Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skuffetnå

Denne uka er min første slankeuke. Har gått på tredemølla tre kvelder denne uka, kuttet ut brød, poteter og ris. Ikke drukket brus og spist svært lite godteri.

Må si jeg ble skuffet da vekta bare hadde gått fra 63,5 til 63,2.

Spister en 300g biff i går kveld, kan den utgjøre et pat hundre gram?

Mistet nesten lysten på å fortsette jeg.

Ønsker i første omgang å gå ned til 60, men orker ikke gå på en super-slankekur heller.

Leser om de som går ned 1kg i uka, hvordan klarer de det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352005-kun-300g-p%C3%A5-en-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå ned 0,5-1,0 kg pr uke anses som perfekt. Du er ikke langt unna 0,5, og skal være veldig fornøyd. :-)

Jo mer man legger i slankekuren, jo mer går man ned. MEN: Det er vel ikke så lurt å kjøre beinhardt på en _slankekur_, den vil jo gå over og når du da går tilbake til ordinære vaner kommer kiloene på igjen.

Det beste er å gjøre en livsstilsendring, slik at du forblir slankere. Og om du da går ned 0,3 kg pr uke, eller 0,6 - det er ikke vesentlig.

Skal du gå ned fortere, må du enten legge om kostholdet mer, trene mer eller helst begge deler. Men tenk deg om først, om du greier å ha det slik resten av livet.

Lykke til! :-)

Hvor lenge og hvor fort har du gått på tredemølla? Kanskje du skulle gått lenger/fortere. Eller så kan det være at kroppen binder mer vann hvis du har trent hardt.

En ting skjønner jeg ikke, du har kuttet ut poteter, ris og brød, men spist litt godteri? Hvorfor? Godteri er mye verre. Er dette et kosthold du kan tenke deg å fortsette med?

Hvor mye du går ned på en uke har også sammenheng med hvor mye du veier. Veier du lite, går du ned mindre enn om du veier mye. Du har tre og en halv kilo du vil ned. Og har gått ned 300 gram. Det virker lite, men du er på vei. Og hvis du fortsetter sånn vil du nå målet.

En annen ting som påvirker vekta er hvor du er i menssyklusen.

Hold ut noen uker til før du gir opp.

Gjest skuffetnå:(

Hvor lenge og hvor fort har du gått på tredemølla? Kanskje du skulle gått lenger/fortere. Eller så kan det være at kroppen binder mer vann hvis du har trent hardt.

En ting skjønner jeg ikke, du har kuttet ut poteter, ris og brød, men spist litt godteri? Hvorfor? Godteri er mye verre. Er dette et kosthold du kan tenke deg å fortsette med?

Hvor mye du går ned på en uke har også sammenheng med hvor mye du veier. Veier du lite, går du ned mindre enn om du veier mye. Du har tre og en halv kilo du vil ned. Og har gått ned 300 gram. Det virker lite, men du er på vei. Og hvis du fortsetter sånn vil du nå målet.

En annen ting som påvirker vekta er hvor du er i menssyklusen.

Hold ut noen uker til før du gir opp.

Jeg mente jeg har spist svært lite godteri i forhold til hva jeg har gjort tidligere.

Jeg går 6km på 40min på tredemølla, forbrenner ca 350kcal.

Kan jo øke til å gå en time.

Jeg mente jeg har spist svært lite godteri i forhold til hva jeg har gjort tidligere.

Jeg går 6km på 40min på tredemølla, forbrenner ca 350kcal.

Kan jo øke til å gå en time.

Seks km på 40 minutter høres bra ut. Hvis du skal øke ville jeg økt antall kvelder, ikke tiden på tredemølla. Kanskje du kan legge til en kveld eller to med enkel styrketrening?

Jeg holder fast ved det jeg skrev, 300 g på en uke er bra. Du trenger ikke stresse med å gå ned mer.

Hvis du føler at du trenger noe ekstra å kose deg med, kan nøtter fungere? Det er mye kalorier i det, men ikke så mye karbohydrater som godteri. (Og siden du har kuttet ut brød, poteter og ris antar jeg du har satset på lavkarbo.) Eller så kan du prøve bær og vaniljeyoghurt, som anbefalt i tråden over her.

Lykke til videre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...