Gå til innhold

Bolig

Gjest hilsen husløs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen enkele produserer mange innlegg ja, men det betyr vel ikke likevel at det er flere uføre her totalt sett enn andre "steder", tenkte jeg.

Har du kikket på navnet på nettstedet du er på?

Med vennlig hilsen

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Dorthe

11

• morsan

4

• Maximia

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noen enkele produserer mange innlegg ja, men det betyr vel ikke likevel at det er flere uføre her totalt sett enn andre "steder", tenkte jeg.

Når folk er på hele dagen, vil jeg nok tenke at det er flere uføre her enn ute i samfunnet.

Gjest verinoca
Skrevet

Men hvem er det som sier at man "må" være det.

Poenget er at det er helt greit å anta at på et nettsted med slike fora, så vil "en del" være uføretrygdet. Selvsagt.

Med vennlig hilsen

Og _jeg_antar at det er på dol som ellers i samfunnet - verken fler eller færre uføretrygdede.

Gjest verinoca
Skrevet

Har du kikket på navnet på nettstedet du er på?

Med vennlig hilsen

Vet du, dette handler ikke om å ha rett sør, det handler om min oppfattelse. Og den er slik den er. Beklager at du ikke kan omvende meg, slik din mission her i livet er.

Gjest verinoca
Skrevet

Når folk er på hele dagen, vil jeg nok tenke at det er flere uføre her enn ute i samfunnet.

Kanskje det er lettere å få tak i de uføre her. Men jeg tror fremdeles ikke at det er flere uføretrygdede her totalt sett. :-)

Skrevet

Og _jeg_antar at det er på dol som ellers i samfunnet - verken fler eller færre uføretrygdede.

Selvsagt er det flere på et medisinsk nettsted, på samme måte som det er flere gamle på eldrehjem.

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Selvsagt er det flere på et medisinsk nettsted, på samme måte som det er flere gamle på eldrehjem.

Med vennlig hilsen

Vel, man kan godt være syk eller ha en midlertidig eller kronisk diagnose uten å være uføretrygdet.

Skrevet

Vet du, dette handler ikke om å ha rett sør, det handler om min oppfattelse. Og den er slik den er. Beklager at du ikke kan omvende meg, slik din mission her i livet er.

''Vet du, dette handler ikke om å ha rett sør, det handler om min oppfattelse.''

:humrer:

"Jeg har bestemt meg; ikke plag meg med fakta!"

Du kan selvsagt oppfatte at hele DOL er befolket av lilla papegøyer for meg, men det er åpenbart at et medisinsk nettsted har flere syke og uføre enn en gjennomsnittsside.

Skrevet

Vel, man kan godt være syk eller ha en midlertidig eller kronisk diagnose uten å være uføretrygdet.

Selvsagt kan man det. Poenget er at på et medisinsk nettsted så vil flere enn gjennomsnittet være uføretrygdet.

Det overrasker ingen.

Gjest verinoca
Skrevet

''Vet du, dette handler ikke om å ha rett sør, det handler om min oppfattelse.''

:humrer:

"Jeg har bestemt meg; ikke plag meg med fakta!"

Du kan selvsagt oppfatte at hele DOL er befolket av lilla papegøyer for meg, men det er åpenbart at et medisinsk nettsted har flere syke og uføre enn en gjennomsnittsside.

Jada, Sør kommer med fakta, fløtt dere alle andre. Typisk deg. Dette handler altså ikke om fakta, men min oppfattelse, og beklager - den er som den er. :-)

Skrevet

Kanskje det er lettere å få tak i de uføre her. Men jeg tror fremdeles ikke at det er flere uføretrygdede her totalt sett. :-)

Det tror jeg, men det får vi aldri vite og nå gjorde du meg nysgjerrig ;o)

Skrevet

Selvsagt kan man det. Poenget er at på et medisinsk nettsted så vil flere enn gjennomsnittet være uføretrygdet.

Det overrasker ingen.

Hør her Sør - vi er faktisk veldig mange damer her som har dumpet innom DOL mens vi var gravide, og har blitt her pga miljøet.

De aller fleste her er jo helt vanlige folk, med sine små og store plager, som resten av befolkningen.

Jeg deler veronica sitt syn at det er stor sannsynlighet for at endelen uføretrygdede her på DOL er omtrent som gjennomsnittet av befolkningen.

Skrevet

Jada, Sør kommer med fakta, fløtt dere alle andre. Typisk deg. Dette handler altså ikke om fakta, men min oppfattelse, og beklager - den er som den er. :-)

Som du kverulerer.

Skrevet

Hør her Sør - vi er faktisk veldig mange damer her som har dumpet innom DOL mens vi var gravide, og har blitt her pga miljøet.

