Gå til innhold

En filmanbefaling

Gjest en som vil deg vel

Anbefalte innlegg

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

''Jeg tror mange som ikke har hørt om Jesus eller fått muligheten til å ta imot ham som sin frelser, blir dømt etter sine gjerninger. Gode og dårlige. Summen er en rettferdig dom.''

Nettopp dette virker skremmende på meg. Hvem kan dømme hva son er "gode" gjerninger? Etter hva du skriver, kan ikke Jesus det...

Det kan være tenåringer som har gjort sitt ytterste for å overleve, gudfryktige mennesker som er oppvokst i en annen religion, folk som aldri har hørt om kristendommen, osv!

''Nettopp dette virker skremmende på meg. Hvem kan dømme hva son er "gode" gjerninger? Etter hva du skriver, kan ikke Jesus det...''

Hva? Hvor har jeg sagt at jesus ikke kan dømme? Det er jo nettopp han som er dommeren. Jesus er Gud og følgelig vet han alt om det enkelte menneske. Det er derfor han kan dømme.

Og siden han er rettferdig, vet jeg at han kommer til å ta med i betraktningen slike ting som du nevner.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• ShitDiddelyDo

5

• hidi, the scorpion

5

• Angustia

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel & bra, men det er ufattelig mange mennesker i denne verden som ikke har hørt om den kristne guden, evt tror på andre eller ingen guder av ulike årsaker.

Naboene mine er hinduister; skal de ikke bli henta til himmelen fordi de tror på feil gud(er)?

Alle mennesker får mulighet til å velge enten i dette livet eller rett etter dette livet er hva jeg har hørt. Da Jesus var i helvetet i tre døgn var det nettopp for å gi alle en sjangse til å bli frelst.

Alle som tar i mot ham blir frelst og tilhører Guds rike. Gud tvinger derimot ingen. Så det er kun opp til en selv om en vil til himmelen eller ikke. Gjerningene teller ikke.

Gjest ingen nick
Skrevet

Alle mennesker får mulighet til å velge enten i dette livet eller rett etter dette livet er hva jeg har hørt. Da Jesus var i helvetet i tre døgn var det nettopp for å gi alle en sjangse til å bli frelst.

Alle som tar i mot ham blir frelst og tilhører Guds rike. Gud tvinger derimot ingen. Så det er kun opp til en selv om en vil til himmelen eller ikke. Gjerningene teller ikke.

Jakobs brev Kapittel 2 vers 26:

'' For som kroppen er død uten ånd, er troen død uten gjerninger.''

ShitDiddelyDo
Skrevet

Huff, når selv traileren er preget av elendige skuespillerprestasjoner er det tegn på at dette blir ille.

Men jeg gjetter på hvordan det ender: Amerikanerne finner løsningen på Guds vrede og redder verden med forbønn. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Alle mennesker får mulighet til å velge enten i dette livet eller rett etter dette livet er hva jeg har hørt''

Og hvem hørte du dette fra? ;)

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Huff, når selv traileren er preget av elendige skuespillerprestasjoner er det tegn på at dette blir ille.

Men jeg gjetter på hvordan det ender: Amerikanerne finner løsningen på Guds vrede og redder verden med forbønn. :)

Nei, det ender med det store slaget, den endelige dom. De som ble frelst etter bortrykkelsen tilhører Gud. De som ikke ville ta imot ham, går fortapt.

Skrevet

Nei, det ender med det store slaget, den endelige dom. De som ble frelst etter bortrykkelsen tilhører Gud. De som ikke ville ta imot ham, går fortapt.

Snakker vi om en av de hinduistiske gudene nå, eller Odin, eller den guden som muslimer, kristne og jøder tilber?

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Titusenvis av barn druknet i tsunamien som guden din laget. (Det var ikke mennesker som laget tsunaminen. Det var uskyldige barn som ble drept.)''

Ja, tragisk. Men tro meg, de har det godt nå. :-)

''Det der kalles diktatur: "tro som meg, hvis ikke brenner du i helvete".

Fy!''

Ja, nettopp sånn er det. Hvis du er i ferd med å drukne og en seiler forbi med båt som kan redde deg, er det jo leit hvis ikke du griper sjansen og lar deg redde.

Sør skrev: "Titusenvis av barn druknet i tsunamien"

''

Ja, tragisk. Men tro meg, de har det godt nå. :-)''

Din religion er bare ondskap! Det du skriver er verre enn noe av det Satan liksom skal ha gjort!

Skrevet

Jeg har stor tiltro til at Gud dømmer rettferdig. Det sier han nemlig i sitt ord.

Jeg tror mange som ikke har hørt om Jesus eller fått muligheten til å ta imot ham som sin frelser, blir dømt etter sine gjerninger. Gode og dårlige. Summen er en rettferdig dom.

''Det sier han nemlig i sitt ord. ''

Han har ikke sagt noe som helst.

Skrevet

''Alle mennesker får mulighet til å velge enten i dette livet eller rett etter dette livet er hva jeg har hørt''

Og hvem hørte du dette fra? ;)

Min mor sa det. Hun lever ikke lenger så jeg får derfor ikke spurt henne. Men jeg tror hun hadde hørt det fra en predikant.

