Gå til innhold

singel og utgifter til mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt struts når det gjelder egen økonomi og budsjett, men nå har jeg regnet sammen hva jeg har brukt på matbutikker den siste mnd. Jeg kom frem til ca 4300,- . Er det et veldig høyt beløp? Normalt?

Som overskriften sier så er jeg singel...

Gjest ingen nick
Skrevet

Det var mye. Vi er tre voksne personer og bruker kr 6.400 til husholdning i gjennomsnitt pr. måned.

Skrevet

Det var mye. Vi er tre voksne personer og bruker kr 6.400 til husholdning i gjennomsnitt pr. måned.

Har ikke tenkt så mye over det egentlig, det som går det går.

Men mellom 1-2000 pr uke tipper jeg.

To voksne og ett barn.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg synes ikke det er veldig høyt. Det er mye dyrere med en i husholdningen enn når det blir flere. Det er likevels såpass høyt at hvis du blir mer bevisst på det så kan du bruke en god del mindre.

Tenk for det første på om du kaster mye mat. Planlegg innkjøpene mer nøye. Er dette med cafe- og restaurantbesøk? I så fall sett deg maksimum som du tillater deg å bruke på slikt. Kjøp store enheter av rengjøringsmidler og slikt som ikke går ut på dato. Og kjøp aldri mer enn det du planlegger å spise.

Tenk deg hvis en familie på fire brukte 18000 kr. i måneden. Det hadde vært veldig høyt.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg synes ikke det er veldig høyt. Det er mye dyrere med en i husholdningen enn når det blir flere. Det er likevels såpass høyt at hvis du blir mer bevisst på det så kan du bruke en god del mindre.

Tenk for det første på om du kaster mye mat. Planlegg innkjøpene mer nøye. Er dette med cafe- og restaurantbesøk? I så fall sett deg maksimum som du tillater deg å bruke på slikt. Kjøp store enheter av rengjøringsmidler og slikt som ikke går ut på dato. Og kjøp aldri mer enn det du planlegger å spise.

Tenk deg hvis en familie på fire brukte 18000 kr. i måneden. Det hadde vært veldig høyt.

Skrevet

Du må huske at det ikke bare er mat man kjøper på supermarkedet. Det er vaskepulver, såpe, tannbørster, deodorant, og veldig mye annet som ikke sorterer under "mat" i budsjettet (med mindre du har en meget sær diett! ;-) )

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du må huske at det ikke bare er mat man kjøper på supermarkedet. Det er vaskepulver, såpe, tannbørster, deodorant, og veldig mye annet som ikke sorterer under "mat" i budsjettet (med mindre du har en meget sær diett! ;-) )

Med vennlig hilsen

Ja, alt sånn annet er også inni den summen. Har kun lagt sammen alle trekkene på kortet fra matbutikker.

Men greit å vite at det nok er litt høyt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...