikke noe godt svar på. Jeg putter det i sekken for "ting jeg ikke vet". Men det jeg vet er at Gud er en kjærlig og rettferdig Gud. Og overlater således den utfordringen til Ham.

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

For noe vås.

Ja, du må gjerne tro det er vås. Det er opp til deg. :-)

Gjest Philliphus
Skrevet

''Vel & bra, men det er ufattelig mange mennesker i denne verden som ikke har hørt om den kristne guden, evt tror på andre eller ingen guder av ulike årsaker.

Naboene mine er hinduister; skal de ikke bli henta til himmelen fordi de tror på feil gud(er)?''

Dette har jeg heller ikke noe godt svar på. Jeg putter det i sekken for "ting jeg ikke vet". Men det jeg vet er at Gud er en kjærlig og rettferdig Gud. Og overlater således den utfordringen til Ham.

Hehe.

Gjest Philliphus
Skrevet

Alltid er veldig lenge. Lurer på hva han spiser på lørdager....

Skrevet

''Dette har jeg heller ikke noe godt svar på. Jeg putter det i sekken for "ting jeg ikke vet". Men det jeg vet er at Gud er en kjærlig og rettferdig Gud. Og overlater således den utfordringen til Ham.''

Det er dette som bekymrer meg:

Er et gatebarn i tenåra, f.eks. i Thailand, gammel nok til å bli henta til himmelen?

Er andre gudfryktige mennesker fra andre religioner ekskludert?

Hvorfor er ikke alle likeverdige overfor en allmektig gud?

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

''Dette har jeg heller ikke noe godt svar på. Jeg putter det i sekken for "ting jeg ikke vet". Men det jeg vet er at Gud er en kjærlig og rettferdig Gud. Og overlater således den utfordringen til Ham.''

Det er dette som bekymrer meg:

Er et gatebarn i tenåra, f.eks. i Thailand, gammel nok til å bli henta til himmelen?

Er andre gudfryktige mennesker fra andre religioner ekskludert?

Hvorfor er ikke alle likeverdige overfor en allmektig gud?

Jeg har stor tiltro til at Gud dømmer rettferdig. Det sier han nemlig i sitt ord.

Jeg tror mange som ikke har hørt om Jesus eller fått muligheten til å ta imot ham som sin frelser, blir dømt etter sine gjerninger. Gode og dårlige. Summen er en rettferdig dom.

Skrevet

Jeg har stor tiltro til at Gud dømmer rettferdig. Det sier han nemlig i sitt ord.

Jeg tror mange som ikke har hørt om Jesus eller fått muligheten til å ta imot ham som sin frelser, blir dømt etter sine gjerninger. Gode og dårlige. Summen er en rettferdig dom.

''Jeg tror mange som ikke har hørt om Jesus eller fått muligheten til å ta imot ham som sin frelser, blir dømt etter sine gjerninger. Gode og dårlige. Summen er en rettferdig dom.''

Nettopp dette virker skremmende på meg. Hvem kan dømme hva son er "gode" gjerninger? Etter hva du skriver, kan ikke Jesus det...

Det kan være tenåringer som har gjort sitt ytterste for å overleve, gudfryktige mennesker som er oppvokst i en annen religion, folk som aldri har hørt om kristendommen, osv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...