Skrevet

Min mor sa det. Hun lever ikke lenger så jeg får derfor ikke spurt henne. Men jeg tror hun hadde hørt det fra en predikant.

Det er jo bare slikt som er diktet opp av noen. Du bør ikke tro på hva som helst.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Akkurat når det gjelder barn, så hører Guds rike til dem uansett. I filmen her så er alle barn borte. De er blitt tatt med opp til himmelen.''

Titusenvis av barn druknet i tsunamien som guden din laget. (Det var ikke mennesker som laget tsunaminen. Det var uskyldige barn som ble drept.)

''Og selektiv og grusom Gud? hvordan kan du si det? Det er jo oss mennesker som er selektive. Gud gjør ikke forskjell på folk i det han har gitt og gir _alle_ mennesker en mulighet til å bli frelst. Det er du som er selektiv idet du velger Gud bort.''

Det der kalles diktatur: "tro som meg, hvis ikke brenner du i helvete".

Fy!

Tragisk at sånnt skjer. Men skal vi unngå slike naturkatastrofer må vi også ta vare på naturen og det gjør vi ikke.

Skrevet

Tragisk at sånnt skjer. Men skal vi unngå slike naturkatastrofer må vi også ta vare på naturen og det gjør vi ikke.

Tsunamien, som drepte titusenvis av helt uskyldige småbarn, ble forårsaket av et jordskjelv under havbunnen. Ikke noe som mennesker forårsaket.

Din unnskyldning holder bare ikke. Det er ingen andre enn Gud som har makt til å lage en slik tsunami, i følge Bibelen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tsunamien, som drepte titusenvis av helt uskyldige småbarn, ble forårsaket av et jordskjelv under havbunnen. Ikke noe som mennesker forårsaket.

Din unnskyldning holder bare ikke. Det er ingen andre enn Gud som har makt til å lage en slik tsunami, i følge Bibelen.

Med vennlig hilsen

Nå har jeg ikke satt meg så nøye inn i det med jordskjelv og hva det skyldes. Men hva tror du er årsaken til denne tsunamien da?

Gjest Philliphus
Skrevet

Akkurat når det gjelder barn, så hører Guds rike til dem uansett. I filmen her så er alle barn borte. De er blitt tatt med opp til himmelen.

Og selektiv og grusom Gud? hvordan kan du si det? Det er jo oss mennesker som er selektive. Gud gjør ikke forskjell på folk i det han har gitt og gir _alle_ mennesker en mulighet til å bli frelst. Det er du som er selektiv idet du velger Gud bort.

Hva er aldersgrensen på å komme til himmelen uten tro?

Skrevet

Innlegget ditt bekrefter bare inntrykket mitt av en selektiv og grusom gud som ikke rommer alle mennesker.

Skrevet

Nå har jeg ikke satt meg så nøye inn i det med jordskjelv og hva det skyldes. Men hva tror du er årsaken til denne tsunamien da?

Årsaken til tsunamien er at to jordskorpeplater (altså, de store platene) som møtes under havbunnen "skrapte" mot hverandre, og dette forårsaket skjelvet. Siden skjelvet var under vann, forårsaket dette en monsterbølge.

For en ateist er det "sånn som skjer".

Men for en kristen, som tror at Gud er god og allmektig (slik det står i Bibelen), så blir jo Gud direkte ansvarlig for dette. Som allmektig kunne han forhindret jordskjelvet (det er jo det som ligger i allmektighet), og ingen småbarn trengte å drukne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Årsaken til tsunamien er at to jordskorpeplater (altså, de store platene) som møtes under havbunnen "skrapte" mot hverandre, og dette forårsaket skjelvet. Siden skjelvet var under vann, forårsaket dette en monsterbølge.

For en ateist er det "sånn som skjer".

Men for en kristen, som tror at Gud er god og allmektig (slik det står i Bibelen), så blir jo Gud direkte ansvarlig for dette. Som allmektig kunne han forhindret jordskjelvet (det er jo det som ligger i allmektighet), og ingen småbarn trengte å drukne.

Med vennlig hilsen

Heldigvis skal vi få en ny himmel og ny jord hvor all synd og dårlig natur er borte.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Nettopp dette virker skremmende på meg. Hvem kan dømme hva son er "gode" gjerninger? Etter hva du skriver, kan ikke Jesus det...''

Hva? Hvor har jeg sagt at jesus ikke kan dømme? Det er jo nettopp han som er dommeren. Jesus er Gud og følgelig vet han alt om det enkelte menneske. Det er derfor han kan dømme.

Og siden han er rettferdig, vet jeg at han kommer til å ta med i betraktningen slike ting som du nevner.

Gud velsigne deg;)

Du er modig som tar opp et slikt tema her....!

Skrevet

Gud velsigne deg;)

Du er modig som tar opp et slikt tema her....!

Ja, det er virkelig "modig" å forsvare drapet på titusenvis av barn.

Det er tilsynelatende kristendommens sanne ansikt som kom frem her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...