Gjest Beinrangel Skrevet 15. september 2001 Del Skrevet 15. september 2001 Hei! Har sett igjennom en del innlegg her nå! Synes alle prater om å slanke seg jeg..! Selv kunne jeg gjerne tenke meg å legge på meg litt...og gudene skal vite at jeg har prøvd! Men jeg klarer det bare ikke, samme hvor mye jeg spiser. Nå skal det jo sies at jeg trener en del da, men skal det ha så mye å si egentlig..!???? Og hvorfor er det liksom helt greit å fortelle noen hvor tynn de er og at de bør legge på seg, mens du helst ikke skal nevne for overvektige at de bør slanke seg???? Bare lurer jeg.... Nå er jeg bare 17 år da, så kanskje det har noe med alderen å gjøre at jeg ikke klarer å legge på meg.....jeg vet ikke! Men hvis noen har noen gode råd blir jeg kjempeglad!!!!!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 15. september 2001 Del Skrevet 15. september 2001 Sakser: Og hvorfor er det liksom helt greit å fortelle noen hvor tynn de er og at de bør legge på seg, mens du helst ikke skal nevne for overvektige at de bør slanke seg???? Ingen av delene er greit, man bør ikke kommentere andres kropp negativt uansett. Når det gjelder hva du kan gjøre for å legge på deg - for det første har det nok mye å si at du ikke er helt utvokst ennå. Også kommer det an på om du trener kondisjon eller styrke. Jeg vil anbefale deg å fokusere mest på styrke en periode framover, muskler veier ganske mye. Samtidig må du prøve å spise 4-5 måltider for dagen, masse grovt brød til frokost og lunsj, masse frukt og grønt og gjerne fet fisk til middag. Kvelds kan f.eks. bestå av salat, egg, suppe el. Melk er bra, helst en liter for dagen. Og du bør alltid spise noe etter trening, karbohydrater er best, banan + yogurt er ypperlig. Men som nevnt over kan det hende formene kommer med alderen, det er ingen grunn til å stresse ennå. Hvis det derimot plager deg veldig mye vil jeg anbefale deg å oppsøke en lege eller en ernæringsekspert som kan lage din helt egen kostplan. På den måten gjør du iallefall ingen "feil". Kroppen er en sårbar organisme... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 15. september 2001 Del Skrevet 15. september 2001 Sakser: Og hvorfor er det liksom helt greit å fortelle noen hvor tynn de er og at de bør legge på seg, mens du helst ikke skal nevne for overvektige at de bør slanke seg???? Ingen av delene er greit, man bør ikke kommentere andres kropp negativt uansett. Når det gjelder hva du kan gjøre for å legge på deg - for det første har det nok mye å si at du ikke er helt utvokst ennå. Også kommer det an på om du trener kondisjon eller styrke. Jeg vil anbefale deg å fokusere mest på styrke en periode framover, muskler veier ganske mye. Samtidig må du prøve å spise 4-5 måltider for dagen, masse grovt brød til frokost og lunsj, masse frukt og grønt og gjerne fet fisk til middag. Kvelds kan f.eks. bestå av salat, egg, suppe el. Melk er bra, helst en liter for dagen. Og du bør alltid spise noe etter trening, karbohydrater er best, banan + yogurt er ypperlig. Men som nevnt over kan det hende formene kommer med alderen, det er ingen grunn til å stresse ennå. Hvis det derimot plager deg veldig mye vil jeg anbefale deg å oppsøke en lege eller en ernæringsekspert som kan lage din helt egen kostplan. På den måten gjør du iallefall ingen "feil". Kroppen er en sårbar organisme... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Hei Beinrangel Det er alltid slik at en som trener trenger mer energi enn en som ikke trener. Dersom vekten din er stabil må du spise mer for å gå opp i vekt. Spiser du ofte nok? Det kan være nyttig å spise minst 4-5 måltider med energirik drikke til (melk, juice) per dag for å klare å innta mer enn du forbruker. Forsøk å søke (gå inn på søk), det er svart på denne type problemer før sommeren. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.