Gå til innhold

En filmanbefaling

Gjest en som vil deg vel

Anbefalte innlegg

Gjest har ikke utedo
Skrevet

Virker som det er en riktig stor og fet kalkun. Goble goble.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• ShitDiddelyDo

5

• hidi, the scorpion

5

• Angustia

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest har ikke utedo
Skrevet

Tsunamien, som drepte titusenvis av helt uskyldige småbarn, ble forårsaket av et jordskjelv under havbunnen. Ikke noe som mennesker forårsaket.

Din unnskyldning holder bare ikke. Det er ingen andre enn Gud som har makt til å lage en slik tsunami, i følge Bibelen.

Med vennlig hilsen

Jordskjelvet skyltes vel HAARP? Det mener jeg å ha lest på nyhetsspeilet.

Skrevet

Jordskjelvet skyltes vel HAARP? Det mener jeg å ha lest på nyhetsspeilet.

*humre*

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det ender med det store slaget, den endelige dom. De som ble frelst etter bortrykkelsen tilhører Gud. De som ikke ville ta imot ham, går fortapt.

Ah.

Jeg liker filmer med religiøse undertoner, men katastrofefilmer er nå engang ikke noe mer enn katastrofefilmer. De er like alle som en.

Se heller Dogma.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Min mor sa det. Hun lever ikke lenger så jeg får derfor ikke spurt henne. Men jeg tror hun hadde hørt det fra en predikant.

Ok. Min far ville at jeg skulle tenke selv. Men han lever heller ikke lenger, så jeg får heller ikke spurt om det er fasiten.

Skrevet

Heldigvis skal vi få en ny himmel og ny jord hvor all synd og dårlig natur er borte.

''Heldigvis skal vi få en ny himmel og ny jord hvor all synd og dårlig natur er borte.''

Dette blir omtrent som å tro på at man får et tredje sett egne tenner senere i livet og derfor gi blaffen i å pusse sett nummer to!

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Innlegget ditt bekrefter bare inntrykket mitt av en selektiv og grusom gud som ikke rommer alle mennesker.

Augustia, hvordan du klarte å tolke Gud dtyhen av Mariens innlegg, er for meg en gåte.

Gud er for alle. For alle som vil ha ham. Ikke alle vil, og da er det _de_ som velger ham bort og ikke omvendt.

Skrevet

''Heldigvis skal vi få en ny himmel og ny jord hvor all synd og dårlig natur er borte.''

Dette blir omtrent som å tro på at man får et tredje sett egne tenner senere i livet og derfor gi blaffen i å pusse sett nummer to!

*hiksteler*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Augustia, hvordan du klarte å tolke Gud dtyhen av Mariens innlegg, er for meg en gåte.

Gud er for alle. For alle som vil ha ham. Ikke alle vil, og da er det _de_ som velger ham bort og ikke omvendt.

Det må åpenbart være noe virkelig, virkelig galt med en gud som "velger bort" alle de som ikke tilber ham.

Skrevet

Heldigvis skal vi få en ny himmel og ny jord hvor all synd og dårlig natur er borte.

Hvorfor svarer/kommenterer du ikke på det jeg skrev?

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gud velsigne deg;)

Du er modig som tar opp et slikt tema her....!

Hehe, noe av det jeg liker best ved deg, hidi, er at jeg aldri klarer å sette fingeren på om du er seriøs, sarkastisk eller ironisk. :)

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Sør skrev: "Titusenvis av barn druknet i tsunamien"

''

Ja, tragisk. Men tro meg, de har det godt nå. :-)''

Din religion er bare ondskap! Det du skriver er verre enn noe av det Satan liksom skal ha gjort!

Du tar feil Sør. Leit at du ikke ser det selv. Det er forferdelig synd på deg, for du har valgt bort Gud og kommer til å gå fortapt.

Hvis en skal snakke om sykt i denne sammenhengen så er det utrolig at folk heller velger helvete framfor himmelen. Det er evigheten det her er snakk om.

For å komme med nok en jirdisk sammenligning, så er det som å velge å brenne inne istedet for å klatre ut til brannmannen som kan redde deg rett utenfor vinduet ditt. _Det_ er sykt det!

