Gå til innhold

Bikkjer løse på stranden

Gjest Enkelte hundeeiere må skjerpe seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hytte et sted med mange andre hytter. Og det går en flott sti til en liten strand som benyttes av folk i området.

En hytteeier har hytten sin i nærheten av stranden. Vedkommende slipper ganske enkelt ut hunden sin for å lufte den. Eieren er ikke selv med, og hunden både tisser og bæsjer rundt omkring på den lille stranden.

Dessverre er jeg ikke helt sikker på hvem som eier bikkja, da det er uklart hvor den kommer fra.

Mulig den har løpt gjennom et par hager el., det ser vi ikke fra stranden. Og den er veldig rask når den løper tilbake. Pga. skråning oppover og relativt tett vegetasjon, ser vi ikke hvor den løper.

Det er uansett forferdelig irriterende og i dag hadde jeg bare lyst til å ta med meg hunden og ringe etter Falken (eller hvem det nå er som kan komme og hente løsbikkjer).

Eieren må da ta ansvar for bikkja si, og betale ut et par tusen (eller deromkring) for å få den tilbake.

Har hørt om andre som har gjort det.

En annen mulighet er å sende et skriv ut til alle hytteeierne om dette, og håpe den som eier bikkja slutter med dette?

Eller få opp et skilt/informasjonsskilt om at hunder må holdes i bånd pga....

Har ikke sett bikkja så mange ganger der selv, men ser jo dritten etter den når vi er der, og andre naboer har observert akkurat det samme og irriterer seg de også.

Hmmm...Forslag til hva som kan gjøres?

Skrevet

Æsj, så irriterende!

Hva med å fange hunden og henge en lapp på halsbåndet der dere gir tydelig beskjed om hva dere mener? Da kommer beskjeden direkte til eier. ;)

Hvis det ikke bedrer seg, ville jeg fanget den igjen, og kjørt den til Falken.

Onsdag1365380628
Skrevet

Det mest fornuftige er vel å finne ut hvem som eier hunden og si ifra direkte. Det er båndtvang så en slik handlemåte er ikke på noen måte akseptabel.

Skrevet

Fy så irriterende!

Det skulle nesten ha vært førerkort for å ha bikkje :P. Rundskriv var ikke noe dårlig ide. Om dette er noe som irriterer andre hytteeiere i området er det jo viktig at det blir tatt tak i, at dere går sammen om det for å finne ut hvem som eier hunden. Å få masse hundritt og mas rundt seg (særlig der man er for å slappe av liksom) er jo helt håpløst, må være veldig frustrerende! Jeg ville vurdere å kontakte kommunen med spørsmål om å få satt opp skilter om båndtvang.

Hvis ikke noe funker, anbefaler jeg og Falken.

Skrevet

Fy så irriterende!

Det skulle nesten ha vært førerkort for å ha bikkje :P. Rundskriv var ikke noe dårlig ide. Om dette er noe som irriterer andre hytteeiere i området er det jo viktig at det blir tatt tak i, at dere går sammen om det for å finne ut hvem som eier hunden. Å få masse hundritt og mas rundt seg (særlig der man er for å slappe av liksom) er jo helt håpløst, må være veldig frustrerende! Jeg ville vurdere å kontakte kommunen med spørsmål om å få satt opp skilter om båndtvang.

Hvis ikke noe funker, anbefaler jeg og Falken.

Å høre med kommunen ang. skilt var ikke så dumt!

Skrevet

Det mest fornuftige er vel å finne ut hvem som eier hunden og si ifra direkte. Det er båndtvang så en slik handlemåte er ikke på noen måte akseptabel.

Ja, enig i at jeg bør snakke med eieren.

Bør vel bare ta en runde til ulike hytter nær stranda.

Så får jeg håpe at jeg treffer rette vedkommende, eller noen kan fortelle meg hvor jeg treffer h*n.

Men, om vedkommende er arrogant og lite imøtekommende, så mener jeg at hensynet til allmennheten veier mye tyngre, og noe annet bør gjøres..

Skrevet

Æsj, så irriterende!

Hva med å fange hunden og henge en lapp på halsbåndet der dere gir tydelig beskjed om hva dere mener? Da kommer beskjeden direkte til eier. ;)

Hvis det ikke bedrer seg, ville jeg fanget den igjen, og kjørt den til Falken.

Det var en lur idé!

Skrevet

Det beste er å slå hunden ihjel å legge den på trappa til vedkommende. Det nest beste er å slå eieren ihjel og legge han på trappa til kjerringa (el omvendt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...