Gå til innhold

Fin vekt for meg?

Anbefalte innlegg

Ja, det er ikke store variasjonene når det gjelder vekten av selve skjelettet fra en person til en annen.

Men det kan være store forskjeller på hvordan folk er 'bygd', ogg hvor mye kjøtt de har plass til på skjelettet før det 'tyter ut'.

En som har en ganske bred "ramme" kan legge på seg 2 kg uten at det synes, men en som er ganske smal i ramma får dansehåndtak av 300 gram ;-)

Jepp, det samles nok litt mer muskler rundt et tykt skjellet enn rundt et tynt, og det har nok noe å si.

Noen har naturlig mer muskler enn andre, og muskler veier en del. Det trenger heller ikke synes noe særlig. Derfor er vekt et elendig mål på form.

Fortsetter under...

Jeg er like høy, og jeg veide ca 60 i mange år uten at noen noensinne antydet at jeg så undervektig ut. Slank ja, men ikke mager. Veier vel rundt 65 nå, og ser helt normal ut.

Jeg er like høy.Da jeg var 16 veide jeg 60 kg. og var direkte tynn. Jeg trente også en del og hadde nærmest ikke et gram fett på kroppen...

Synes således det høres veldig lite ut å veie 60 kg. for en voksen kvinne på 1,75, men kroppsbygging, muskelmasse etc. er jo forskjellig.

Ja, det er ikke store variasjonene når det gjelder vekten av selve skjelettet fra en person til en annen.

Men det kan være store forskjeller på hvordan folk er 'bygd', ogg hvor mye kjøtt de har plass til på skjelettet før det 'tyter ut'.

En som har en ganske bred "ramme" kan legge på seg 2 kg uten at det synes, men en som er ganske smal i ramma får dansehåndtak av 300 gram ;-)

''En som har en ganske bred "ramme" kan legge på seg 2 kg uten at det synes, men en som er ganske smal i ramma får dansehåndtak av 300 gram ;-)''

Nettopp, takk for at du forklarte det jeg mente var på sin plass å si her :-).

Har selv en forholdsvis smal "ramme" og tyter nok mer enn jeg bør, ja... Huff!

''En som har en ganske bred "ramme" kan legge på seg 2 kg uten at det synes, men en som er ganske smal i ramma får dansehåndtak av 300 gram ;-)''

Nettopp, takk for at du forklarte det jeg mente var på sin plass å si her :-).

Har selv en forholdsvis smal "ramme" og tyter nok mer enn jeg bør, ja... Huff!

Jeg er sikker på at du er en flott dame! :-)

Annonse

Gjest Huldra-puldra

Helt umulig å si.... Jeg er 172 cm høy og veier 56 kilo, noe som er ganske passe for meg siden jeg har spinkel beinbygning. Søstra mi bruker omtrent samme str i klær som meg, er et par cm høyere og veier vel nesten ti kg mer....Hun ville sett ut som et beinrangel med min vekt.

Lurer på hvor mye noen som ser likedann ut kan variere i vekt. Jeg hører stadig vekk at jeg er tynn, men en venninne som bruker samme størrelse klær som meg får ikke slike kommentarer... Det jeg vet jeg har iallefall er brede hofteben... På den livvidde testen fikk jeg til svar at jeg var overvektig og da har jeg en BMI under 20...

Kan det være forklaringen?

Lurer på om jeg skal sikte på 65 kg... for å få fred fra alle rundt meg. Har veid 60 kg i ca. 2 år +/-, men folk innbiller seg at jeg blir stadig tynnere og at jeg har spiseforstyrrelser. Lei av gnålet.

Lurer på hvor mye noen som ser likedann ut kan variere i vekt. Jeg hører stadig vekk at jeg er tynn, men en venninne som bruker samme størrelse klær som meg får ikke slike kommentarer... Det jeg vet jeg har iallefall er brede hofteben... På den livvidde testen fikk jeg til svar at jeg var overvektig og da har jeg en BMI under 20...

Kan det være forklaringen?

Lurer på om jeg skal sikte på 65 kg... for å få fred fra alle rundt meg. Har veid 60 kg i ca. 2 år +/-, men folk innbiller seg at jeg blir stadig tynnere og at jeg har spiseforstyrrelser. Lei av gnålet.

Ja, man kan bli lei av gnål om at man er for tynn... Jeg er absolutt ikke for tynn, men er slank ja.. bruker str 36/38 og legger jeg må meg, så legger det seg på magen, noe som iallefall ikke er særlig sunt ;) Jeg tror jeg ligger på den vekta som er min trivselsvekt og det er det viktigste :)

Jeg er like høy, og jeg veide ca 60 i mange år uten at noen noensinne antydet at jeg så undervektig ut. Slank ja, men ikke mager. Veier vel rundt 65 nå, og ser helt normal ut.

og jeg er 158 høy og 70 kg, og jeg er slank

så dere trenger ikke si at hun liksom ikke er slank lenger fordi om hun veier over 65..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...