Gå til innhold

urinveisinfeksjon men ingenting hjelper

Anbefalte innlegg

Gjest urinveistrøbbel
Skrevet

har hatt en urinveisinfeksjon over lang tid nå, i hvertfall over en måned. Har forsøkt omtrent alle antibiotikaene, også de som er bredspektret. Denne infeksjonen er tydeligvis resistent.

Jeg tisser hele tiden, må opp flere ganger om natta. Føler også ubehag ved å tisse.

Tar en dose med tranebærkapsler morgen og kveld.

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det som deg i lange perioder for flere år siden. Tok kur etter kur med antibiotika :-(

Til slutt gikk jeg til homeopat. Gikk på en kur der med "sukkerpiller" over noen måneder - skulle deretter ta dem dersom UVI'en kom. Hadde ganske liten tro på at det skulle hjelpe..

For meg fungerte dette veldig bra. Jeg ser ingen andre ting jeg gjorde annerledes enn å prøve homeopati. Fikk litt oppblomstring under svangerskap - nå kan det gå flere år mellom hver gang det kommer.

Du kjenner sikkert til det du alltid må passe på:

*Ikke fryse på beina eller rompa (inkludert ALDRI sette seg rett på bakken eller på en stein)

*ALLTID tisse rett etter samleie, dvs i løpet av noen få minutter.

*Drikke masse når infeksjonen er i fremmarsj, og holde seg varm.

På meg så kom infeksjonen veldig fort - det gikk ofte bare noen få timer fra jeg kjente at jeg var litt uggen og at det begynte å murre i blære til jeg var ordentlig syk.

Håper du blir kvitt det!

Onsdag1365380628
Skrevet

En måned er ikke så lenge når det gjelder urinveisinfeksjon, selv om det føles slik. Urinveisinfeksjon er ille og kan være vanskelig å bli kvitt. For meg ble det kronisk og jeg ble plaget over flere år. Antibiotikakurene var mange og fungerte bare dårligere og dårligere. Løsningen for meg var å kutte ut all antibiotika og la infeksjonen "brenne" ut selv. Jeg ble først verre, men så gikk det rette veien og tilslutt var jeg helt frisk. Nå har jeg ikke hatt en eneste kur på mange år, og om jeg kjenner litt murring drikker jeg bare noen ekstra glass vann tilsatt litt sitron, eller tar noen c-vitamintabletter. Dette hjelper og jeg kommer ikke til å ta flere kurer med antibiotika. Jeg plagdes lenge med dårlig mage og diare etter så mye antibiotika, og jeg følte at kroppen gikk på lavgir hele tiden.

Skrevet

Jeg har vært innlagt 6 ganger på sykehuset for å få intravenøst antibiotika i 14 dager fordi bakterien har vært resistent. Du burde ikke ta antibiotika før urinprøven er sjekket ut på laboratorie og de vet hvilke som hjelper.

Det å bare ta en antibiotikakur uten å sjekke bakterien er å be om at bakterien blir resistent mot det meste av antibiotika. Nå snakker jeg om hvis man er plaget ofte, ikke hvis man har en i året.

Gjest Been there done that
Skrevet

Crane Max fra helsekosten er super. Den inneholder tranebær men også noe annet som tar bena av bakteriene. En gang fikk jeg også skrevet ut noe som jeg tror het Hiprex på blå resept som man skulle ta hver dag og som gjør urinen sur. Jeg fikk soppinfeksjoner når jeg tok antibiotika, så en annen ting som har hjulpet er å benytte lactal i underlivet. Tror faktisk det har hjulpet på urinveisinfeksjonene også uten at jeg kan forklare det.

Gjest urinveistrøbbel
Skrevet

Crane Max fra helsekosten er super. Den inneholder tranebær men også noe annet som tar bena av bakteriene. En gang fikk jeg også skrevet ut noe som jeg tror het Hiprex på blå resept som man skulle ta hver dag og som gjør urinen sur. Jeg fikk soppinfeksjoner når jeg tok antibiotika, så en annen ting som har hjulpet er å benytte lactal i underlivet. Tror faktisk det har hjulpet på urinveisinfeksjonene også uten at jeg kan forklare det.

Takk for tipset, skal prøve den ut! :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...