De aller fleste her er jo helt vanlige folk, med sine små og store plager, som resten av befolkningen.

Jeg deler veronica sitt syn at det er stor sannsynlighet for at endelen uføretrygdede her på DOL er omtrent som gjennomsnittet av befolkningen.

For det første så forstår jeg faktisk ikke at det skulle gjøre noe fra eller til om det er over gjennomsnitt mange uføretrygdede her. Hva så liksom? Selv om det var mange ganger over gjennomsnittet?

Ville det gjort noe?

Poenget er jo at det er helt OK å anta at det er flere uføre på et medisinsk nettsted (som DOKTOR Online er), enn på andre fora.

Jeg fatter ikke engang at det skal bety noe som helst?

Med vennlig hilsen

Skrevet

For det første så forstår jeg faktisk ikke at det skulle gjøre noe fra eller til om det er over gjennomsnitt mange uføretrygdede her. Hva så liksom? Selv om det var mange ganger over gjennomsnittet?

Ville det gjort noe?

Poenget er jo at det er helt OK å anta at det er flere uføre på et medisinsk nettsted (som DOKTOR Online er), enn på andre fora.

Jeg fatter ikke engang at det skal bety noe som helst?

Med vennlig hilsen

Selvsagt gjør det ingentng dersom det er slik du tror.

Jeg har imidlertid inntrykk av at de fleste her er i jobb.

Skrevet

''Her virker det som dere mener man skal ha en større opphopning av trygdede her enn det er ellers.''

Ja, det tror jeg trygt du kan anta. Med fora som "trygdespørsmål", "psykiatri", "kroniske sykdommer" osv osv osv, så er det klart at det vil være flere tilfeller her enn i gjennomsnittsbefolkningen.

Gjør det noe? Hvorfor er det en sak?

Med vennlig hilsen

'' Med fora som "trygdespørsmål", "psykiatri", "kroniske sykdommer" osv osv osv, så er det klart at det vil være flere tilfeller her enn i gjennomsnittsbefolkningen.''

Men det er ikke så mye "æksjen" på de foraene der, kanskje med unntak av 'psykiatri', hvor det er noen gjenganger som produserer mye.

Ellers er det jo flest innlegg på "Åpent", og det av kreti og pleti som ikke nødvendigvis er her pga at dette "egentlig" er et medisinsk nettsted.

Så man må 'vekte' forumene litt ut fra andel brukere i hvert forum, og da blir det ikke nødvendigvis sjanse for så mange flere uføretrygdede (på Åpent) enn på ikke-medisinske forum,

tror

Skrevet

'' Med fora som "trygdespørsmål", "psykiatri", "kroniske sykdommer" osv osv osv, så er det klart at det vil være flere tilfeller her enn i gjennomsnittsbefolkningen.''

Men det er ikke så mye "æksjen" på de foraene der, kanskje med unntak av 'psykiatri', hvor det er noen gjenganger som produserer mye.

Ellers er det jo flest innlegg på "Åpent", og det av kreti og pleti som ikke nødvendigvis er her pga at dette "egentlig" er et medisinsk nettsted.

Så man må 'vekte' forumene litt ut fra andel brukere i hvert forum, og da blir det ikke nødvendigvis sjanse for så mange flere uføretrygdede (på Åpent) enn på ikke-medisinske forum,

tror

Enig med deg, morsan.

Skrevet

Selvsagt gjør det ingentng dersom det er slik du tror.

Jeg har imidlertid inntrykk av at de fleste her er i jobb.

Jeg tror da også de fleste her er i jobb, og skrev da ikke at "alle" var uføretrygdet.

Hvis du leser trådstarters innlegg så skrev han/hun at "en del" var uføretrygdet, og jeg ser overhodet ikke noe galt med å skrive det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror da også de fleste her er i jobb, og skrev da ikke at "alle" var uføretrygdet.

Hvis du leser trådstarters innlegg så skrev han/hun at "en del" var uføretrygdet, og jeg ser overhodet ikke noe galt med å skrive det.

Med vennlig hilsen

Nå tror jeg du ror litt. Jeg er ikke uenig i utsagnet "det er en del uføretrygdede på DOL". Det er selvsagt at noen her er uføretrygdede, noe annet ville vært rart.

Jeg er uenig i at du skrev at du antok at siden DOL er et såkalt medisinsk nettsted, så tror du at det er flere uføretrygdede her enn i resten av befolkningen.

Skrevet

tror

Jeg har ikke skrevet noe om at det skal være så veldig mange uføretrygdede her, men at trådstarter ikke kan klandres for å anta at det er "en del", og at jeg er rimelig sikker på at det ligger over landsgjennomsnittet.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...