Gå til innhold

Blir man smartere av DOL?

Anbefalte innlegg

Gjest I regret nothing
Skrevet

Det tror jeg. Man får utvidet sin horisont til de grader.

Skrevet

Hei,

Det avhenger jo av hvordan horisonten din var i utgangspunktet! ;-)

Men ja, jeg er enig med deg. Man ser mye rart her. Og lærer en del.

Med vennlig hilsen

Gjest I agree
Skrevet

Har lært mye her jeg,som bør oversettes til RL :-)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg vet ikke om man blir så mye smartere (eller jeg blir hvertfall ikke det jeg forbinder med smartere), men jeg leser mye interessant, får testet standpunktene mine, oppdager nye argumenter og sider av saker, og lærer nye ting.

Så jeg opplever det som berikende i hvertfall :)

Gjest Lotus77
Skrevet

Man lærer i alle fall hva som provoserer og ikke...

så kan man ta det med seg i det daglige ;-)

Gjest solfryd
Skrevet

Underskriver den. Jeg er blitt MYE klokere! :-)

Gjest verinoca
Skrevet

Ja, jeg har lært utrolig mye av folka på DOL! Det er også grunnen til at jeg stadig holder til her etter nesten 12 år.

Skrevet

Nja, det stjeler mye tid da hvor man kunne ha lest noe nyttigere. Men hyggelig er det.

Skrevet

Jeg har lært mye av dol, både om meg selv og andre, jeg har lært mer om samspillet mellom mennesker, jeg har fått mye ny kunnskap. Mye av det kunne jeg selvfølgelig lest meg til på annen måte, men den sosiale læringen hadde jeg ikke klart alene. For meg har dol også vært en sosial treningsarena, som har gjort det lettere å være sosial i rl. Og selv om jeg kunne lest meg til mye på egenhånd, ville jeg neppe gjort det. Tiden jeg bruker på dol er avkoblings- og avslapningstid, ikke tid for konsentrasjon og fokus.

Så, ja, jeg vil si dol har gjort meg smartere.

Skrevet

Ja, jeg har fått innblikk i mange områder av livet som jeg selv ikke har personlig erfaring med - og det har gjort meg rikere og klokere.

Setter veldig stor pris på det mangfoldet som er her, og synes takhøyden er stor for å lufte både små og store saker her. Fint å få innspill fra mange med ulike meninger og erfaringer.

Skrevet

Det kommer an på: leser du mine innlegg vil du sannsynligvis bli smartere. Leser du andres er det mer tvilsomt. Noen vil sågar ha motsatt effekt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Man blir vel ikke akkurat smartere, men jeg har da laert en del her som jeg nok ikke ville hatt greie ellers.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har ei venninne som er psykiatrisk sykepleier og under en samtale nevnte hun at hun var overrasket over at jeg kunne saa mye om temaet. Jeg sa ingeting om at jeg har laert det paa dol:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...