Gå til innhold

Strekk i lår/sete - hvordan blir helt bra?

Anbefalte innlegg

Gjest Trening er gøy!

Fikk en strekk på baksiden av låret og opp i setet for snart 2 år siden. Løp på tredemølle, og strekken kom "langsomt", dvs., det var ingen brå bevegelse eller noe som forårsaket strekken.

Fikk akutt akupunkturbehandling samme dag og dagen etter, og ble i stand til å gå rimelig normalt. Tok en treningspause på en drøy uke, til jeg ikke kjente strekken lenger.

Etter den runden har jeg hatt føling med strekken stadig vekk. Ikke like vondt som den første gangen, men jeg kjenner den stadig vekk, nok til at jeg ikke greier å gå normalt/trene på noen dager.

Jeg har ikke hatt mer behandling på strekken.

I vår/sommer hadde jeg et drøyt 2 måneders treningsavbrekk av andre årsaker (kneskade). Begynte trening igjen i overgangen juni/juli, med stavgang og forsiktig jogging. Forrige uke kom strekken tilbake, kjente ingenting underveis i treningsturen, men når jeg kom hjem og skulle strekke ut kjente jeg det brått.

Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt den strekken? Nå sliter jeg med å gå opp trapper, og trening er uaktuelt.

Fortsetter under...

Gjest auuuuuuuuuuuchiiiiiiii

Uff, jeg har strekk i ene tykkleggen jeg... fikk krampe i muskelen da jeg våknet i går og siden har jeg vært skikkelig øm og haltet... prøver massere, men kommer liksom tilbake...

Jeg tror varme omslag, massasje og uttøyning er det beste.

Det å bruke muskelen igjen er også bra.

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette må nok ha vært litt mer enn en vanlig strekk. Det har helst vært en skikkelig avrivning av muskelfibre som har resultert i arrvev som igjen gjør muskulaturen kortere. Gå til en fysioterapeut som kan lage et skikkelig behandlings- og trenings-program for deg. Tren så allsidig som du kan og helst uten at smerte fremprovoseres.

Lykke til.

Gjest Trening er gøy!

Dette må nok ha vært litt mer enn en vanlig strekk. Det har helst vært en skikkelig avrivning av muskelfibre som har resultert i arrvev som igjen gjør muskulaturen kortere. Gå til en fysioterapeut som kan lage et skikkelig behandlings- og trenings-program for deg. Tren så allsidig som du kan og helst uten at smerte fremprovoseres.

Lykke til.

Sukk, det er bare det, da, at slike fysioterapeuter dessverre ikke vokser på trær, ei heller opp fra jorda her jeg bor... Har prøvd å ta dette opp med 3 ulike fysioterapeuter etter hendelsen, men svaret er bare at "du må trene litt mer forsiktig".

Sukk igjen.

Men takk for svar! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...