Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snart sprek

Hei. Jeg er en dame på 31 som har startet å trene nå i år, etter noen år med relativt lite aktivitet. Startet opp ganske forsiktig med rolig gange over noen uker, deretter med hurtig gange og nå jogger jeg. I den senere tid har jeg kjent en smerte som starter ved venster hofte, videre nedover og til fremsiden av låret og kneet. Har tatt det med ro i en uken, men kjenner fremdeles smerten når jeg går / jogger. Jeg lurer på hva som skal til for at smerten skal gi seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351707-smerter-i-l%C3%A5r-og-hofte-ved-jogging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Etter endel rolige år virker det for meg som om du har gjort det meste riktig. Du har startet med å gå turer for så etter en tid gradvis gått over til jogging. At du nå har smerter/vondt fra hofte, nedover låret mot kneet, kan være at det likevel har blitt en noe for brå overgang fra ett rolig og sedat liv. Hvis det siste er tilfelle, burde nok en ukes ro ha ført til at det vonde ble borte. Har du prøvd å sykle ? Spesielt hvis kroppsvekten er i overkant er det en fin aktivitet som ikke belaster bena. Hvis dette vedvarer tross variende form for aktivitet ,synes jeg du skal bestille en time hos fastlegen din, Forslag om noe mer enn dette tror jeg ikke er riktig av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...