Mrs D Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 ''Joda, så jo at de fleste ikke hadde særnorske bokstaver'' .... dessuten ville jeg vært mindre bekymret for skandinaviske bokstaver (type Ø eller Ö i Bjørn) enn for navn som er "umulige" å uttale eller har sære betydninger på andre språk. Alle vet vel f.eks. hva navnet Simen oppfattes som på engelsk. Eller Randi. Er enig i at det er like ille. Utelukker helst begge deler, jeg. Hehe 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Hva med Elias og Ida? Pent det også. Egentlig så kommer jeg ikke på noe navn som ikke er pent. 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Eller Randi. Er enig i at det er like ille. Utelukker helst begge deler, jeg. Hehe Re. hva navn uttales som på engelsk: Randi bør i særdeleshet unngås hvis etternavnet er Hole! Eller hva med Simen Sørås? *ho ho* 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 ''Joda, så jo at de fleste ikke hadde særnorske bokstaver'' .... dessuten ville jeg vært mindre bekymret for skandinaviske bokstaver (type Ø eller Ö i Bjørn) enn for navn som er "umulige" å uttale eller har sære betydninger på andre språk. Alle vet vel f.eks. hva navnet Simen oppfattes som på engelsk. Oi, det med Simen hadde jeg faktisk ikke tenkt på før du skrev det her! *ha ha* Takk & pris at vi ikke kalte ungen det, da. Ikek at vi tenkte på det heller, men jeg har alltid hatt en liten forkjælighet for navnet pgs Kjell Aukrusts bøker. 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Jeg liker korte, relativt enkle navn uten all verdens varianter når det gjelder stavemåte. Minstemann ville antakelig hett Tone hvis han hadde blitt jente. Med datteren vår var Eirin og Mari høyt på lista, men vi valgte til slutt noe annet. I perioder er hun litt sur fordi vi ikke kalte henne Mari. Hadde vi brukt Eirin på henne, ville lillebroren kanskje fått navnet Geir. Noen andre guttenavn jeg liker: Harald / Håvard / Hallvard, Eivind / Øyvind, Ivar, Egil og Jørgen. Håpløst gammeldags, altså. Jentenavn: Maja, Lone, Tove, Torill, Svanhild - Marita og Ingeborg hvis det skal være litt flere stavelser. Og så synes jeg Juni er fint, men det er for sjeldent til at jeg ville brukt det, spesielt ikke nå som alle forbinder det med Hotel Cæsar. En kollega fikk nylig datter nr. to, da var jeg med på å heie fram Margrethe blant alternativene de hadde på lista. ''Og så synes jeg Juni er fint, men det er for sjeldent til at jeg ville brukt det, spesielt ikke nå som alle forbinder det med Hotel Cæsar. '' *s* Jeg som ikke ser på Hotel Cæsar forbinder navnet mest med Juni Dahr! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.