Gå til innhold

Bolig

Gjest hilsen husløs

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg tror det varierer litt jeg, alt etter hvilket forum som for øyeblikket er "flavour of the month."

For noen år siden skulle en tro halve Norges befolkning enten adopterte eller gikk gjennom prøverørsbehandling, ut fra hva innlegg som ble postet på DOL . Nå har disse brukerne flyttet over på annet forum,og det er ingen på DOL som adopterer mer.... ;-(

Psykiatri dominerer veldig for tiden, mer enn det gjorde før. (Jepp - mange års DOL-erfaring her... ;-)) Og dermed mange uførtrygdede vil jeg tro. Neste år er det kanskje noe helt annet.

Ja, det stemmer. Samme inntrykk har jeg, men psykiatri har det vel vaert stor aktivitet paa en del aar naa.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Dorthe

11

• morsan

4

• Maximia

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kommer ofte inn sent ja og avslutter sent og er stuptroett naar klokka ringer 6.30. Angrer alltid like mye, men laerer aldri:)

Du må søke uføretrygd, slik at du kan være her mer! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Du må søke uføretrygd, slik at du kan være her mer! ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg faar vente til jeg blir pensjonist jeg, tror jeg. Da sitter jeg vel her og raadfoerer meg med andre bestemoedre:)

Skrevet

Ca 350 000 i Norge, som er ca 7% av befolkningen.

Med vennlig hilsen

Trodde vel faktisk at det var flere enn 7% som var uføretrygdet. Men ok.

Hvor mange aktive DOL'ere tror du er her, hvis vi definerer aktive DOL'ere som de som er her minst 2 ganger i uka?

50? - Da skal det være minst 4 uføretrygdede her for å være overrepresentert.

100? - Da skal det være minst 8 uføretrygdede her for å være overrepresentert.

Vel - mulig du har rett, men det er nok ikke stor overrepresentativiet.

Skrevet

Jeg kommer ofte inn sent ja og avslutter sent og er stuptroett naar klokka ringer 6.30. Angrer alltid like mye, men laerer aldri:)

Jeg vet hvordan det er. Husker for noen år siden da ungene bodde hjemme og la seg seint og jeg satt om natten og skulle på jobb dagen etter...

Skrevet

Hvor mange aktive DOL'ere tror du er her, hvis vi definerer aktive DOL'ere som de som er her minst 2 ganger i uka?

Jeg tror det er vanskelig å komme frem til et tall. Det avhenger vel også litt om man teller med de som er i de forskjellige "uføre-variantene", osv.

Jeg tror, for øvrig, ikke at det er så veldig overrepresentert.

Med vennlig hilsen

Skrevet

At mange som nå er på åpent kom til DOL pga. andre (sykdomsrelaterte) fora som ikke er aktive nå.

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor det skal være "kontroversielt" at flere på DOL enn gjennomsnittet er uføre. Det virker åpenbart for meg.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke sagt at det var kontroversielt. Har heller ikke sagt at det var negativt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg vet hvordan det er. Husker for noen år siden da ungene bodde hjemme og la seg seint og jeg satt om natten og skulle på jobb dagen etter...

Ja, da ungene var smaa fikk vi ha kveldene for oss selv. Slik er det ikke lenger, men det er ikke noe arbeid lenger med mine to eldste da. Bare den yngste som krever litt naa.

Synes det er deilig med store barn jeg. Jeg synes ikke det er saa mange aar siden jeg hadde et innlgg om tidsklemma her paa dol. Da synes jeg at jeg floey mye fra det ene til det andre og var alltid stressa.

Plutselig saa er alt dette over og jeg skjoenner ikke hvor tiden har blitt av? Men det er deilig da:)

Skrevet

''Trodde vel faktisk at det var flere enn 7% som var uføretrygdet. ''

Jeg antar at Sør mener 7% av den totale befolkningen. Men hvis vi tar bort barn og alderspensjonister, vil jo andelen uføretrygdede stige.

Skrevet

''Trodde vel faktisk at det var flere enn 7% som var uføretrygdet. ''

Jeg antar at Sør mener 7% av den totale befolkningen. Men hvis vi tar bort barn og alderspensjonister, vil jo andelen uføretrygdede stige.

Jeg spurte ham vel om det tror jeg? Prosentandel av den voksne befolkningen i yrkesaktiv alder.

Men jeg tror han svarte på prosentandel av totalbefolknigen ja.