Da er man vel kanskje åndelig suicidal? Og suicidale trenger som kjent hjelp! Det er bare så synd at den syke ikke selv ser at h*n trenger hjelp! Men det er vel det som også mange ganger kjennetegner en syk.

Lykke til Sør, i din illusjon. Jeg personlig håper du snart vender om sånn at vi kan treffes i himmelen en dag.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe, noe av det jeg liker best ved deg, hidi, er at jeg aldri klarer å sette fingeren på om du er seriøs, sarkastisk eller ironisk. :)

Nå måtte jeg le;))) Er kvinnen med tre ansikter, jeg;)))

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Det må åpenbart være noe virkelig, virkelig galt med en gud som "velger bort" alle de som ikke tilber ham.

Gud velger ikke bort noen som ikke har valgt bort ham først!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du tar feil Sør. Leit at du ikke ser det selv. Det er forferdelig synd på deg, for du har valgt bort Gud og kommer til å gå fortapt.

Hvis en skal snakke om sykt i denne sammenhengen så er det utrolig at folk heller velger helvete framfor himmelen. Det er evigheten det her er snakk om.

For å komme med nok en jirdisk sammenligning, så er det som å velge å brenne inne istedet for å klatre ut til brannmannen som kan redde deg rett utenfor vinduet ditt. _Det_ er sykt det!

Da er man vel kanskje åndelig suicidal? Og suicidale trenger som kjent hjelp! Det er bare så synd at den syke ikke selv ser at h*n trenger hjelp! Men det er vel det som også mange ganger kjennetegner en syk.

Lykke til Sør, i din illusjon. Jeg personlig håper du snart vender om sånn at vi kan treffes i himmelen en dag.

''Hvis en skal snakke om sykt i denne sammenhengen så er det utrolig at folk heller velger helvete framfor himmelen. Det er evigheten det her er snakk om.''

Man kan ikke brenne lenger enn til man er brent opp...."Evig ild" skulle fortære Sodoma og Gommora, men ilden _var_ ikke evig! Så det du sier er ubibelsk, heldigvis....

Skrevet

Gud velger ikke bort noen som ikke har valgt bort ham først!

Ja?

Da er jo ikke mennesker frie, hvis de skal "tvinges" til å velge ham, for ikke å komme i helvete.

Og det merkeligste er at noen fremdeles tror på dette våset!

Gjest en som vil deg vel.
Skrevet

Ja?

Da er jo ikke mennesker frie, hvis de skal "tvinges" til å velge ham, for ikke å komme i helvete.

Og det merkeligste er at noen fremdeles tror på dette våset!

La oss nå si at dette ikke var vås, men harde fakta. Hva ville du ha valgt? Himmelen eller Helvetet?

Skrevet

La oss nå si at dette ikke var vås, men harde fakta. Hva ville du ha valgt? Himmelen eller Helvetet?

Men det er ikke "harde fakta".

Det er fri fantasi, på linje med Spaghettimonsteret.

Hvis Spaghettimonsteret dikterte at du skulle druknes i tomatsaus hvis du ikke spiser spaghetti hver dag, ville du gjort det?

Gjest en som vil deg vel
Skrevet

Men det er ikke "harde fakta".

Det er fri fantasi, på linje med Spaghettimonsteret.

Hvis Spaghettimonsteret dikterte at du skulle druknes i tomatsaus hvis du ikke spiser spaghetti hver dag, ville du gjort det?

Du svarte ikke på spørsmålet mitt og avfeide det med vås. Likedan gjør jeg med ditt spørsmål.

Skrevet

Du svarte ikke på spørsmålet mitt og avfeide det med vås. Likedan gjør jeg med ditt spørsmål.

Ja, forskjellen er at jeg ikke tror på Spaghettimonsteret, men bruker det for å illustrere at den påståtte guden din faller i samme kategori.

Hvem som helst kan finne opp en gud, og lage regler om himmelen og helvete. Hva så? Det er jo en fantasi som menneskene har laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...