Gå til innhold

Tips til kos for oss som ønsker en slank linje..

Anbefalte innlegg

Gjest sunnereliv

Stor tallerken med kos: 50g bringebær + 50g blåbær + 50g bjørnebær + 100 g vanlijeyoughurt fra Tine = 17,5 kcal + 20 kcal + 30 kcal + 96 kcal (58 hvis du velger den litt mindre søte JA varianten. = 164,5 kcal. (eller 124,5 kcal med Tine JA youghurt)

NYDELIG!!!

Denne porsjonen er så stor at den fungerer som et måltid :-) Også godt bare med Blåbær og Bringebær.

Bærene kjøpes i FRYSEDISKEN, og prisen blir da i overkant av 25 kr for hver pakke bær = ca 75 kr + 15 kr for yougurten = 90 Kr. Eller rundt 65 kr for kun bringebær og blåbær.

Høres dyrt ut?

Vell, det blir til mange porsjoner. Og bærene tåler kjøleskap noen dager...

Og hva koster 1 brus + en potetgull + litt smågodt? Er det dyrt?

Vet ikke hvorfor jeg plutselig ivret sånn for å dele dette, men for meg har det å kunne spise dette som et måltid,og evt lage meg en liten (mye mindre enn denne oppskrifta) dessert gjort overgangen til en sunn livsstil mye enklere..

ENJOY :-)

Og masse lykke til alle sammen!

Fortsetter under...

Det må jeg prøve.

Kan du si noe om omtrentlig hvor mye 50 gram bær er? Spiseskjeer? En halv desiliter? Og omtrent hvor mange porsjoner holder en pakke bær til?

Jeg har brukt en del vaniljeyoghurt og kanel sammen med eple, det er også veldig godt.

Gjest sunnereliv

Det må jeg prøve.

Kan du si noe om omtrentlig hvor mye 50 gram bær er? Spiseskjeer? En halv desiliter? Og omtrent hvor mange porsjoner holder en pakke bær til?

Jeg har brukt en del vaniljeyoghurt og kanel sammen med eple, det er også veldig godt.

Kan ikke si noe om hvor mye det ca er, men det er jo lett å finne ut selv ved å bruke en kjøkkenvekt.

Hvor mange porsjoner det blir kommer an på hvor mye man spiser hver gang. Ved de gigantiske porsjonene ovenfor så holder 900g bær til 6 porsjoner. Youghurten holder til 5. Men det er veeldig store porsjoner da... Tenker man å bare spise bittelitt til dessert hver dag så vil jeg anbefale å bare kjøpe to sorter bær.

Prøv deg frem :-)

Gjest sunnereliv

Takk for tipset....eventuelt kan man plukke bærene selv, så får man trim også...og da blir det veldig billig!

Selvplukking er nok best ja :-) Men for de som av forskjellige årsaker ikke får plukket selv så fungerer bærene i frysedisken utmerket..

I tillegg til at denne kosen ikke er direkte fetende i seg selv, så inneholder den enormt mye antioksidanter, og en del fiber vil jeg tro :-)

Selvplukking er nok best ja :-) Men for de som av forskjellige årsaker ikke får plukket selv så fungerer bærene i frysedisken utmerket..

I tillegg til at denne kosen ikke er direkte fetende i seg selv, så inneholder den enormt mye antioksidanter, og en del fiber vil jeg tro :-)

''I tillegg til at denne kosen ikke er direkte fetende i seg selv, så inneholder den enormt mye antioksidanter, og en del fiber vil jeg tro :-)''

Og sukker... Den yoghurten inneholder 13% sukker. Jeg ville brukt yoghurt naturell og evt. litt sukrin (eller annen søtning), da påvirkes ikke blodsukkeret noe særlig heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...