Skrevet

Ja, da ungene var smaa fikk vi ha kveldene for oss selv. Slik er det ikke lenger, men det er ikke noe arbeid lenger med mine to eldste da. Bare den yngste som krever litt naa.

Synes det er deilig med store barn jeg. Jeg synes ikke det er saa mange aar siden jeg hadde et innlgg om tidsklemma her paa dol. Da synes jeg at jeg floey mye fra det ene til det andre og var alltid stressa.

Plutselig saa er alt dette over og jeg skjoenner ikke hvor tiden har blitt av? Men det er deilig da:)

Jeg vet ikke jeg. Jeg savner ungene og synes aldri jeg ser de nok :o)

Skrevet

Det har kanskje litt med alder å gjøre?

Bolig er vel et område hvor man bruker tid på å kjøpe seg opp til noe større. Man starter i det små med å leie, så kjøper man et lite sted osv. osv.

Gjest my xxxxxxxxxxxx
Skrevet

Jeg er gift og har full jobb og hus nå,

men min eks som var og er uføretrygdet eier en leilighet, og det er takket være meg...

Før det ble slutt kjøpte vi den sammen,

det var pga jeg hadde fast jobb og inntekten min ble lagt sammen med hans trygd at vi fikk lån.

Så ble det slutt, jeg orket ikke bo der og lot ham kjøpe meg ut...

og vet du, han fikk faktisk hjelp av NAV eller sossen til å betale meg ut. Husker ikke åssen det var, men det ble som et slags lån fra de og de stilte med garanti osv.

Årsaken var at psykiateren mente det var psykiske grunner som gjorde at han måtte beholde boligen.......

De har tatt kontroll over økonomien hans da slik at mesteparten av pengene går til

et kontor som betaler regninger, så har han selv bare litt til livsopphold. Han klarer nemlig ikke styre pengene selv (bruker opp 90 % av "lønna si" lønningsdagen.).

Så hadde det ikke vært for meg hadde han ikke klart å eie boligen,

og ikke minst god hjelp av det offentlige.....

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg vet ikke jeg. Jeg savner ungene og synes aldri jeg ser de nok :o)

Det skjoenner jeg:) Om ett aar flytter den eldste her ogsaa. Den midterste skal naa ihvertfall bo hjemme i 3 aar til:)

Skrevet

Det skjoenner jeg:) Om ett aar flytter den eldste her ogsaa. Den midterste skal naa ihvertfall bo hjemme i 3 aar til:)

Her bor det ingen for øyeblikket, men minstemann kommer på mandag. Men han er blitt stor han også...

Skrevet

Jeg er uføretrygdet og fikk startlån hos kommunen med en ramme på 1mill til å kjøpe leil. Jeg måtte et stykke ut av byen for å kjøpe til den prisen, men det har gått helt fint.

Gjest Lotus77
Skrevet

Fordi så mange skriver om dagen og man kan rett og slett ikke ha tid til å skrive så mange innlegg som mange gjør mens de er på jobben. Oslo Kommune har jo ikke engang internett på sine arbeidsplasser, bare intranett

Det har jo vært ferietid også nå da :)

Dessuten har mange tilgang til internett på jobb, så de sniker seg nok til litt DOL innimellom....

SKjønner ikke at DOL skal være så mye bedre enn facebook. På jobben min ble facebook stengt.

Gjest Kommuneansatt
Skrevet

Fordi så mange skriver om dagen og man kan rett og slett ikke ha tid til å skrive så mange innlegg som mange gjør mens de er på jobben. Oslo Kommune har jo ikke engang internett på sine arbeidsplasser, bare intranett

Jeg hadde ikke klart å jobben en plass der de ikke har internett. Bruker det mye i jobben også. Høres litt merkelig ut.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å jobben en plass der de ikke har internett. Bruker det mye i jobben også. Høres litt merkelig ut.

Jeg har jobbet tre steder i Oslo kommune og vi hadde ikke internett noe steder og dattera mi sier at de ikke har internett der hun jobber nå heller. Så det er nok forskjellig.

Gjest kommunalt ansatt
Skrevet

Jeg har jobbet tre steder i Oslo kommune og vi hadde ikke internett noe steder og dattera mi sier at de ikke har internett der hun jobber nå heller. Så det er nok forskjellig.

Hvis det er i helse eller lignende kan jeg skjønne det. Men i administrative stillinger høres det litt mer vanskelig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...