vanilje Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Jeg er totalt struts når det gjelder egen økonomi og budsjett, men nå har jeg regnet sammen hva jeg har brukt på matbutikker den siste mnd. Jeg kom frem til ca 4300,- . Er det et veldig høyt beløp? Normalt? Som overskriften sier så er jeg singel... 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Det var mye. Vi er tre voksne personer og bruker kr 6.400 til husholdning i gjennomsnitt pr. måned. 0 Siter
lu30 Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Det var mye. Vi er tre voksne personer og bruker kr 6.400 til husholdning i gjennomsnitt pr. måned. Har ikke tenkt så mye over det egentlig, det som går det går. Men mellom 1-2000 pr uke tipper jeg. To voksne og ett barn. 0 Siter
Elis31 Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Her tror jeg du kan få god hjelp til å sette opp et eget budsjett. http://www.dinside.no/2436/nytt-budsjett-paa-dinside 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Jeg synes ikke det er veldig høyt. Det er mye dyrere med en i husholdningen enn når det blir flere. Det er likevels såpass høyt at hvis du blir mer bevisst på det så kan du bruke en god del mindre. Tenk for det første på om du kaster mye mat. Planlegg innkjøpene mer nøye. Er dette med cafe- og restaurantbesøk? I så fall sett deg maksimum som du tillater deg å bruke på slikt. Kjøp store enheter av rengjøringsmidler og slikt som ikke går ut på dato. Og kjøp aldri mer enn det du planlegger å spise. Tenk deg hvis en familie på fire brukte 18000 kr. i måneden. Det hadde vært veldig høyt. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Jeg synes ikke det er veldig høyt. Det er mye dyrere med en i husholdningen enn når det blir flere. Det er likevels såpass høyt at hvis du blir mer bevisst på det så kan du bruke en god del mindre. Tenk for det første på om du kaster mye mat. Planlegg innkjøpene mer nøye. Er dette med cafe- og restaurantbesøk? I så fall sett deg maksimum som du tillater deg å bruke på slikt. Kjøp store enheter av rengjøringsmidler og slikt som ikke går ut på dato. Og kjøp aldri mer enn det du planlegger å spise. Tenk deg hvis en familie på fire brukte 18000 kr. i måneden. Det hadde vært veldig høyt. 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Du må huske at det ikke bare er mat man kjøper på supermarkedet. Det er vaskepulver, såpe, tannbørster, deodorant, og veldig mye annet som ikke sorterer under "mat" i budsjettet (med mindre du har en meget sær diett! ;-) ) Med vennlig hilsen 0 Siter
vanilje Skrevet 19. august 2010 Forfatter Skrevet 19. august 2010 Du må huske at det ikke bare er mat man kjøper på supermarkedet. Det er vaskepulver, såpe, tannbørster, deodorant, og veldig mye annet som ikke sorterer under "mat" i budsjettet (med mindre du har en meget sær diett! ;-) ) Med vennlig hilsen Ja, alt sånn annet er også inni den summen. Har kun lagt sammen alle trekkene på kortet fra matbutikker. Men greit å vite at det nok er litt høyt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.